Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 2.2 met kuren 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Cassisx schreef:
Geen foutboodschappen, geen rare dingen, alles lijkt normal maar toch blijft de motor op 3 pootjes lopen.brandstofdruk is bijna 700 Bar, 2 verstuivers hebben een correctie van -4,98 en 2 met +4,98.
ik denk dat ik de verstuiver-trekker set ga aanschaffen, de verstuivers er ga uithalen en laten testen. Lijkt jullie dit de logische volgende stap ?

grtjs


Ik zou eerst even kijken welke cilinder niet meedoet door de stekkers van de injectoren één voor één even los te nemen. Het zijn gewone spoelverstuivers, dus dat kan zonder gevaar. Dan weet je welke cilinder niet meedoet.
De brandstofdruk van 700 bar is dat stationair?
Zo ja, dan is dat veel te hoog!
Op zich is verstuivers testen niet verkeerd.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 mei 2015 10:20
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
welke (betaalbare) set is aan te raden voor dit soort werk ? Ik had gedacht aan de set waarbij je met behulp van een draadstang / moer de verstuiver er zachtjes uittrekt.

ik ga nu de verstuivers losmaken om te weten te komen wie de stouterik is. Bedankt voor de tip.
de druk van 776 Bar (met een afwijking van 41 Bar tov de referentiedruk) was bij een motortoerental van 2570 tr/min. Dan draait de motor redelijk "rond", want bij stationair draaien is het niet om aan te zien . De spanning op de 4 verstuivers was 78.9 Volt
een andere foto zegt 384 Bar bij 964 tr/min. met een afwijking van -18 Bar tov de referentiedruk.
Vooral bij hogere toerentallen (boven 2500 denk ik) heel veel lichtblauwe, stinkende rook.

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


09 mei 2015 11:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 2.2 met kuren
BJG schreef:
Op zich is verstuivers testen niet verkeerd.


Ziezo, bij deze test valt de motor stil bij alle cilinders, maar ik vermoed dat het MM dat doet, want het diagnoselampje brandt nu. Bij de 2de cilinder heb ik een klein beetje effect, bij de rest veel meer, dus de 2de cilinder doet nog maar een beetje mee, de anderen zijn ok.

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


09 mei 2015 12:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Ik zou inderdaad nu verstuivers testen en evt compressie meten.
Lichtblauwe stinkende rook is onverbrande brandstof. dat kan liggen aan de verstuivers, maar ook aan een gebrek aan compressie.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 mei 2015 14:17
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Goeiemorgen alweer,
Zonet is de Verstuivertrekkerset geleverd !
Straks eerst even de compressietest doen, en nadien de verstuivers uitbouwen.
Hopelijk verloopt alles ok.
Volgende week wordt de bestelde Lexia geleverd.
't zijn spannende dagen

Grtjs
Stephan

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


16 mei 2015 10:31
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Help !

heb verstuiver vervangen vandaag, en nog steeds hetzelfde fenomeen ! Ik begrijp er niets meer van.
Nog even op een rijtje

start vd motor : alles loopt goed, na 2 seconden valt 1 cylinder uit (de 2de van links dus cylinder 3)
Lexia ziet niets abnormaals
bij het loskoppelen van cylinder 3 blijft de motor op dezelfde manier draaien. Bij het loskoppelen van een andere verstuiver valt de motor stil.

Logisch gezien kan er niets mis zijn met de kleppen, cilinderkop, cilinders ... want de motor draait mooi net na het starten. of zie ik iets over het hoofd ?

grtjs

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


20 mei 2015 21:55
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3548
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Het lijkt me sterk dat er niets te zien is met de lexia bij het wegvallen van een cilinder.
Als ik jou was (had ik niet op de gok een verstuiver vervangen) en liep ik de draden van de stekkers even na. Het komt wel eens voor dat er een draadje beschadigd.


21 mei 2015 07:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Heb je compressie gemeten?
wat zijn de correctiewaardes tijdens het draaien?
Graag ff screenshot of foto

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 mei 2015 16:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
heb verstuiver vervangen vandaag

waar heb je die verstuiver vandaan?


22 mei 2015 17:05
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Hallo,

omdat het zo gemakkelijk is om de adapter van mijn compressiemeter in de opening van de gloeibougie te vijzen (niet dus) heb ik het opgegeven.... Bij een 2.2 is dat gekkenwerk...
de correctiewaarden van verstuivers 1 tot 4 zijn
-4.98, -4.98, +4.98 en +4.82
Qua compressie denk ik dat alles ok is, aangezien de motor bij het starten even een paar seconden perfect draait en dat zit me ontzettend dwars. Mocht er iets ernstigs defect zijn ( klep, zuiger, ....) dan zou hij toch niet perfect lopen na de start ? Bij +2000 tr/min schiet hij er ook ineens door en draait hij terug op 4 cilinders, maar toch met rook van onverbrande brandstof. Heb deze morgen bekabeling naar de verstuivers uitgemeten, en die is volgens mij ok. Ik begin nu stilaan meer in de richting van de sturing te denken, maar het is niet simpel. Het is een Bosh EDC 15C2. Ik probeer vanavond nog wat screenshots te zetten. Eerst even kijken hoe dat werkt hier op het forum ;-)

grtjs
Stephan

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


22 mei 2015 17:15
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
de verstuiver heb ik nieuw (refurbished) besteld bij mijn onderdelenleverancier. De oude heb ik moeten inleveren.

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


22 mei 2015 17:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Ik zou toch eerst eens naar de vragen van BJG en Willy kijken.......
Mijn 2.2 heeft ook kuren gehad, en zij hebben mij erg goed geholpen.

Probeer eerst de live data eens uit de auto te halen, daar is zo bizar veel uit te leren..
Een lexia is goedkoper dan blind een verstuiver wisselen.

_________________
Zeg maar André


22 mei 2015 18:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
ik had gevraagd om de verstuivers te laten testen,nu weet je nog niets
dan kon je sommige dingen uitsluiten,en altijd de verstuivers merken waar ze gezeten hebben


22 mei 2015 19:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Gezien de correctiewaarden is er iets goed mis!
Ik zou zoals eerder gezegd injectoren laten testen ( en idd merken :idea: )
en compressieverlies checken in dit geval.

Uit een van beide tests (of allebei) zal iets uitkomen, daar ben ik van overtuigd !

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 mei 2015 21:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
wat ik soms erg vind,ze vragen raad en :smt198
ge geeft ze die en doen er niets mee


22 mei 2015 22:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.