chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Auteur |
Bericht |
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Daar ben ik zelf wel benieuwd naar, en hoeveel winst er dan mee te halen is, alles valt en staat natuurlijk met het feit of je dezelfde rijstijl aanhoudt.
Zag dat bullpower ook een eco tuning heeft, ben wel benieuwd of je dan ook nog vermogenswinst hebt...
|
24 sep 2015 23:28 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Hoeveel zin heeft het voor een 2.0 ltr benzine?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
25 sep 2015 10:16 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Tja had dan een 3 liter gekocht.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 sep 2015 11:43 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Grapjas, die lijkt mij behoorlijk dorstig
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
25 sep 2015 11:57 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
bgt schreef: Hoeveel zin heeft het voor een 2.0 ltr benzine? Geen.
|
25 sep 2015 12:03 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Idd , voor non turbo motoren een beetje nutteloos
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
25 sep 2015 14:52 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Jij hebt t voor jouw C1 toch ook gedaan? Moet dus wel iets uitmaken.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
26 sep 2015 11:34 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW heeft het bij zijn C1 laten doen ....
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
26 sep 2015 15:55 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Klopt.
Verwacht er geen wonderen van, een bedrijf als Bullpower waar Menno en ik geweest zijn kunnen een ongeblazen benzinemotor alleen optimaliseren door de chip aan te passen. Dat lukte bij het C-eendje goed, hij pakt met name onderin wat beter op. Dat is bij deze auto prettig, temeer daar de versnellingsverhoudingen nogal lang zijn. Het verbruik is er zeker niet slechter op geworden, gemiddeld haalt hij bijna 1:20, gemeten over de 18 kkm die hij nu gelopen heeft.
Of ik het bij de 2.0i-16V zou laten doen.......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 sep 2015 10:14 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik iig niet
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 sep 2015 10:37 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW-C5 schreef: Of ik het bij de 2.0i-16V zou laten doen....... Idd, of het veel uitmaakt????. Ik zat wel ns te denken om m in te ruilen voor n diesel. Met de caravan erachter mist ie toch wat pk's bij lage toeren = koppel. Echter met dit dieselschandaal merk ik dat het met al die steeds hogere turbodrukken de verkeerde kant opgaat(die 1 liter Ford motor moet toch ook veel NOX2 geven). Vandaar mn vraag of het zin heeft. Ik weet t nog niet. Merk wel hoe ontzettend schoon mn motor blijft op LPG. Dat zie je aan de motorolie die gewoon geel blijft. Ook met de caravan erachter de bergen in. Betekent toch dat er weinig kooldeeltjes het carter worden ingeblazen dus ook weinig de uitlaat in naar buiten. De 1.6THP/1.2e zullen toch knap smerig zijn wat dat betreft, vooral in de bergen met een caravan erachter. De C4 met 1.2e/130pk is voor mij nu ook geen optie meer.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
27 sep 2015 10:43 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Je moet niet vergeten dat de nieuwe diesels met scr (lees adblue) zeer efficiënt nox uitstoot reduceren tot vrijwel 0.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
27 sep 2015 11:41 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Dat zal nog moeten blijken met echte testen. Ik begin te twijfelen aan al die uitspraken. Ergens moet er altijd iets voor worden ingeleverd. Niets is gratis. Waarom zet Toyota een lagere turbodruk in zn diesels....voor de vervuiling want die jongens zijn ook niet achterlijk. Die hebben geen zin in die ellende.
PS Ik heb die Adblue werking zitten lezen en het lijkt mooi op papier als alles nog nieuw is. Bekijk het eens als ie 100k op de teller heeft. Steeds meer apparatuur moet er in die diesel/turbo auto's en het wordt daardoor ook steeds kwetsbaarder.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
27 sep 2015 12:04 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Het wordt idd kwetsbaarder zoals de klant ontdekte die indruk wilde maken op zijn familie door met zijn Q5 een terreinritje te maken. Met als gevolg een beschadigde NOx sensor (duur). We leven in een tijdperk waarin technologische ontwikkelingen elkaar in snel tempo opvolgen. Dat is een gegeven. Dat het daardoor wat complexer wordt is eveneens een gegeven. Met de noodzaak tot goed geschoolde en gekwalificeerde techneuten. Reden waarom op dit moment automotive training booming is Want stilstand betekent nu meer dan ooit achteruitgaan! Voordeel van het SCR systeem is wel weer dat die egr-klep grotendeels dicht kan blijven en de bijkomende ellende daarvan dus minder is. Verder zijn de scr-systemen al redelijk gemeengoed (zeker in de bedrijfswagens) en de ervaring leert dat er bij 100k km nog niet veel aan de hand is afgezien van een enkele defecte injector. Dit soort ellende is meestal te wijten aan verkeerd/geen onderhoud waardoor adblue kristalliseert. Adblue mag maximaal 1 jaar oud zijn, en dat gaat niet goed bij die indertijd aangeschafte belastingvrije A-label diesels die 10k km per jaar rijden. Aftappen en verversen dus!!!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
27 sep 2015 17:38 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Leg jij dit volkswagen even uit?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 sep 2015 17:47 |
|
|
|