Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
In het document
B2CB6NP0 Algemene gegevens : Versterkte handgeschakelde versnellingsbak ML6C en TURBODIESEL DW12BTED4 FAP is daar het eea over te vinden:
Citaat:
1. Gegevens
De versterkte versnellingsbak ML6C is ontwikkeld uit de ML6C-versnellingsbak :
•Een nieuw koppelingshuis
•Extra ribben op het versnellingsbakcarter voor een betere koeling
•Een nieuwe, versterkte 5-6-naaf
•Een nieuw, concentrisch hydraulisch druklager dat de drukgroep direct, zonder tussenkomst van een koppelingsvork, bedient als er op het pedaal wordt getrapt
•Aandrijfkoppel : 370 Nm (begrensd op 350 Nm in de 1e, 2e en achteruit)
De nieuwe ML6C-versnellingsbak is herkenbaar aan het nieuwe versnellingsbakcarter met ribben ("c") en het hydraulische druklager ("d").
De versnellingsbakbediening is specifiek (versnellingsbak met 6 versnellingen).
Voor het inschakelen van de achteruitversnelling moet de bus onder de knop van de versnellingshendel omhoog worden getrokken.
Bijlage:
ML6C R overbrengingen.jpg
Dat zijn precies dezelfde tandwieloverbrengingen als in de gewone ML6C van de DW10BTED4, de 136 PK HDi van de PH2 dus.
Ik zal je het document toesturen
Groet,
JW