chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Mi niet. Bij de TCT 240 Nm een ML5 Bij 2.0 8V HDi 250 Nm een ML5:
de 16HDiF levert 240 Nm in 1e-2e versn. 260 Nm in 3, 4 en 5
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 okt 2015 11:52 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
....als zo vaak: je hebt gelijk Echter, er zit geen standaard BE4 bak achter de 1.6 HDi, volgens de CitDoc's is dat: Citaat: 20 DM 65 BE4R - (versterkt) Die kan dat kennelijk wel aan. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 okt 2015 18:16 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Kijk en dat wist ik weer niet. Nu is het helemaal duidelijk!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 okt 2015 02:01 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Is dit allemaal alleen een issue met automatische bakken of moet je daar met handbakken ook rekening mee houden?
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
24 okt 2015 09:11 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ook met handbakken. Ik heb mijn 2.0HDi eens laten tunen door een ervaren tuner. Toch had ik binnen minder dan 100km na het tunen problemen met de koppeling. Ik heb het toen terug laten brengen naar de originele software.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
24 okt 2015 09:59 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik rijd meestal met een vrij laag toerental(stadsritjes) zo tussen de 1.5-3000rpm(heeft dan al genoeg koppel), kan dat kwaad met mijn bak? Ik had wel al bij 90k een druklager die lawaai maakte en toen is vervangen. Schijnbaar heeft een bak t veel moeilijker bij laag toerental. PS op gas is vervuiling bij laag toerental sowieso geen probleem, ook geen EGR klep
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
24 okt 2015 10:17 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Jouw 2 liter benzine zal met chippen alleen wat "gefinetuned" worden, er komt geen wezenlijk groter koppel aan de krukas en dus ook niet op de koppeling en de bak.
Die echte en forse stijgingen krijg je alleen bij turbomotoren, niet bij ongeblazen benzines.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 okt 2015 10:49 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
turbopower geeft 20nm op als extra.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
24 okt 2015 11:03 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
@ BJG, Dat R bij die bak staat denk ik voor "Renforcée", in goed Nederlands "versterkt" dus. Overigens, ook bij de ML6'en komt dat voor, versterkte uitvoeringen, dat is de Citaat: 20 MB 14 - ML6CR (versterkt) , die wordt gebruikt bij de DW12 BTED4, de nieuwere 2.2 HDi dus die in de PH2 leverbaar was. Bij de DW10BTED wordt de gewone 20 MB 02 ML6C gebruikt Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 okt 2015 11:07 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Er is voor mij een 120PK/300Nm 1.6 Blue-HDi onderweg, ik wacht even af hoe het rijdt (tijdens een relatief korte proefrit vond ik het vermogen toch wel onder de maat), maar ik ben al druk zoekende naar tuningbedrijven die met die motor bekend zijn. Echter overal waar ik kijk staat er voor die motor dat er nog geen tuningen van voorhanden zijn, ondanks dat de motor is toch al een tijdje op de markt is in o.a. een DS3 en een 308. Ik wil natuurlijk geen risico lopen dat de versnellingsbak niet bestand zou zijn tegen wat meer vermogen. (Wat ik wel kan vinden is dat de 115PK versie is getuned naar 148PK en 30Nm meer koppel) Ik kan wel iets op een in Eemnes vinden, echter is wel een heel eindje uit de richting: https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tu ... /#item-428.... vermogen zou dan naar 140PK en 340Nm gaan.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
24 okt 2015 11:20 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Is het niet 120 pk en 300 Nm Wat ik links en rechts hoor zijn de koppelingen bij psa net berekend op het vermogen... Waardoor chippen niet verstandig is... Maar toch vind ik het raar.. Mijn crv heeft ook 120 pk en 300 Nm koppel En ik vind hem heel vlot, zeker ivm mijn psa 1,6 hdi tjes.. Ook de test geeft dit aan.. Maar mss is de beleving tov de thp gewoon anders
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
24 okt 2015 11:23 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Klopt, typefoutje ......... reeds hersteld
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
24 okt 2015 11:25 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
...en als je dan doorklikt komt er te staan: Citaat: Tuning file Citroën DS5 1.6 BlueHDi 120hp ( 2011 -> )
At this moment the tuning file is not available yet, we are still working on this.
Die club doet ook aan "decat" Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 okt 2015 11:30 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Roman schreef: ....... Maar mss is de beleving tov de thp gewoon anders Het verschil met de 308 met dezelfde motor was in mijn beleving ook erg groot, de 308 ging als de brandweer, waar je met de DS5 gewoon je gemak moet houden. De overbrengingsverhoudingen zijn ook erg verschillend, op basis daarvan zou je juist het tegenovergestelde verwachten omdat de 308 in de hogere versnellingen langere overbrengingsverhoudingen heeft. JW-C5 schreef: ... Die club doet ook aan "decat" Groet, JW .... aannemende dat 'decat' het uitschakelen van katalysatoren en/of roetfilters is .....dat gaan we ook zeker niet doen, ik wil alle milieuvriendelijke zaken werkend laten ..........
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
24 okt 2015 11:38 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
@JW: Bedankt voor je speurwerk. Ik wist het niet. Lijkt mij dus zeker zaak om op te letten bij werkzaamheden aan de bak. Heeft de ML6CR ook een andere reductie t.o.v de normale ML6 DW12?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 okt 2015 22:01 |
|
|
|