Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Goed begin is het halve werk
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 sep 2015 12:54 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik ben het meest benieuwd naar het verschil rijden, dat brandstof verbruik geloof ik wel.
Zoals het er nu naar uitziet 'moet' ik mijn 156PK benzine blok inruilen voor een 120PK dieselblok, en die laatste gaat niet echt als de brandweer. Ik vraag me alleen af of die chiptuning echt iets doet of dat het allemaal een tussen-de oren-kwestie is.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
30 sep 2015 13:15 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Absoluut geen tussen de oren aanpassing !! Maar ga aub wel naar iemand met verstand van zaken en die zelf programmeert , niet zo'n koekenbakker die er een standaard chipje/programma inzet ...
Mijn HDi'tje was er enorm van opgeknapt , de Nm's worden beter uitgesmeerd , die extra pk's zijn leuk maar zeker niet het belangrijkste van ( diesel ) chiptuning , met als leuk pluspunt dat het verbruik altijd wel iets beter wordt
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 sep 2015 13:19 |
|
|
marcnancy
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04 Berichten: 41 Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Hoi allen , hier nog is en update van onze bevindingen kwa de Chiptuning . De dag dat de Chiptuning werd gedaan was de had ik geen problemen met de automaat , normale schakelen . Na de Chiptuning is de automaat raar beginnen doen ( 800 km na de tuning ), hij schakelde raar geeft en schok , bijovergaan van 2de naar 3de en bij sportief rijden schakelt hij normaal maar dan gaat bij het overgaan van de 2 de naar de 3de en verhoging van 800 toeren , dit is maar fractie van 1 sec hoor . Ondertussen is ook de automaat gespoeld en het was wel iets beter maar niet gedaan , (ook de vraag gesteld aan de man die de automaat spoelt ,zijn antwoord die tuning is niet echt oke voor de automaat omdat ze allen de motor kunnen doen en niet de software van de automaat kunnen aan passen ). Heb de tuning terug laten ongedaan maken , resultaat geen schokken meer en geen verhoging van toeren meer . de automaat rijd als nieuw , nu merk i wel echt wel het verschil van de spoeling voor en na . Antwoord van het tuning bedrijf , inderdaad de software van de automaat is niet aan te passen door ons , sommige automaten doen raar na de Chiptuning en u hoort bij die sommige . hun antwoord waarschijnlijk kan de koppelomvormer niet overweg met het meer vermogen . deze info wilde in jullie niet onthouden , daarmee dat ik het hier heb neer gezet .
_________________ Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .
Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub . www.2nowhere.be
|
22 okt 2015 21:09 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Een 110pk hdi heeft dan ook een AL4'tje , bij de 2.0 hdif 136pk met aisin bak is chiptuning geen enkel probleem, hier is het de antieke bak die roet in het eten gooit , ik heb geen idee wat de max. is aan koppel voor de AL4
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
22 okt 2015 21:22 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
De AL4 zit bij een niet gechipte HDi 110 al aan z'n grens.
Oorspronkelijk kon hij dat koppel niet eens aan, hij is er voor "opgevoerd". En kennelijk gaat het nu mis in de interactie tussen het MM en de computer van de AL4.
Een 110 HDi met ML5 handbak kan dat chippen wél goed aan, diversen hebben dat al gedaan en zijn daar zeer tevreden over. Bij een 90 HDi, waar een BE bak achter hangt, zou ik erg oppassen met dat chippen, we hebben het daar al vaker over gehad.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 okt 2015 21:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik zit het draadje nog eens terug te lezen, en daarbij stuit ik op deze posting van 24 september: marcnancy schreef: Ik heb ook info opgevraagd bij ATM-Chiptuning , voor onze 2.0 l c5 diesel 109 pk automaat .
Deze info kreeg ik door Vermogen 110pk 140pk 30pk Koppel 250Nm 350Nm 100Nm normaal is dit 70 , bij automaat kunne ze tot 100 gaan .
De chiptuning word ook aangepast aan de automaat dat deze niet ongepast gaat terug schakelen . Na deze info heb ik het ook laten uitvoeren , moet zeggen geen spijt van de wagen is pak vlotter en het inhalen in de 4 de versnelling gaat veel beter en vlotter , schakelt niet terug naar 3 . kwa het verbruik kan ik nog niets zeggen of het gedaald is ja of nee , maar hou jullie op de hoogte . Daaruit mag je opmaken dat ze weten wat ze doen, en dat deze tuning mogelijk is. Maar in de werkelijkheid Vraag: hebben ze de kosten voor het chippen aan je geretourneerd? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 okt 2015 21:47 |
|
|
marcnancy
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04 Berichten: 41 Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver
Naar boven
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Nee willen ze niet terug betalen
Groet
_________________ Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .
Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub . www.2nowhere.be
|
22 okt 2015 21:52 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW, hoeveel koppel kan mijn koppeling aan?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
22 okt 2015 22:04 |
|
|
marcnancy
C5club Rookie
Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04 Berichten: 41 Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver
Naar boven
|
chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
hun beweerde 400 koppel .
Ik ook is bij andere gehoord die hun bezig houden met specifiek automaat , zij zeggen de automaat van de c5 de 4 bak niet chippen , kunnen het niet aan .
met andere woorden hebben ze mij bij AEP tuning de verkeerde info mee gegeven .
_________________ Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .
Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub . www.2nowhere.be
|
22 okt 2015 22:09 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
De Aisin6 AM6 kan wel 400 Nm aan, zelfs nog iets meer: 450 Nm.
Dat kan de AL4 bij lange na niet aan, dat was oorspronkelijk iets van 200 Nm, later is dat "opgevoerd" naar ca 250 Nm zodat hij ook bij de 2 liter 8 kleppers HDi's gebruikt kon worden.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
22 okt 2015 23:05 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
En de BVM5?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
23 okt 2015 10:06 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik ken dat getal niet, kan het ook niet vinden. Wat ik weet is dat de BE bak aan z'n grens zit in combinatie met de HDi 90. Die levert een koppel van 220 Nm. Voor de HDi 110 is met z'n koppel van 250 Nm de overstap gemaakt naar de ML5 bak, die kan een duidelijk hoger koppel aan. Zoals dat van de 2.2 HDi die een koppel heeft van ca 330 Nm.
Bij jouw 2.0, die een koppel heeft van ca 200 Nm, zit de bak dus dicht bij z'n grens.
Overigens, ook bij de Xantia is de TCT met z'n koppel van 240 Nm voorzien van de ML5 bak. De gewone 2 liter heeft daar de BE bak.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 okt 2015 10:26 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Toch heeft de 1.6 HDiF wel weer die BE5 bak
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 okt 2015 10:49 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
...maar die blijft met z'n koppel dan ook duidelijk onder die grenswaarde.....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
23 okt 2015 11:44 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|