Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
 2.2 met kuren 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 nov 2015 18:38
Berichten: 31
Auto: C5 Break Exclusive 2.2HDi Automaat
Opties: JBL, LDWS, Glazen zonnedak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10544
Productienummer: 10123
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 332000
Kleur: Canache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Dit is precies wat er met mijn motor aan de hand is, ook op cylinder 3 (2e van links)
Precies hetzelfde fenomeen, compleet met een aantal seconden goed lopen dan rook en op 3 cylinders verder.
Kun je vertellen wat je precies met die klep gedaan hebt anders dan kruipolie? Heb je de klepveer los gehad? Steel toegangkelijk via de inlaat? Mijn C5 staat al enige weken stil op dit probleem omdat wij dachten dat het de koppakking zou moeten zijn. Verstuivers zijn ondertussen getest en die zijn prima.


04 nov 2015 19:54
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54
Berichten: 36
Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 2.2 met kuren
Goeieavond,

ik weet niet of uw probleem hetzelfde is dan wat ik ben tegengekomen natuurlijk. Wat mij verbaasd heeft is dat wanneer je de motor doet ronddraaien zonder dat hij aanslaat (afgekoppelde injectoren of iets dergelijks,) , je op een bepaald moment hoort dat er 1 cilinder het "opgeeft" Dat is het moment dat de klep blijft hangen en niet volledig afsluit. Dat kan gemeten worden met de compressiemeter. traag werkt ze goed, éénmaal de motor loopt, gebeurt alles veel sneller en heeft de klep niet de tijd om goed te sluiten.
Ik heb de klep eerst losgemaakt door ze een paar keer manueel in te duwen. Toen ik zag dat ze niet volledig terugkwam heb ik de klepsteel met een goeie kruipolie meerdere keren ingespoten en de beweging tientallen keren herhaald. Omdat ik initiëel niet wist wat het probleem was, heb ik de "pre-culasse" losgemaakt, met nokkenassen, distributie enz inbegrepen..., maar met een slangetje op de bus kruipolie moet het misschien wel lukken om de klep in te spuiten zonder al dat werk...
Ik zou het zeker proberen. Bij mij was het de rechter klep van de 2 inlaatkleppen (kant versnellingsbak)
Tot nu toe werkt alles zoals het hoort.

succes ermee !

_________________
--Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --

de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010


04 nov 2015 21:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.