koppelingshevel aan verkeerde kant
Auteur |
Bericht |
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
@JW, de veertjes op de foto van luk komt mij heel bekend voor. De nokjes op de hevel gaf ook een heerlijk gevoel als ze pakte.
|
01 jan 2015 14:58 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
lees mijn vorige post eens terug,ik heb er nog wat aan toe gevoegd
deze druklager is van metaal,veel andere zijn van kunststof
|
01 jan 2015 15:01 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Ok, dan hebben zij het verbeterd. Hebben zij dan de borg veertjes nog op de lager of op de hevel indien deze natuurlijk nog van toepassing zijn...
|
01 jan 2015 15:06 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Dit is toch wel dezelfde bak als de tct. Die heeft toch ook de ml5t
|
01 jan 2015 15:10 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
op de foto rechts onderaan zit nog een lipje,dat is alles
|
01 jan 2015 15:10 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Inderdaad, de Xantia TCT heeft ook een ML5T bak.
Maar of de koppelingsbediening identiek is, weet ik niet. Er bestaan nogal wat versies en modificaties daarvan. In de docs kan ik dat verhaal over de demontage van de ML5T bak bij de Xantia TCT niet vinden, helaas.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
01 jan 2015 15:13 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
En in mijn grijze archief ligt het ook inmiddels onder ruim zeven jaar stof...
|
01 jan 2015 15:58 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Geloof dat ik de jongste ervaring met de mlt bak inbouwen heb en gekloot met de koppeling toen.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
01 jan 2015 16:03 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Dan weet jij het meest van neem ik aan!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
01 jan 2015 18:41 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
Oortjes zijn gespitst...
|
01 jan 2015 21:16 |
|
|
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4077 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
ook ik had het probleem bij plaatsen van de drukgroep deze brak spontaan kapot toen ik de bak plaatste. en de koppeling ging testen bleek voor de helft uit kunststof te bestaan, heb een andere gehaald van metaal deze erop gezet en in de achterste stand geblokkeerd door de hendel vast te maken. Daarna geen probleem meer gehad met de koppeling.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
01 jan 2015 21:35 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
met de kunststof druklager moet je voorzichtig omspringen of ze zijn stuk
|
01 jan 2015 21:54 |
|
|
basdethe
C5club Newbie
Geregistreerd: 13 jul 2010 07:36 Berichten: 9
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 275000
Kleur: bleu
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
of de garage het tooltje heeft gebruikt weet ik niet, ik zelf niet gebruikt. als ik de bak terugplaats kan iemand van boven kijken of de hevel over de lippen valt, zo heb ik de bak teruggezet, gecontroleerd of de lippen goed zaten en de hulpcylinder terug geplaatst, toe de koppeling getest, werkt allemaal, mee gereden en of enig moment schiet de hevel naar de verkeerde kant
|
02 jan 2015 10:45 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
schiet hij dan,zoals de tweede foto?
|
02 jan 2015 10:50 |
|
|
basdethe
C5club Newbie
Geregistreerd: 13 jul 2010 07:36 Berichten: 9
Auto: break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 275000
Kleur: bleu
Naar boven
|
Re: koppelingshevel aan verkeerde kant
het is mij nog niet gelukt met de foto's heb ondertussen bak los gehaalt, druklager had geen lipjes meer (veer) en nu nieuw geplaast. alles op zijn plek moet alleen nog druklager met hevel op zijn plaats drukken.
nu lees ik dat hier verschillende tooltjes voor zijn, de hierboven beschreven 9047-T.M. of een u vormige tool die het druklager op zijn plaats duwt, de tweede heeft dan meer rondom druk zodat het lager niet scheef gaat.
wie weet wat het beste is?
|
23 jan 2015 11:08 |
|
|
|