Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Er gaat gas in! 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Duitsland, Frankrijk ook geen enkel probleem. Oostenrijk is heel moeilijk.
Dat ruimteverlies door het reservewiel is een beetje spijkers op laag water....
Vroeger zat er gewoon een cilindertank in je kofferbak, dat kostte ruimte. Dat reservewiel kun je rechtop zetten of thuislaten. Als je de ruimte nu wilt gebruiken is ze er.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


17 apr 2015 21:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Ik kom zo'n 50 jaar in Frankrijk. En daarbij rij ik bij voorkeur niet over de Autoroutes.
Langs de binnenwegen staan voldoende benzinepompen, edoch slechts weinigen daarvan hebben ook een LPG pomp.
Je moet daar dan echt wel een boekje/app gebruiken om te kijken waar die LPG pompen staan. Dat betekent ook dat je ervoor moet omrijden, en niet je tank redelijk leeg kunt rijden tot de volgende pomp.

En ja, vroeger had je een tank in je bagageruimte. Dat betekende een stevige reductie van de beschikbare ruimte voor de vakantiebagage.
Dat krijg je nu ook als je er een reservewiel in moet leggen. En dat moet zeker op een vakantietrip, heb ik ervaren :(
Ik ben blij dat ik daar geen last van heb :D

Voor de goede orde, ik heb in het verleden diverse Cit's met LPG gehad.
Daaronder twee GS Breaks en één BX. Allemaal met tank in de bagageruimte.
Ik spreek dus uit ervaring ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 apr 2015 21:22
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Jammer dat de actieradius van de tanks een stuk kleiner zijn dan de tanks in de kofferruimte achter de bank zoals vroeger.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


17 apr 2015 21:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Bovendien is het gemakkelijker om het reservewiel in de bagageruimte te hebben tijdens vakantie. In de vroegere situaties -waar het reservewiel onder de motorkap (DS, GS, CX) of onder de bagageruimte (XM, Xantia) was opgeborgen- kon je dat zo gebruiken, ook al had je die bagageruimte helemaal vol met (vakantie)bagage. Nu moet je eerst alle bagage op straat zetten voordat je bij het reservewiel kunt :( . Dus lpg-rijders zijn in het voordeel als ze bij het beladen het reservewiel als laatste erin doen.... :mrgreen: :smt190

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


17 apr 2015 21:33
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
68 liter hou je netto 54,5 liter over.
rij je de tank leeg bij een verbruik van 1 op 7 kom je op 381 km.
Echter een ringtank met een pomp rij je nooit helemaal leeg. Om de lpg pomp te beschermen tegen drooglopen is een restinhoud ingesteld.
Ik rij ongeveer zo`n 350 km met een tank lpg.

Buiten de Benelux zijn er best voldoende tankmogelijkheden. Je zal echter wel wat meer rekening moeten houden met het tanken en soms wellicht een afslagje eerder pakken voor een lpg station.
Ik ben ook wel eens niet helemaal uitgekomen met lpg en heb ook wel eens enkele tientallen kilometers verder gegaan op benzine. Of die enkele keer nu zo`n problematisch is op je jaarverbruik, voor mij niet zo. Het is zelfs wel een fijn idee dat je eigenlijk nooit helemaal zonder komt te zitten doordat je nog een tank benzine achter de hand kunt hebben.

Voor het vinden van lpg stations heb je tegenwoordig hele handige appjes die je ook de weg kunnen wijzen.

Als je van plan bent de nodige jaren te blijven rijden is het zeker geen slechte keuze. zeker gezien jou overwegingen en de prijs die je terug krijgt voor je huidige. Voor 1600 euro vind je niet zo snel een gelijkwaardige terug. Hoewel te overwegen is als je de lpg installatie erbij optelt. Voor 3000 euro is op zich wel wat te vinden. Maar je zal opnieuw moeten ervaren of na enige tijd je een goede koop hebt gedaan. Vaak na een x aantal maanden komen de mankementen pas naar voren die je met een proefrit nog niet naar voren komen. en echt de tijd om de auto geheel te bekijken op mankementen heb je ook niet.


17 apr 2015 21:54
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Reserve wiel op de trekhaak kan ook nog hoor.!

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


17 apr 2015 22:52
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 12:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Dat beschermen tegen drooglopen, is dat niet specifiek iets van Vialle LPI installaties? Over de gebruikte injectoren zal ik nog navraag gaan doen.

En wat betreft het reservewiel, tja, ik zit me nog af te vragen of er geen thuiskomer te vinden is voor de C5, die minder plek in de bagageruimte in zal nemen. Los daarvan vind ik idd het grote voordeel van een ringtank wel dat je zonodig alle bagageruimte gewoon kunt gebruiken; mijn eerste AX op LPG had een ouderwetse cilindertank, en dat kostte toch wel veel ruimte.

De actieradius vind ik voor mezelf niet zo'n zwaarwegend argument, er kan nog steeds ook benzine in dus de feitelijke actieradius, los van de kosten, wordt alleen maar groter en zo vaak kom ik toch niet met de auto in het buitenland.


18 apr 2015 06:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Een thuiskomer uit de nieuwe c4 mss?


18 apr 2015 06:54
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
http://link.marktplaats.nl/m905564612 C5 thuiskomer nieuw. R17

http://link.marktplaats.nl/m899016096 C4 thuiskomer. R15

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


18 apr 2015 07:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 13:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
chathanky schreef:
68 liter hou je netto 54,5 liter over.


Ik heb een 68ltr tank en als ik hem echt leeg rijdt (bij 50km/h) dan tank ik max 53ltr. En kan dan tussen de 450 en de 500km rijden.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


18 apr 2015 08:46
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2014 00:55
Berichten: 124
Auto: C6 3.0 v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 182000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
chathanky schreef:
.... knip...
Ik rij ongeveer zo`n 350 km met een tank lpg.

...knip...
Voor het vinden van lpg stations heb je tegenwoordig hele handige appjes die je ook de weg kunnen wijzen.
...knip...

Zo doe ik het ook. ik tank zelfs nog iets vaker 300-350 km. 50 liter per keer. dat komt ook omdat ik LPI heb, waardoor het verbruik nog wat hoger is.
Met een app-je is het allemaal prima te doen.

Het is trouwens goed om max 25 liter in je tank te hebben en nadat de gastank leeg is een stuk op benzine te rijden zodat de benzine niet veroudert. Ik tank ongeveer 1x per 2 maanden 15 liter benzine.

Een beetje ongemakkelijk bij een c6 is dat de brandstofmeter mee terugloopt als je op gas rijdt. op lange ritten op LPG weet je dan niet hoeveel benzine nog in de tank zit, want hij staat na 300 km op 0. De brandstofmeter reset alleen als de C6 lang uit heeft gestaan, dus tankbeurt of zo is helaas te kort. Mijn vrouw wordt daar altijd wat onrustig van omdat ze weet dat de auto niet start op LPG :mrgreen: ;) Een ander klein nadeeltje is dat de Vialle injectoren bij mij soms iets nalekken, waardoor hij na een uur wat slechter start.

Maar dat is dan ook alles. De C6 rijdt er prima op en voor amper 30 euro per keer tanken, daar wordt je iedere keer weer heel blij van :smt023


18 apr 2015 09:39
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012 15:51
Berichten: 844
Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Mijn verbruik was dichter bij 8. Ik post nog de precieze cijfers...


18 apr 2015 09:46
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012 15:51
Berichten: 844
Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
zomerbanden km/l 7,7943873521
Zomerbanden l/100km 12,9126791747
winterbanden km/l 7,8880773509
winterbanden l/100km 12,7413496883

Verbruik in de loop der tijd:

7,51
8,57
8,01
7,60
8,06
8,02
7,86
9,46
7,57
8,66
9,74
8,53
7,18
8,02
7,74
7,60
7,85
8,05
7,96
8,11
8,36
7,95
7,65
8,05
8,46
8,47
8,50
8,13
8,64
8,33
8,37
8,33
7,97
8,73
6,83
8,45
8,20
8,22
7,96
7,56
10,59
7,05
7,48
8,25
7,26
7,51
7,64
7,49
8,35
8,37
7,11
7,59
7,40
8,32
7,43
7,74
7,72
7,07
7,51
7,61
7,35
8,96
7,02
9,72
6,64
7,17
8,32
8,91
6,54 - Verhuizing, dus veel aanhangwagen slepen
6,25 - Verhuizing, dus veel aanhangwagen slepen
8,16
7,28
7,65
7,63
8,03
7,73
7,97
7,69
6,65
7,55
8,17
7,11
7,75
8,30
7,19
7,81
7,28
7,91
7,66
7,73
7,45
7,79
6,98
7,32
7,36
7,77
7,55
7,99
7,47
7,61
7,92
7,78
8,26
7,86
7,74
7,60
7,31
7,50
7,42
7,27
8,22
7,27
7,25
7,79
7,72
8,02
8,12
7,85
7,72
7,43
7,27
8,40
7,22
8,39
7,50
7,24
7,47
7,30
8,31
7,92
7,69
8,83

Mijn rijstijl is niet direkt rustig te noemen. Het verbruik nam in de loop der tijd wel iets toe.


18 apr 2015 10:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 21 nov 2009 14:46
Berichten: 48
Woonplaats: hilversum
Auto: C5 berline
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 183000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Zelf heb ik er gas in laten zetten toen de auto 170.000 had gelopen. Tanken deed zoveel pijn in de portemonee, dat gas de enige oplossing leek om in deze auto te kunnen blijven rijden. De auto rijdt fantastisch al is deze versie van de V6 bepaald niet de minst problematische. Ik had al de lekkage van de 'groene' monsters gehad en een nieuwe distributieriem en ook nieuwe bobines. Het had al geld genoeg gekost om hem op de weg te houden, daarom leek de investering in LPG een verstandige. De wegenbelasting is maar zo'n € 30, - extra per maand dat is bijna meer dan de gemiddelde tankbeurt op gas.
Ik heb er ook een Vogels G3 in liggen 65 liter tank, een vrij simpel systeem en heb er nooit een probleem mee gehad, nu zit ik op 230.000. Installatiekosten € 1800,-
Ruimte verlies heb je eigenlijk alleen maar als je de volle ruimte achterin ook echt nodig hebt. En dat is eerlijk gezegd niet zo vaak. Mijn reservewiel ligt los achterin, alleen maar omdat ik het onrustig vindt om hem niet bij me te hebben. Ik heb wel zo'n vulsetje voor een lekke band.
Het enige nadeel is dat je gaat meer rijden want het kost maar zo weinig. En ik rij 'sportiever', want die liter gas extra kost toch maar weinig.
Dat met die benzinemeter is wel een raar ding. Die loopt terug met het rijden op gas en in het begin leek het wel of de auto weigerde te resetten. Hij bleef kilometers lang waarschuwen dat de benzine eigenlijk op was. Nu anderhalf jaar later heeft het systeem geleerd veel regelmatiger de benzinestand te controleren en de meter te resetten. Dat is een leerproces met allerlei stadia geweest. Eerst resette die alleen na lange ritten van meer dan 400 kilometer, nu lijkt die om de rit of twee, hoe lang die ook waren te resetten. Een software enginieur die ik ken vond dat eigenlijk maar eng, software van die leeftijd die zomaar een beetje ging bijleren. :o
Als je in deze V6 nog een tijdje wilt blijven rijden lijkt het mij een hele goede beslissing. Als je op de klassieke problemen van de V6 bedacht bent hoeven de kosten niet uit de hand te lopen. Dan heb je je investering snel terugverdient. Ik weet niet of dat al na 7000 kilometer is, maar zeker ruim voor de 15.000 per jaar.
En aan de pomp lach je je suf! Vandaag 45 liter gas voor € 28,-


18 apr 2015 18:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 aug 2013 12:51
Berichten: 341
Woonplaats: dordrecht
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Er gaat gas in!
Ik heb dat ook met de benzinemeter.
Heel raar fenomeen,soms reset hij zich in dagen niet.
De andere keer als hij maar even uitgestaan heeft.
Een tijdje geleden helemaal niet meer,nou wist ik bij benadering wat er nog in zat,maar voor alle zekerheid 10 ltr.erbij gedaan.
Vervolgens stond de naald weer op halverwege.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat je het niveau van de benzine niet te laag moet laten gaan,daar je anders problemen kan krijgen met je brandstofpomp.
Eens in de zoveel tijd jaag ik er toch wat benzine doorheen om het te verversen.
Eens in de drie maanden kom ik sowieso in Luxemburg,gooi hem vol met 98 en verstook het door de vakantie heen.

_________________
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

Afbeelding


18 apr 2015 19:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.