Auteur |
Bericht |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Ik ben dit draadje aandachtig aan het volgen aangezien ik dezelfde motor heb......
Mocht je interesse hebben, heb ik een Engelstalige haynes manual van peugeot waar de 2.2 goed in beschreven staat, in digitaal formaat.
_________________ Zeg maar André
|
03 jun 2015 23:03 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Ik zou inderdaad het deksel van de kop demonteren om te kijken of er iets te zien is
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 jun 2015 13:44 |
|
|
Cassisx
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54 Berichten: 36 Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Net terug van het dagelijks werk en genietend van het lekker weertje... dit weekend ga ik met de ontmanteling starten. Misschien zal ik jullie hulp nog een paar keer moeten inroepen als dat niet geeft ? De Haynes zou idd wel eens goed van pas kunnen komen. Ik heb hier en daar via auto-herbruik.be wat prijzen gekregen voor een motor met minder kilometers. Prijzen variëren van 1000€ tot 1850 € de meeste met +200K Km en de oude inleveren. Een optie die in mijn geval niet erg verantwoord is, aangezien mijn versnellingsbak (ZF) ook al meer dan 250.000 Km heeft. Ik heb ongeveer een jaar geleden 2 C5'en kunnen kopen voor 750 €, dezelfde maar in Berline en met veel minder kilometers. (ongeval wagens) maar mijn glazen bol was op dat moment stuk Ik houd jullie op de hoogte
_________________ --Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --
de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010
|
04 jun 2015 17:07 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
deze zijn goedkoper te vinden,je hebt nog een PB
|
04 jun 2015 17:12 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Ik ben er helemaal nog niet van overtuigd dat het een probleem is dat alleen maar via een zware ingreep opgelost kan worden.
En dus ga ik mee met BJG's suggestie: eerst het kleppendeksel lichten en goed kijken. Wellicht kun je dan de motor starten en kijken of er dan wat te zien is. Vraag aan BJG: kun je zoiets doen, zonder gelijk een giga oliesproeier te krijgen?
Mijn gedachte blijft nog als voorheen: een niet goed werkende hydro-stoter kan zo'n probleem veroorzaken. Voor het goede begrip: de hydrostoters zitten bij deze motor niet boven de kleppen zoals dat bij de benzinemotoren het geval is. Hier zitten ze aan de achterkant van de tuimelaars, ze bewegen dus niet mee met de kleppen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 jun 2015 17:19 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
inderdaad,zal er iets moeten gedemonteerd worden om de oorzaak te vinden
|
04 jun 2015 17:43 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Wanneer was de olie voor het laatst ververst?
|
04 jun 2015 19:28 |
|
|
Cassisx
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54 Berichten: 36 Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Goeieavond,
de olieverversing werd in de garage gedaan zo'n 6000 Km geleden. Met mijn "dagelijkse wagens" ga ik naar een garage. In dit geval kon de wagen niet meer rijden, en ben ik er zelf aan begonnen, en ga ik proberen om het tot een goed einde te brengen. Het klopt inderdaad en gezien het toch wel serieuzere werk, dat ik de kop er niet zomaar wil afhalen, zonder dat ik een goeie reden heb. Bij een CX of DS heb ik dat al meerdere keren zelf gedaan, maar een C5 is toch wel nog iets anders. Ik wil zo graag de oorzaak achterhalen, want dit is iets raars in mijn ogen. Ik heb al zitten denken om eerst even de olie en het filter te vervangen, met 0W30 of zo ? Het is allemaal zo onlogisch en bijzonder raar. In ieder geval voel ik mij, gesteund door jullie,in staat om het op te lossen. en hopelijk kunnen we met de kennis en ervaringen van dit voorval anderen inspireren. wordt vervolgd
_________________ --Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --
de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010
|
04 jun 2015 20:12 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Volgens mijn gegevens mag er geen 0W30 in de DW12TED met FaP, wel 5W30 INEO. Welke olie zit er nu in?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 jun 2015 00:44 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Voor verzending van de manual graag een PB.
_________________ Zeg maar André
|
05 jun 2015 00:48 |
|
|
Cassisx
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54 Berichten: 36 Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Goeieavond,
het is niet echt gelopen zoals gepland... Een vrachtwagen heeft mijn eigen C5 Tourer van vorm doen veranderen, was eerst nog doorgereden, maar gelukkig was hij iets verderop aan het lossen, en zijn de nodige papieren ingevuld. Volgens de garage toch voor zo'n 3000 Euro onderdelen aan kosten + uurlonen. triestig als je zoals ik je wagen verzorgt en ernaar tracht hem zolang mogelijk in nieuwstaat te houden. Het was me al 4 jaar gelukt... Maar goed, terugkomend op de 2.2, ik heb alles terug in elkaar gezet om hem te kunnen verzetten naar binnen en met een weekje vertraging zou ik dit weekend al meer nieuws moeten hebben. Toch nog positief nieuws : De garage waar mijn C5 hersteld zal worden, heeft een 2.2 voor onderdelen staan, dus mocht ik een kop, kleppen of nog iets anders nodig hebben weet ik waar ik heel goedkoop terecht kan.
@akooiman, je hebt al een tijdje een PB
groetjes Stephan
_________________ --Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --
de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010
|
10 jun 2015 20:05 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Ik had hem verstuurd, maar hij is terug zie ik net........68MB......
Ik zal hem met een tool sturen.....
_________________ Zeg maar André
|
10 jun 2015 23:05 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Wat een pech weer, het zit je niet mee
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 jun 2015 23:06 |
|
|
Cassisx
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 jun 2013 22:54 Berichten: 36 Woonplaats: België - Ninove
Auto: C5 tourer Exclusive 2.0 HDI163 bva6
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 80000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Nee niet echt. De 2.2 heb ik terug in elkaar gestoken om hem te kunnen verplaatsen. misschien een beetje off-topic maar toch ook een C5
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ --Je kan er niet uit halen wat er niet in zit --
de collectie van oud naar nieuw : DSpecial 1973-CX Pallas D 1980-CX Prestige 2.4 1982-CX Prestige Turbo 2 "blindée" 1988-CX Prestige Cassis Nacré 1988-Xantia 16V 1993-XM V6 aut. 1993-XM V6.24 1993-Xantia V6 Excl. 1999-Xantia V6 Excl. 2000-XM V6 Excl. 2000-C5 2.2 HDIF ph1 Break Excl. 2004-C8 2.2HDI Aut Excl. 2008-C5 Tourer Excl. 2010
|
11 jun 2015 20:20 |
|
|
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: 2.2 met kuren
Je heb het er zelf gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gebracht........ De auto is zo te zien best goed te herstellen.
En poging drie zit in de mail.......
_________________ Zeg maar André
|
11 jun 2015 23:01 |
|
|
|