Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 08 okt 2013 20:51
Berichten: 20
Woonplaats: maarssen
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 330000
Kleur: parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Overweeg om mijn C5 Break HDI uit nov 2001 te laten chiptunen
Waarom?, om meer vermogen te hebben als ik mijn caravan trek
Zit trouwens een ruilmotor in mijn C5, komt uit een Peugeot 406 hdi, schijnt precies dezelfde motor te zijn

Heb al op onderwerp chiptuning in forum gezocht maar zag vooral berichten uit 2011
Wat is nu de laatste kijk hierop van de geachte forumleden

Een firma die ik heb gezien op internet is tunex automotive http://www.tunex.nl/

Alvast bedankt voor jullie reacties


09 apr 2015 20:28
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Een "ouderwetse" 2.0 hdi 110 kan je m.i prima chippen

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


09 apr 2015 21:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Maat van mij laat al z'n geblazen motoren chippen. En ik deel zijn mening dat het echt een vooruitgang is.


11 apr 2015 21:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26
Berichten: 1839
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 292.292
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Met 330.000 kilometer op de klok en bouwjaar 2001 is je C5 geen drol meer waard. Dus mocht het verkeerd gaan heb je geen megastrop.

Zelf heb ik 2 C5 2.2 HDI Breaks (BVA4) gehad, waarvan wellicht de eerste gechipt geweest is. (weggedaan met iets van 385.000 km op de klok). Mijn tweede was aanmerkelijk minder vlot.
Met beide heb ik aanhangwagens en caravans (o.a. KIP Greyline 48T ; max 1300 kilo) getrokken.

Momenteel rijd ik een Volvo S60 D5 automaat die door de tweede eigenaar gechipt is. Hij heeft de auto in bezit gehad vanaf dat de auto circa 135.000 kilometer tot circa 352.000 kilometer gereden had.

Inmiddels staat er 405.000 kilometer op de klok. Ben zeer tevreden over de trekkracht (zou 200 pk / 450 Nm hebben) en verbruik is aangenaam laag ten op zichte van de C5 2.2 HDI. (net geen 1 op 15)

Het enige waar voor ik bang zou zijn in jouw situatie is of de versnellingsbak en motor (verhoogde druk wellicht) de extra Nm en pk's aan kunnen.

Succes met jouw beslissing ;)

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


11 apr 2015 22:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Aan de HDi 110 zit een ML5 bak gekoppeld. Die kan dat grotere koppel makkelijk aan.
Dat geldt niet voor de HDi 90 met z'n BE bak. Die bak heeft veel meer moeite met dat grotere koppel.

Op XCNL heeft iemand z'n Xantia HDi 110 gechipt. Ook die heeft er de ML5 achter zitten.
Zijn rijervaringen zijn zeer positief, maar hij heeft wel een kapotte koppakking gehad.
Het is dan ook zaak om het zaakje goed warm te rijden alvorens dat forse koppel aan te spreken.
Zo doet hij dat nu, en dat gaat goed ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


12 apr 2015 10:38
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 08 okt 2013 20:51
Berichten: 20
Woonplaats: maarssen
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 330000
Kleur: parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
offertes opgevraagd

Wat kan Vtune voor u beteken?


Uw *Citroen C5 2.0 HDI* zal soepeler aan voelen, daar bij zal ook het vermogen toenemen. Meer power en souplesse. Maar wat is uw winst?

Het vermogen van uw *Citroen C5 2.0 HDI* zal van *110* Pk stijgen naar *135* Pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van *250* Nm naar *295* Nm.

Dit zijn de waardes die Vtune adviseert, hogere waardes zullen meer risico met zich mee nemen!
Tijdsduur van de werkzaamheden nemen ongeveer 1 tot 1.5 uur in beslag.


Vtune 4 stappen proces

De software van uw auto wordt uitgelezen.
Deze software wordt door onze programmeur naar de wens van de klant aangepast.
Na herprogrammering wordt de aangepaste software in uw auto ingelezen.

De laatste stap is het leukste, tijdens de proefrit ervaart u de verschillen!


U zult tijdens de proefrit meteen merkbaar verschil voelen. Een goede chiptuning valt of staat met de kwaliteit van de ontwikkelde software. Vtune Chiptuning ontwikkeld al meer dan 20 jaar alles in eigen huis. Daarbij geeft Vtune Chiptuning een 100% tevredenheidsgarantie, 10 dagen testen, niet tevreden, 100% geld terug!


Vtune All-in Tarief


Een op maat ontwikkelde Chiptuning voor uw auto bedraagt normaal € 399,99
Maak nu gebruik van de actie geldig tot en met eind juni
ACTIEPRIJS € 350,00

Wat verbetert ATM voor uw Citroën C5 2.0 HDI ( 2001 - 2008 )?

Via een veilige modificatie van de motormanagementsoftware worden de onderstaande verbeteringen gerealiseerd.

Standaard ATM-Chiptuning Verschil
Vermogen 110pk 140pk 30pk
Koppel 250Nm 320Nm 70Nm

Totale prijs

Chiptuning voor uw Citroën C5 2.0 HDI ( 2001 - 2008 ) bedraagt normaal € 375,-, nu tijdelijk € 325,-

Resume, ATM levert meer vermogen en koppel voor 25 euro minder

MAW Wie zouden jullie kiezen?????????????

Mvg

Tjeerd


23 jun 2015 20:13
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Geen van beide, ik zou naar de chipbakker gaan waar ik al eerder ben geweest en zeer tevreden over was ;-)

Verder is dit eigen keuze !
Gewoon het bedrijf kiezen waar je je goed bij voelt

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


23 jun 2015 20:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Voor zolang het mag en betaalbaar blijft om te rijden, gewoon doen...
De investering zal je er niet uithalen maar lol heb je wel gehad... :smt190


23 jun 2015 21:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
JW-C5 schreef:
Het is dan ook zaak om het zaakje goed warm te rijden alvorens dat forse koppel aan te spreken.
Zo doet hij dat nu, en dat gaat goed ;)


Ik ben misschien een purist, maar ik ben van mening dat dat altijd moet, bij iedere motor en koppel. Ik doe dat dan ook zeer consequent, wel ben ik met je eens dat dat bij tuning belangrijker wordt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 jun 2015 23:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Toch kunnen deze blokken heel veel hebben, ook koud.
Ik vermoed dat het belasting regime en de milieuzone willekeur een grotere bedreiging vormen voor het voortbestaan van dit blok...

Bij m'n ex evasion is dat eerder het probleem dan het blok; m'n c5 is door een andere oorzaak op de eeuwige snelweg terecht gekomen. Toch allebei netjes tot ruim 3 ton opgereden en gezien het afgelegde traject vaak ook koud de snelweg op, en dat doen we niet stapvoets...


23 jun 2015 23:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
@ BJG,

Eensch, uiteraard :smt023

Met de km-stand die jij inmiddels gehaald hebt met je 1.6 HDi, zonder problemen, laat je zien dat dit essentieel is :smt023

Ik had er dan ook de woorden nog beter tussen moeten zetten ipv goed


Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jun 2015 23:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Rustig op temperatuur brengen is essentieel voor de levensduur (ook al kunnen ze veel hebben). Ik heb altijd aangehouden dat een benzinemotor de eerste 10 km niet boven de 3000 rpm komt en een diesel pas na 20 km boven de 2500 rpm (ook op de snelweg).
Een kennis van me heeft een Mercedes C190 diesel binnen 40.000km motorisch om zeep geholpen door altijd plankgas weg te rijden. Die 40.000km zijn in 5 jaar tijd vooral met stadsverkeer afgelegd, hij reed zelden meer dan 5 km achter elkaar :shock: (overigens was er wel meer versleten dan alleen de motor :mrgreen: )

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


24 jun 2015 01:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 08 okt 2013 20:51
Berichten: 20
Woonplaats: maarssen
Auto: c5 break hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 330000
Kleur: parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
@Menno: Bij welke chipbakker ben jij geweest dan?

Allen,

Wat vinden jullie vd gevraagde prijzen 325 en 350 is dit marktconform??


25 jun 2015 19:42
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik ben net als JW met de C1 bij bullpower geweest , die schrijft op maat niet zoals de meeste andere die gewoon een standaard programma inkopen ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


25 jun 2015 20:00
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 sep 2015 18:04
Berichten: 41
Woonplaats: Vosselaar Belgie
Auto: c5 Berline exclusief 2.0 diesel automaat
Opties: exclusief electriche spiegels met parkeer sensor achter , navi met telefoon,trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Organummer: VF7DCRHZ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 88000
Kleur: zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning nu zinvol of niet voor C5 break hdi 110pk
Ik heb ook info opgevraagd bij ATM-Chiptuning , voor onze 2.0 l c5 diesel 109 pk automaat .

Deze info kreeg ik door
Vermogen 110pk 140pk 30pk
Koppel 250Nm 350Nm 100Nm normaal is dit 70 , bij automaat kunne ze tot 100 gaan .

De chiptuning word ook aangepast aan de automaat dat deze niet ongepast gaat terug schakelen .
Na deze info heb ik het ook laten uitvoeren , moet zeggen geen spijt van de wagen is pak vlotter en het inhalen in de 4 de versnelling gaat veel beter en vlotter , schakelt niet terug naar 3 . kwa het verbruik kan ik nog niets zeggen of het gedaald is ja of nee , maar hou jullie op de hoogte .

_________________
Geniet van het leven , dag op dag . Het leven is te kort om u zorgen te maken , trek u op aan het goede en laat het slechte varen , zo heb je minder zorgen .

Mijn leven buiten het genieten van de C5 , het genieten van het rijden met mijn Goldwing 1800,dit samen met de members van mijn motorclub .
www.2nowhere.be


24 sep 2015 22:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.