Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Vraag m.b.t. Storing brandstofniveau 717C,017C op lexia 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Vraag m.b.t. Storing brandstofniveau 717C,017C op lexia
Mede(st)rijders, :smt198

Ik bezit al een paar jaar een heerlijke C5 1.6 hdif met comf.bollen en er staat nu 215K op de teller.
De laatste tijd duurt het echter langer dan normaal voordat een regeneratie is afgerond.
De auto regenereerde om de ca. 6-700 km en deed daar 5 tot hooguit 10 km over, meestal op de snelweg. Onlangs duurde het echter een aantal keren veel langer, wel tot 30 km. (roetfilter is schoon (10.000 km gebruikt) en eolystankje zit ruim half vol.
Ik had het vermoeden dat er geen of te weinig eolys werd toegevoegd.
Lexia eraan, en er bleken t.a.v. het systeem een tweetal codes in te staan.
717C en 017C (brandstoftoevoeging) en 717D (informatie brandstofniveau) alle dus brandstof gerelateerd.
717D kwam vlgs. logboek om de kilometer terug en verdween weer.(soms meerdere keren per kilometer)
Met de lexia een aantal keren de additiefpomp aangestuurd, daarna kwam er weer een vlotte regeneratie op de snelweg.
De tankvlotter heb ik inmiddels vervangen, er bleek dermate veel speling op het stangetje te zitten dat, metend met de multimeter, de weerstand van de vlotter bij bewegen op oneindig kwam.(contactje kwam los van het weerstandstripje).
Andere tankvlotter gemonteerd en storing 717D is nu blijvend weg. so far so good!.
Echter storing 717C en 017C blijven in het systeem terugkomen.
Ik moet nog kijken of de regeneraties weer normaal verlopen, maar heb zo m'n voorzichtige twijfels.

Accu+dynamo(2013)+klemmen zijn goed, verder geen storingen m.u.v. de bekende "stuurhoeksensor" en de "vochtsensor" v.d. airco maar die hebben er m.i. niets mee te maken.

Wie weet wat deze 2 storingen (of misschien wel dezelfde?) betekenen en hoe ze eventueel verholpen kunnen worden. (of waar moet ik naar zoeken)

Alvast dank

Robert


01 jun 2014 22:14
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.