Auteur |
Bericht |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: heet loper
Je hebt echt die andere nodig. Als ee lucht in het blok zit krijg je dat er niet uit met het dopje tegen het schutbord. Je moet dan die naast de motor hebben, aan de kant van de accu.
|
11 mei 2015 13:43 |
|
|
arubaantje
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 24 nov 2014 20:33 Berichten: 581
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: heet loper
c5jan, is dat een redelijk grote zwarte dop die in een rubbere slang zit? zoja moet ik hem der gewoon uit halen terwijl de auto uitstaat
|
11 mei 2015 13:53 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: heet loper
als een dopje van ventiel van een wiel
|
11 mei 2015 13:58 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: heet loper
Als het goed is zit er een ventieldopje op een van de twee slangen van de kachelradiator. Dit zijn de twee slangen die achter de motor naar het interieur lopen. Op de dikke slang vanaf de radiateur naar de motor zit een grotere, die je met duim en wijsvinger los kunt draaien(er zit ook een gleuf in voor een schroevendraaier). En sommige radiateuren hebben aan de boven/zijkant(kan links of rechts) ook een schroefdopje om te ontluchten van 1,5 cm. Maar dit hebben ze niet allemaal.
_________________ Zeg maar André
|
11 mei 2015 17:34 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: heet loper
Bij mijn break zijn ze precies even groot maar dat kan aan de serie liggen.
Blijft wel de vraag waarom het peil zo laag gezakt is.
|
11 mei 2015 21:13 |
|
|
arubaantje
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 24 nov 2014 20:33 Berichten: 581
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: heet loper
Heb hem ontlucht via het "fietsventieldopje" de tempratuur bleef de heletijd in het midden totdat ik voor een stoplicht stond, temperatuur helemaal omhoog, koelvloeistof tempratuur te hoog. Ik trek weer op en hij staat weer keurig netjes in het middag. Ik denk zelf toch de thermostaat
|
11 mei 2015 22:23 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: heet loper
Hoor je de fan buiten op volle kracht loeien als de temperatuur zo hoog staat? Hoe is het KVS peil? Zit er beige prut op je oliedop?
|
11 mei 2015 22:35 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: heet loper
Er zit dus nog steeds lucht in. Het ontluchten is waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan. Je moet echt alle ontlucht stopjes gebruiken. Of er komt weer zeer snel lucht in. Maar dat lijkt mij sterk in zon korte tijd. Hoge temperatuur bij stoppen komt juist niet van de thermostaat maar gebrek aan doorstroming door lucht of een slechte waterpomp.
die paar liter water kan voor even geen kwaad. Als het maar wordt ververst straks.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 mei 2015 23:38 |
|
|
arubaantje
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 24 nov 2014 20:33 Berichten: 581
Auto: C5 berline 2.0 - 16v prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 230000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: heet loper
Beste, de auto is weer terug van de garage en die zei dat alles in orde was, heb nu 2 dagen met de auto gereden en nu doet ie het weer koelvloeistof temperatuur te hoog? Niks was lek of kapot volgens de garage?
Kan iemand me helpen?
|
24 mei 2015 22:45 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: heet loper
Mijn xantia had er na 14 jaar ook last van. De luchtkanalen van de radiatoren waren na al die jaren dicht geslibt met kleine vliegetjes en andere troep. Hierdoor nam de koelvermogen af. Na doorspuiten van de airco radiator met een tuinslang ging het wel beter.
|
24 mei 2015 23:03 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: heet loper
Weet je of er ooit een antí-lek middel gebruikt is?
_________________ Zeg maar André
|
24 mei 2015 23:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: heet loper
Bij de vervanging van de condensor van de A/C een maandje geleden kwam ik er achter dat de radiator aan de voorzijde bijna helemaal dicht gekoekt zat met bladresten, vuil, stof en wat dies meer zij. Eigenlijk verbazingwekkend dat ik nog geen koelproblemen had.
Uiteraard is dat allemaal schoongemaakt, maar dat was een forse klus omdat je er heel slecht bij kunt. Bij mij was de bumper er af, en ook de condensor was weggehaald. Ook toen kon je er slecht bij....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 mei 2015 23:12 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: heet loper
Met een compressor is het toch niet zo'n beroerde klus. Wel van binnen naar buiten blazen.
|
24 mei 2015 23:25 |
|
|
Frankp
C5club Fan
Geregistreerd: 25 apr 2015 22:29 Berichten: 79 Woonplaats: Sittard
Auto: break 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09664 CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 122000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
Re: heet loper
Blijft wel een feit dat het koelvloeistof peil zakt, dat is op zijn minst verontrustend. Geen plekken onder de auto? dan zou het toch haast de motor in moeten lopen?
Of het peil was al te laag en valt het nu pas op, dat kan natuurlijk ook.
Ontluchten lijkt het devies, of naar een andere citroën specialist voor een second opinion?
|
25 mei 2015 00:12 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: heet loper
Zakt het peil nu ook weer opnieuw? Het lijkt in ieder geval opnieuw op een luchtbel, die ontstaat dus opnieuw. chathanky schreef: Met een compressor is het toch niet zo'n beroerde klus. Wel van binnen naar buiten blazen. Dat valt tegen, blaas maar eens met een luchtpistool van achteren door de radiateur en de condensor heen, en kijk hoeveel er nog van de luchtstroom over is... Om nog maar te zwijgen van vervuiling tussen de condensor en de radiateur in.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
25 mei 2015 00:19 |
|
|
|