Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44
Berichten: 517
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Daar ben ik zelf wel benieuwd naar, en hoeveel winst er dan mee te halen is, alles valt en staat natuurlijk met het feit of je dezelfde rijstijl aanhoudt.

Zag dat bullpower ook een eco tuning heeft, ben wel benieuwd of je dan ook nog vermogenswinst hebt...


24 sep 2015 23:28
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Hoeveel zin heeft het voor een 2.0 ltr benzine?

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


25 sep 2015 10:16
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Tja had dan een 3 liter gekocht. :mrgreen:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


25 sep 2015 11:43
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Grapjas, die lijkt mij behoorlijk dorstig :geek:

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


25 sep 2015 11:57
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59
Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
bgt schreef:
Hoeveel zin heeft het voor een 2.0 ltr benzine?


Geen.


25 sep 2015 12:03
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Idd , voor non turbo motoren een beetje nutteloos

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


25 sep 2015 14:52
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Jij hebt t voor jouw C1 toch ook gedaan? Moet dus wel iets uitmaken.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


26 sep 2015 11:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW heeft het bij zijn C1 laten doen .... :-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


26 sep 2015 15:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Klopt.

Verwacht er geen wonderen van, een bedrijf als Bullpower waar Menno en ik geweest zijn kunnen een ongeblazen benzinemotor alleen optimaliseren door de chip aan te passen.
Dat lukte bij het C-eendje goed, hij pakt met name onderin wat beter op. Dat is bij deze auto prettig, temeer daar de versnellingsverhoudingen nogal lang zijn.
Het verbruik is er zeker niet slechter op geworden, gemiddeld haalt hij bijna 1:20, gemeten over de 18 kkm die hij nu gelopen heeft.

Of ik het bij de 2.0i-16V zou laten doen.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 sep 2015 10:14
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik iig niet ;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


27 sep 2015 10:37
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW-C5 schreef:
Of ik het bij de 2.0i-16V zou laten doen.......

Idd, of het veel uitmaakt????. Ik zat wel ns te denken om m in te ruilen voor n diesel. Met de caravan erachter mist ie toch wat pk's bij lage toeren = koppel. Echter met dit dieselschandaal merk ik dat het met al die steeds hogere turbodrukken de verkeerde kant opgaat(die 1 liter Ford motor moet toch ook veel NOX2 geven). Vandaar mn vraag of het zin heeft. Ik weet t nog niet. Merk wel hoe ontzettend schoon mn motor blijft op LPG. Dat zie je aan de motorolie die gewoon geel blijft. Ook met de caravan erachter de bergen in. Betekent toch dat er weinig kooldeeltjes het carter worden ingeblazen dus ook weinig de uitlaat in naar buiten. De 1.6THP/1.2e zullen toch knap smerig zijn wat dat betreft, vooral in de bergen met een caravan erachter. De C4 met 1.2e/130pk is voor mij nu ook geen optie meer.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 sep 2015 10:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Je moet niet vergeten dat de nieuwe diesels met scr (lees adblue) zeer efficiënt nox uitstoot reduceren tot vrijwel 0.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 sep 2015 11:41
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Dat zal nog moeten blijken met echte testen. Ik begin te twijfelen aan al die uitspraken. Ergens moet er altijd iets voor worden ingeleverd. Niets is gratis. Waarom zet Toyota een lagere turbodruk in zn diesels....voor de vervuiling want die jongens zijn ook niet achterlijk. Die hebben geen zin in die ellende.

PS Ik heb die Adblue werking zitten lezen en het lijkt mooi op papier als alles nog nieuw is. Bekijk het eens als ie 100k op de teller heeft. Steeds meer apparatuur moet er in die diesel/turbo auto's en het wordt daardoor ook steeds kwetsbaarder.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


27 sep 2015 12:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Het wordt idd kwetsbaarder zoals de klant ontdekte die indruk wilde maken op zijn familie door met zijn Q5 een terreinritje te maken. Met als gevolg een beschadigde NOx sensor (duur).

We leven in een tijdperk waarin technologische ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgen. Dat is een gegeven. Dat het daardoor wat complexer wordt is eveneens een gegeven. Met de noodzaak tot goed geschoolde en gekwalificeerde techneuten. Reden waarom op dit moment automotive training booming is ;) Want stilstand betekent nu meer dan ooit achteruitgaan!

Voordeel van het SCR systeem is wel weer dat die egr-klep grotendeels dicht kan blijven en de bijkomende ellende daarvan dus minder is. Verder zijn de scr-systemen al redelijk gemeengoed (zeker in de bedrijfswagens) en de ervaring leert dat er bij 100k km nog niet veel aan de hand is afgezien van een enkele defecte injector. Dit soort ellende is meestal te wijten aan verkeerd/geen onderhoud waardoor adblue kristalliseert. Adblue mag maximaal 1 jaar oud zijn, en dat gaat niet goed bij die indertijd aangeschafte belastingvrije A-label diesels die 10k km per jaar rijden. Aftappen en verversen dus!!!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 sep 2015 17:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Leg jij dit volkswagen even uit? :-)

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


27 sep 2015 17:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.