Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
BJG schreef:
Adblue mag maximaal 1 jaar oud zijn, en dat gaat niet goed bij die indertijd aangeschafte belastingvrije A-label diesels die 10k km per jaar rijden. Aftappen en verversen dus!!!

En dat gebeurd vaak niet. Moderne A-label diesels worden soms voor ritjes van 2 x 5 km gebruikt. Hier helpt niets tegen. Het risico van al die zgn. roet/Nox2 systemen is dat het alleen goed werkt als aan alle voorwaarden is voldaan. De praktijk is vaak anders.
Die oude grote 6 en 8 cilinders waren wat dat betreft toch wel erg lekkere motoren....veel koppel en weinig NOX2, wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 sep 2015 18:18
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 09 maart 2015 14:41
Berichten: 44
Auto: C5 2.2Hdi Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284736
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
BJG schreef:
wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.
Toch wel, en zeker als je klimaatwetenschappers mag geloven. :lol:


27 sep 2015 18:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
@theshadow:je legt mij woorden in de mond die ik niet zei ;)
@bgt: het is een misvatting dat die grote 6 en 8 cilinders weinig Nox uitstootten, de compressieverhouding was oa veel hoger dan tegenwoordig.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 sep 2015 18:36
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Off topic

bgt schreef:
wel veel CO2 maar daar ga je niet dood aan.


Nou ik werk met vloeibare en gas vormige CO2 en bij een teveel ga je echt dood hoor :( :(
250gr per 1m3 lucht is al dodelijk.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


27 sep 2015 18:49
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Off topic tv iceman
Hoe vul je een installatie met co2
Doe je dat met een gasfles en weegschaal?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 sep 2015 20:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Soms zelfs met een tankauto. Cilinders gaan met 7.5Kg of 37.5kg of een pakket van 450kg
De kleinste installatie is 120kg en de grootste is 12ton.
Ik werk veel met pakketten en die trek je in een keer leeg, je kunt ze wegen maar dat doen we eigenlijk nooit. Als ze aangeleverd worden en ze staan in de machine kamer dan is de druk bij 25gr +/- 62 bar, als het pakket leeg is is de druk de zelfde als in de installatie 5.8 bar (-50) en dan zijn ze echt leeg :lol:

Vullen is wel een puntje van aandacht, normaal kun je bij een installatie die in het vacuüm staat (-1B) direct de vloeistof er inschieten. Met CO2 kan dat niet, onder de 4,5B (-56,6) krijg je namelijk droogijs en dat is massief.
Eerst vul je de installatie met CO2 gas tot minimaal 5,5B en daarna ga je pas over op het vullen van vloeistof.


Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


27 sep 2015 21:04
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
BJG schreef:
@bgt: het is een misvatting dat die grote 6 en 8 cilinders weinig Nox uitstootten, de compressieverhouding was oa veel hoger dan tegenwoordig.

t.o.v moderne 6 en 8 cylinders zonder turbo? De Skyactive heeft toch ook een hogere compressie, de benzine versie dan. Mazda is 1 van de weinigen die toch een optie heeft zonder turbo of heeft die motor ook weer een hogere NOX2 door de hoge compressie. En trouwens.........die hogere compressie van een benzine motor is toch peanuts vergeleken met de moderne diesels(incl. al die speciale reiniging circuits) en hun enorme turbodrukken.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 sep 2015 21:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Nee vooral tov de moderne motor met turbo.
Dat was mi de vergelijking qua NOx :

Oude 6 cilinder vs nieuwe kleinere turbo motoren.

Nieuwe motoren stoten gewoon significant minder schadelijke stoffen uit. Dit wordt overigens wel weer gedeeltelijk teniet gedaan door het hogere gewicht ten gevolge van veiligheid en luxe in moderne auto's.
ik bedoel vrnl diesels.

NOx is sowieso bij een diesel veel meer en item dan bij benzine.
NOx ontstaat nl bij zuurstof overschot en hoge druk.

Dat is voornamelijk bij diesels en DI benzinemotoren.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 sep 2015 21:33
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
TheShadow schreef:
Toch wel, en zeker als je klimaatwetenschappers mag geloven.

Door al die wetenschappelijke heisa over CO2 zitten wij nu met dieselgate.
Het is volkomen doorgeslagen en de politiek heeft er een puinhoop van gemaakt met al die voordeeltjes. Gelukkig hebben we Tesla die tenminste de goede kant opgaat.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 sep 2015 21:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
NOx bij benzine DI is toch vooral een probleem bij lean burn motoren ? zoals ook de HPI. Daarom zijn die van de markt gehaald toen de Nox eisen strenger werden. Ook al waren ze qua CO2 op zich in het voordeel.

Benzine DI die op Lambda 1 werkt hebben natuurlijk ook nog een roetprobleem.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


28 sep 2015 12:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik blijf mij verbazen waarom ze zo weinig met CNG/Groengas doen? Dat is toch zoveel schoner. Onbegrijpelijk!
Neem lekker een 8 cilinder met een hoop koppel die op CNG/Groengas loopt.....ben je van al die vervuiling af.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


28 sep 2015 12:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Vrijwel alle DI benzinemotoren draaien bij bepaalde (lage) toerentallen met een gelaagd mengsel (lambda >1). Uiteraard bij lage belasting, zodat daar ook NOx binnen de perken blijft.
CNG is inderdaad schoner, maar er zijn best wel wat nadelen die aan het gebruik kleven natuurlijk.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


28 sep 2015 13:59
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04
Berichten: 41
Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
zoals beloofd hier mijn onder vindingen op het chippen van onze c5,
Voor het chippen heb ik onze zoon van Vosselaar naar Oostende gedaan , vertrokken met volle tank , en tegen snelheid van 120 a 130 op autobaan . bij aan komst volgetankt 7.2 l per 100 km . wagen laten chippen gisteren zelfde rit gedaan om zoon op te halen , volgetankt voor vertrek en terug getankt bij aan komst , 6.2 per 100 km , dus wel duidelijk 1 liter min verbruik , bij hetzelfde rijgedrag natuurlijk .

Geen spijt van , heb en soepelere wagen die vlotte aanneemt en minder verbruikt .

Met groet Marc

_________________
Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .

Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub .
www.2nowhere.be


30 sep 2015 11:25
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Of verbruik aanmerkelijk gedaald is kan je pas na vele duizenden kilometers bekijken ....
Veel plezier met de hete chip :smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


30 sep 2015 11:29
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04
Berichten: 41
Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
IDD , dit was nu gewoon en vergelijking van voor en na de Chiptuning .

voor en na de zelfde rit gedaan en toch 1 l verschil hebben is toch al en begin he .

_________________
Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .

Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub .
www.2nowhere.be


30 sep 2015 12:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.