Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Turbo of luchtlek??? 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 feb 2007 14:39
Berichten: 22
Woonplaats: Sint-Truiden (Limburg , Belgie )
Auto: Citroen C5 Break 2.0 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 278.000
Kleur: Antaciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Turbo of luchtlek???
Hallo allemaal?

Mijn probleem met m'n C5 PH1 2.0 Hdi is het volgende.
Bij het rijden mis ik vermogen.
In de 1ste en 2de versnelling is er weinig van te merken.
Heb gezien dat het in 3de, 4de en 5de versnelling onder de 3000 tr echt niet te doen is. kan met moeite een andere wagen inhalen tenzij ik boven de 2500 a 3000 toeren kom, dan krijg ik wel de turbo boost en rijdt hij normaal.
Vacuum ventielen zijn OK, luchtklep na de cooler is OK, krijg vacuum op de EGR klep, Luchtmassameter is vernieuwd, wanneer ik in het spiegeltje kijk heb ik geen zwarte wolk achter me bij het rijden of optrekken.
Als ik rijd met de vestertjes open, hoor ik wel dat hij fluit. Zou het een lek of gaatje in een leiding kunnen zijn?
Heb de bovenste en onderste luchtslangen naar en van de cooler bezien maar kan ni dadelijk een gat of scheur vinden. Welke slangen of slangetjes zitten er nog op het systeem waar een lek kan onstaan?
Heeft iemand een lijst met de slangnummers of foto van het lucht circuit?
M.v.g.

Paul


26 jun 2014 15:38
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3548
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbo of luchtlek???
Ga eens rijden met een lexia of andere scanner en bekijk in livedata de laaddrukken.
Lees meteen het MM uit.
Succes


26 jun 2014 16:53
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbo of luchtlek???
Kan natuurlijk ook nog de vacuüm slangentjes zijn die naar de turbo en de egr gaan. Die dunne zwarte buisjes tegen het shutboard.

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


26 jun 2014 19:56
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 feb 2007 14:39
Berichten: 22
Woonplaats: Sint-Truiden (Limburg , Belgie )
Auto: Citroen C5 Break 2.0 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 278.000
Kleur: Antaciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbo of luchtlek???
Heb hem aan de compu gehangen en rondgereden.
Alle waarden waaren normaal volgens de garagist.
Zie net dat edwin48 hetzelfde probleem had en die heeft zijn gaspedaal vervangen en het wa opgelost.
Wat zou dit hiermee te maken hebben?

Groetjes

Paul


26 jun 2014 20:42
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 feb 2007 14:39
Berichten: 22
Woonplaats: Sint-Truiden (Limburg , Belgie )
Auto: Citroen C5 Break 2.0 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 278.000
Kleur: Antaciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Turbo of luchtlek???
edwin48 schreef:
Kan natuurlijk ook nog de vacuüm slangentjes zijn die naar de turbo en de egr gaan. Die dunne zwarte buisjes tegen het shutboard.



Daar twijfel ik aan omdat wanneer ik de stekker van de kleppen lostrek, de motor anders gaat draaien, dan draaid deze zwaarder en dit is bij de drie vacuum kleppen hetzelde.


26 jun 2014 20:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.