Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Start probleem 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Start probleem
Na de aankoop van mijn C5 (break) 2.0 HDI Diesel heb ik tot nog toe alleen maar ongeluk en doffe ellende ermee gehad.
Het was een bewuste aankoop via Klaver Citroen Alkmaar want deze auto was daar de afgelopen jaren in onderhoud geweest en ik dacht dat zit wel goed.

Helaas.

Na een maand of 2 (3 maand garantie) vertoonde de motor al een eerste kuur....
Startmotor draaide rond maar motor sloeg niet aan..
Na een paar pogingen sloeg ie wél aan.... Oke dacht ik....Kan gebeuren....
Dit gebeurde in de weken erna nog een paar keer totdat het over was.....

Auto naar de dealer in Nijmegen laten slepen (ik was daar aan het werk) en na rijp beraad (en 2 uur diagnose kosten) kwam het verlossende antwoord.....De opvoerpomp was kapot. Dat was gegarandeerd het probleem.....!!!

Niet dus.

Meteen de dag erop vertoonde de motor dezelfde kuren en heb de auto meteen weer terug gebracht.......Toen bleek dat de BSM unit 'niet jofel' was en deze is dan ook maar even vervangen.

Jah dacht ik..Mooi Eindelijk een goede auto....Toen knapte me de distributie riem.....Gevolgschade : kleppen krom.

Wat te doen: naar de sloop met dat kreng of repareren.
Heb toch maar voor het laatste gekozen en het blok in zijn geheel vervangen...Was goedkoper dan alleen de kop te vervangen.
Koppeling was natuurlijk versleten en gelijk ook maar een nieuwe distributieriem erop (laten zetten) en na een 10 minuten doorstarten....Jawel.....Er kwam weer leven in. :D
Alles had ik over gezet, gehele diesel trein ( dus pomp, filter, leidingen en verstuivers ) en de rest had ik laten zitten. Airco en stuurbekrachtiging etc.)

Nu doet hetzelfde probleem zich weer voor......Startmotor draait rond maar aanslaan....ho maar.
Net de verstuivers laten testen (150 euro) en deze zijn goedgekeurd.
Afgelopen weken ...starten lopen...geen probleem.
Ineens doet het probleem zich nu weer een paar keer per week voor.
Na een aantal malen te starten lukt het om de motor weer aan het lopen te krijgen maar het is heel erg vervelend en ik vertrouw het niet meer. Vandaag of morgen lukt het helemaal niet meer.....

Om nu gelijk ~ 5000 euro ( 2900 aanschaf in juli, 700 reparatie in sept, 1700 blok vervangen in nov, 150 verstuivers testen in dec) naar de sloop te brengen zie ik ook niet zo zitten....

Mijn gerichte vraag is nu.....Wie zou mij (ik woon in Alkmaar) hiermee in bij kunnen staan?
Ik heb het vermoeden dat het iets elektronisch is maar dáár heb ik dus totaal geen sjoege van.
Las al van alles op bepaalde fora over geen spanning op de injectoren (vanuit de ECU?) tot versleten verstuivers.

Ik was van de week bij Oldenhage in Nieuw Vennep en Johan gaf mij de hint om eerst de verstuivers te laten testen. Dat is nu ook gebeurd en ze zijn nog goed.

In mijn optiek ( en ik ben oldskool) moet een diesel kunnen lopen met druk, diesel en lucht......
Maar met de elektronica erom heen vandaag de dag weet ik dat niet meer zo zeker.

Wie kan en WIL mij hierin bijstaan?????
Uiteraard hoeft het niet voor niets maar ik kan je geen 85 euro ex de BTW betalen.


12 dec 2014 18:01
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
:smt089 Ik heb met je te doen! Echt een pechvogel.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


12 dec 2014 18:06
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Tja...Story of my life lijkt het wel......... :smt198

Temeer omdat ik me nu erg Genaaid voel door Bulthuis Nijmegen.


12 dec 2014 18:11
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Heb je al eens gekeken naar de aansluiting van de brandstof opvoerpomp in stekker bij de bsi. Deze zit achter de accu.
ook ik heb dit probleem gehad en de draad maakte niet altijd contact zodat ik soms wel en soms niet kon starten.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


12 dec 2014 19:12
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Edwin, leg eens wat meer uit aub.....
Aansluiting van de brandstof opvoerpomp bij de BSI unit???

En heb je dan het probleem gehad dat ie soms na meerdere malen starten wel aansloeg??


12 dec 2014 20:49
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Ik zal straks de pc opstarten eaar heb ik nog wel een foto van wat ik bedoel.
En leg het wat beter uit. zit nu op de mobiel. :smt190

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


12 dec 2014 20:53
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Ik wacht met spanning af wat jij bedoeld....
Hoop niet dat het aan de ECU ligt want dan gaat ie meteen naar de sloop.......


12 dec 2014 20:56
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Ben ik weer kan de foto's niet zo snel vinden. Maar probeer het uit teleggen.
achter de accu zit nog een zekerings kast met daar op drie grote stekkers.
de buitenste stekker heeft als je voor de auto staat een dikke draad links voor er uit komen deze geeft de brandstof opvoerpomp stroom bij mij was deze draad los en de aansluiting verbrand gevolg soms wel soms geen contact.
oplossing op de sloop stekjer gehaald dagje solderen met krimpkous en geen probleem meer starten en lopen.
ik zeg niet dat dit het is maar kan ook zijn kijk die stekker voor de zekerheid eens na.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


12 dec 2014 22:34
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Heb je een lexia of goede obd scanner?
Kijk dan eens goed wat de brandstof druk is bij het starten.


12 dec 2014 22:52
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13
Berichten: 1212
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Als ik het goed begrijp loopt hij normaal als hij gestart is.
Geen motormanagement lampje als hij gewoon rijdt?
Dat sluit al heel wat uit.
Heb je al geprobeerd te starten met ether? Scheelt een hoop startmotorslijtage.
Klein gaatje in het luchtfilter en daar een pufje starthulp in spuiten voor je start (start ook niet direct, want dat wolkje moet nog een lange weg afleggen voor het voorbij de inlaatkleppen is).

De C5 HDi 2.0 2004 van mijn zoon heeft een soortgelijk probleem.

Het kan bijzonder kostbaar worden, zoals we hebben gelezen als je met dit soort problemen bij een echte dealer aankomt. Bij mij in de buurt zit er ook zo één. Die begint met alle componenten te vervangen, liefst te beginnen bij de duurste. Het probleem oplossen? Ho maar.

Ik moet zeggen dat ik die gebroken D-riem ook bijzonder vind. Gewoon te laat of iets bijzonders? Te laat is uiteraard eigen schuld. Wel kan je zeggen dat na die € 1.700 de oorzaak niet in dat deel van de auto zit. Blijft over brandstofaanvoer of elektronica. Beide op de Lexia te vinden, zou je zo zeggen.

GJO is één van de gouden adressen voor dit soort leed. Maar die krijgt het dan ook steeds drukker.

Verstuivers laat ik testen voor € 20 per stuk, keurig met rapport (DAB Hilversum, toptent, ook voor dynamo's).

Grondig uitlezen voor er ook maar één onderdeel vervangen wordt. Voor een probleem als dit een rijtje mogelijke oorzaken bedenken en die één voor één te lijf gaan. Na elke vervanging weer grondig uitlezen om te zien of er iets veranderd is. Indien niet, dan zou je moeten claimen die actie weer ongedaan te maken.
Voor de dure dingen zou je kunnen overwegen tweedehands aan te schaffen.
Je kan ook de wegenwacht een keertje laten komen. Daar zitten er bij die erg goed zijn in diagnoses.
Proberen een soort no-cure no pay deal te maken.

Het is uiteraard te gek voor woorden dat je dergelijke bedragen in rekening brengt voor een auto met zo'n dagwaarde. Daar behoor je tenminste de klant voor te waarschuwen.
Helaas niet het enige horror verhaal hier.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


13 dec 2014 10:55
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Inderdaad, wanneer de motor loopt heb ik geen problemen.
Geen storingslampje op het dashboard, geen hapering in het blok..loopt gewoon perfect.
Ik heb het blok zelf vervangen en zoals ik al zei alles van de brandstof overgezet.

Dat met de D-riem was wel een beetje mijn eigen schuld. Ik er werd wel tijdens de koop op gewezen dat de riem bij de volgende beurt vervangen moest worden.
Nou wist ik niet ( en dat werd me ook niet duidelijk gemaakt door de verkoper) dat de interval 120K tot 160K is... Auto had toen 151K gelopen.
Als die lullo nou had gezegd dat het de originele riem was van 2004 had ik die riem meteen laten vervangen.....

Een Lexia heb ik niet..Zag er wel een te koop op MP maar om nu weer 120 euro ervoor uit te geven....

Kan ik zoiets niet lenen/huren van iemand via hier?

Omdat het totaal willekeurig gebeurd kan ik er geen touw aan vast knopen.

Verstuivers zitten er weer in en het was gelijk starten en lopen....
Afwachten tot wanneer die weer niet wilt starten dus.

Ik ga vanmiddag die stekker nog even goed bekijken waar Edwin48 het over had maar tijdens het blok overzetten had ik dit ook al helemaal los gehaald en niets geks kunnen ontdekken aan de stekkers.

Ik las ook al ergens een probleem met de ECU, deze gaf soms geen spanning naar de injectoren..... Kortom, erg frustie.
Citaat:
GJO is één van de gouden adressen voor dit soort leed. Maar die krijgt het dan ook steeds drukker.


Waar staat GJO voor of heeft iemand een linkje naar GJO??


13 dec 2014 13:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
...dat staat voor Garage Johan Oldenhage, in Nieuw-Vennep.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


13 dec 2014 14:45
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Dank u...Ja daar was ik van de week al..
Die raadde mij ook aan om de verstuivers als eerste te testen...Ga er volgende week naar terug om te zien wat nu de volgende stap is. Joviale man die Johan !!


13 dec 2014 14:53
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
de sensor op de common rail lat durft ook wel eens verkeerde informatie geven
dat kun je zien op de lexia


13 dec 2014 15:01
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 10:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Start probleem
Ja, dan moet ik eerst een Lexia hebben....Wie ooh wie kan mij daarmee helpen?


13 dec 2014 15:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.