Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
@ Barry,

Die driehoekige plaat moet dan wel in het vliegwiel passen........

Overigens, kijk ook even heel goed naar de ophanging van het tussenlager van de aandrijfas.
Bij de AM6 is die bij de automaat anders dan bij een handbak, zie de ellende die Peterb daarmee gehad heeft.
Of dat bij de AL4 ook zo is weet ik niet uit het hoofd.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


13 jun 2014 00:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Kan wel.....
De driehoeksplaat is een onderdeel van de automaat.
het vliegwiel van een automaat is dun plaatmateriaal, met een startkrans er omheen.
De koppelomvormer geeft hem de massa om als vliegwiel te fungeren.

Deze zit met 6 bouten vast op de krukas

Bij een handbak is het vliegwiel van dikker metaal met voldoende massa.
Ze zitten op dezelfde manier op de krukas. Het is om te zetten.

Zie plaatjes......


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Zeg maar André


13 jun 2014 00:48
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Oke heb je ik weer wat geleerd :?

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


13 jun 2014 09:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Daar is dit forum toch voor?

_________________
Zeg maar André


13 jun 2014 10:38
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49
Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Bedankt voor de opheldering, het klopt dus dat ook het vliegwiel moet worden over gezet.
Maakt het nog wat uit hoe (in welke stand) doe driehoekplaat op het vliegwiel wordt gezet?


13 jun 2014 12:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44
Berichten: 1619
Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Kan er maar in een positie op.
Kijk maar in het plaatje: drie gaatjes bovenin.

Greetz Iceman :smt197

_________________
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007


13 jun 2014 20:04
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49
Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer en heeft de nokkenassen ingehaald.
Na die rotzooi eruit gehaald te hebben en de tandriem eraf gehaald te hebben, heb ik de nokkenassen vrij gezet zodat alle kleppen dicht zouden zitten.
Nu kan ik de krukas maar voor 1/3 draaien; de zuigers komen bijde kanten op niet meer in het bovenste dode punt; de kleppen kunnen niet meer dicht.
Wordt een ruilblok.
Nu licht de C5 op de grond omdat om een of andere is hij maar de laagste stand gegaan.
Doordat die vervelende eco-modem actief is krijg ik ook de ramen niet meer dicht en hij gaan niet meer naar de rijhoogte.
Hij moet de auto ambulance op, maar in z'n laagste stand gaat dat niet lukken.

Weet iemand hoe de auto weer naar de rijhoogte te krijgen is zondaar te starten?


15 jun 2014 13:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
aan de hydropomp heb je twee stekkers
ene stekker met twee dikke draden ,plus en min
dan nog een stekker met een dunne draad,deze moet je ook plus geven


15 jun 2014 14:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Barry schreef:
De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer en heeft de nokkenassen ingehaald.


Begrijp ik hieruit dat de metalen tanden van de krukaspoelie verdwenen zijn?
Dus dat dan niet de tanden van de D-riem verdwenen zijn ter plaatse van de krukaspoelie :smt017

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


15 jun 2014 15:37
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Met alle respect...maar als een krukastandwiel zijn tanden verliest kan dat, mijns inziens, nooit komen ddordat een multiriem in de kappen springt.
De tandriem naar de knoppen kan...maar een stalen tandwiel die hierdoor zijn tandjes verliest ?
Succes met het vervolg.


15 jun 2014 16:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
ik denk dat hij bedoeld de tanden van de riem,tanden van het ijzer gedeelde heb ik nog nooit gezien


15 jun 2014 16:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2009 00:00
Berichten: 382
Woonplaats: Vlaams-Brabant
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 308000
Kleur: Noir Onyx EXYB**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
"De krukaspoelie had door de v-riem geen tanden meer..."
misschien bedoelt hij dat de V-riem over de tanden van de krukaspoelie zat waardoor die niet meer konden ingrijpen in de DB-riemtanden.

_________________
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroën's: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D


15 jun 2014 16:48
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49
Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
ik bedoel dat de V-riem tussen de tanden van de krukas tandriempoelie is gaan zitten waardoor het een glad wieltje is geworden.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


15 jun 2014 19:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
:shock: :smt017 :smt089

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


15 jun 2014 19:56
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49
Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: motor vast t.g.v. een gesprongen v-riem
Willy4 je zegt "de 2e stekker ook + geven", bedoel je een draadje trekken tussen de +pool van de accu, dus 12V of een + van 5V ?


15 jun 2014 19:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.