Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende
 HELP, Auto is compleet de weg kwijt.......... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Zo, vandaag bij de delaer geweest...........gemengde gevoelens........

best goed geholpen, al heb ik het idee dat ze niet helemaal door hadden dat er al het nodige
gedaan was ism het forum.
Gesproken met de chefmonteur en de man zelf die mijn ellende mocht gaan uitzoeken.
Iedereen erg hulpvaardig, maar ook even verward. Na anderhalf uur kwam de monteur even een en ander met mij doornemen, voor wat er tot zovergevonden was. het meeste was duidelijk, alleen de vier banden kon hij niets mee....
Dit was te wijten aan het handschrift aangezien het om 4 draden ging.

Nogmaals niets ten nadele van de mensen daar, zij vallen ook zomaar in een raar verhaal, zoals ik dat 2 maanden geleden deed.

kort samengevat, wat zij vonden>
-waarde turbodruk incorrect> vermoedelijk een probleem met een elektroklep die de turbo aanstuurt, of een vacuum probleem
-waarde stuurhoeksensor incorrect>vermoedelijk com2000 probleem.

verder helemaal geen storingen terug te vinden.

alle storingen zijn gereset, en ik kon weer onderweg.... na 40km, piep...storing emissie en storing motormanagement.......
Dit is wel weer na ong 500 a 600 km, volgens mijn gevoel in de buurt van een regeneratie.
Wat me verder op viel is dat mijn lexia een stuurhoeksensor waarde aangeeft van ong 314.456 graden, terwijl de dealer lexia iets van 20 graden aangaf.
Ik besef menu dat dit de eerste Fase 2 C5 s die ik met deze kit uitlees, en misschien zit er wel een bug in de verouderde software die een en ander in het honderd stuurt.
Verder wist de monteur me te vertellen dat de vier draden normaal zijn. Blijkbar heeft iedere c5 deze en zijn een soort van voorbereiding op het een of ander. Ze lopen blijkbaar richting BSM zekeringen, maar aan die zijde zijn ze ook afgekoppeld.

Volgens de monteur is de steeds teugkerende melding een probleem met de turbodruk, en kon hij niet verklaren of het iets met de regeneratie te maken had.

Op dit moment weet ik nog niet echt wat ik hier mee aan moet.
Ik ga eerst op zoek naar een laptop die ik zonder VB kan gebruiken voor Lexia, en op zoek naar een nieuwe SW versie. Ook ga ik op zoek naar een fase 2 com2000, aangezien ze erg anders zijn dan die van de fase 1.

misschien dat ik er binnenkort een beter gevoel over heb, maar op dit moment mis ik alleen 160 euro.....

_________________
Zeg maar André


06 jun 2014 01:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 28 mei 2007 20:02
Berichten: 260
Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Werkt de Eolys pomp eigenlijk? Wat zegt de Lexia als je dit gaat testen?

Ik heb bij de 407 dit nu getest met de PP2000 en deze blijkt het niet te doen... Zou kunnen verklaren waarom de regeneratie wel wordt gestart, maar de motor tijdens de regeneratie vreemde dingen gaat doen.


09 jun 2014 14:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Ik begrijp uit jouw verhaal, André, dat je niet de extra moeite hebt genomen om naar Johan te rijden.
Ik ben ervan overtuigd dat je daar met betere gevoelens weer was vertrokken ondanks dat het voor hun ook een fikse puzzle zou zijn.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


09 jun 2014 16:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Och, weet je wat het is GW, ik wist van te voren dat het een raar onderzoek zou worden,
daarom had ik ook aangegeven dat ze niet langer dan twee uur mochten zoeken/puzzelen.

Ik weet zelf vanuit mijn werk, dat niet alle storingen even makkelijk zijn, en soms erg veel
uren en energie kosten.

Ik heb een enorm vertrouwen in GJO, en vertouw hem blind(op C5 gebied dan toch ;-) ),
Maar het blijft een feit dat ook hij net als ik midden in de rommel van iemand anders zou vallen.

Ik ben wel wat wijzer geworden.
Een paar feitjes:
-Sinds het schoonmaken van de massapunten, alleen nog emissie en motormanagemnt storingen gehad.
-de kerstboom storingen traden meestal op bij gebruik lexia
-mijn lexia heeft verouderde software, draait in een virtual box en nooit eerder een Fase 2 gelezen
-de dealer had wel communicatie met de aditief computer, reeds 60 gram ingespoten, gereset.
-volgens de dealer hadden de storingscodes uit de injectie betrekking op te hoge/lage turbodruk
-volgens de dealer heeft dit vaak te aken met een gammele elektroklep die de turbo stuurt
-ik ben er achter dat deze klep redelijk warm word bij normaal gebruik.

Voorlopig ga ik eerst op zoek naar een leuk laptopje waar ik weer normaal XP op kan zetten, nieuwe software etc.
Dan weer eens uitlezen en zien of dat dan op een normale manier kan.

Op dit moment rijd de auto super , op de twee meldingen zo nu en dan na.

Verder vind ik dat de auto erg veel rook uitpuft, wat ook de moeite van het onderzoeken waard is.
Maar voorlopig moet het maar even zo.

_________________
Zeg maar André


10 jun 2014 00:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Het zit jou ook niet echt mee, die eerste ervaringen met zo'n Ph2. Nu ben jij een doorgewinterde sleutelaar met verstand van zaken.......een ander had die dame al lang ergens het kanaal ingereden.
Houdt moed!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


10 jun 2014 09:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Veel rook duidt in elk geval op een overdaad aan brandstofinspuiting. Dat kan worden veroozaakt door een gebrek aan turbodruk. Daar zou die electroklep wel eens mee te maken kunnen hebben al weet ik niet hoe dit bij een 2.2 aangestuurd wordt. Ik neem aan dat ook hier een vacuumsysteem gebruikt wordt wat in elk geval bij de 2.0 de turboaansturing bepaald. Ook de LMM kan nog invloed hebben al gaat de motor bij een echt defect exemplaar in de noodloop.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


11 jun 2014 10:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Volgens mij is het voor een 2.0 gelijk aan de 2.2.
Werkt ook met behulp van vacuum waar de elektroklepjes doseren.

Maar er staat weer een drukke periode voor de deur, dus we kijken over 2 weken weer verder.

_________________
Zeg maar André


11 jun 2014 21:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Goedendag,

Toch maar weer even een update in dit draadje..........
Tot op heden geen kerstboom meer gehad op het dashboard, geen vage meldingen,
wel nog steeds met steeds kleinere tussenpozen storing motormanagement en storing emissie.

Vandaag mijn nieuwe luchtmassameter binnen gekregen en het vacuum pompje om uit te sluiten dat deze dingen
voor de storingen/het extreme walmen/het hogere verbruik zorgen.

Ik zelf begin de turbo te verdenken..........
de storingen spreken steeds over een aanwezig en een verwacht drukverschil wat afwijkt in het Turbocircuit.
verder is er de rook, en dit weekend zag ik ook dat er een soort van olie spikkels op de achterklep zitten.
De turbo fluit mooi(raam open), en de auto komt ook goed van de plek.
Van de andere kant heeft het ding er al wel 3 ton opzitten.

Van olieverbruik is eigenlijk niet te spreken, ik heb nu bijna 10.000 km gereden, en de olie is gitzwart,
maar nog wel mooi op peil.

Verder zou ik een mede forum lid met een Fase 2 willen vragen of hij/zij een wil kijken bij de BSI of ze daar misschien de vier draden zien waarvan ik op de vorige pagina een foto heb geplaatst.
De monteur kan wel zeggen dat het zo hoort, maar ik geloof het niet, en vind het erg vreemd dat sinds ik die draden heb vrijgehangen er geen storingen meer zijn, maar ook het kleine ruitje niet meer wert.....

Bvd&Groet.

Andre

_________________
Zeg maar André


30 jun 2014 17:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Die spikkels op de achterklep wijst op regeneratie. Dat heb ik een aantal malen meegemaakt en dan als de regeneratie min of meer onderbroken wordt. Zoals tijdens een tocht door Frans heuvelachtig binnenland waarbij je niet continue het optimale toerental rijd bij een eenmaal ingezet regeneratie proces. De fietsen achterop de drager zaten eronder en ook later heb ik het in mindere mate op de bumper aangetroffen. Nu het blok gedurende 70 dKM dan eindelijk geheel in orde is heb ik het niet meer gezien, maar wel geroken bij een onderbreking.
Daar mijn echtgenote met de C5 weg is kan ik je momenteel niet helpen aan een BSI update al weet ik niet zomaar onder welk deksel dit verscholen zit. Accuzijde bovenste deksel ?

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


01 jul 2014 13:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Dank voor je reaktie.
De BSI zit achter het muntenbakje bij je rechterknie. Even de zijwanden inknijpen en hij kan verder open.
Hier zitten ook de zekeringen.

Ben vandaag even bij een Turbo specialist geweest.
Het roken van de auto is gewoon niet meer normaal. Bij een stoplicht komen er gewoon wolken voorbij zetten.
Ondanks dat ik normaal optrek, denkt iedere GTI rijder dat ik bezig ben met een wedstrijd, omdat er een grote pluim uitgeblazen wordt.
Diagnose, Turbo is erg hard aan het einde aan het komen. Hij omschreef precies wat ik als problemen had, met regenereren en al.
Het spaarvarken staat al te zweten in de hoek, de revisie turbo is besteld, nu even kijken wanneer ik verlof krijg.

_________________
Zeg maar André


01 jul 2014 22:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
kijk eerst is naar de slangen van de interkoeler en de interkoeler zelf
een turbo is gewoonlijk goed of hij is in de soep gedraaid
als hij te veel speling krijgt breken de schoepen af


01 jul 2014 22:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Hoe verklaar je dan het exteme roken willy?
Verder is het ook zo dat de turbo erg goed hoorbaar is, wat ook een sein schijnt te zijn......
ik dacht altijd dat een turbo geluid goed was, blijkbaar niet.

_________________
Zeg maar André


01 jul 2014 23:06
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Een verzadigd roetfilter zorgt ook voor extreem roken, het hoeft niet zo te zijn dat de roet op dat moment wordt geproduceerd door de motor.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


01 jul 2014 23:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
dan krijgt de motor te weinig lucht ,en dan krijgt hij een slechte verbranding


01 jul 2014 23:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HELP, Auto is compleet de weg kwijt..........
Roetfilter is 5000km oud.
Waardes zijn met lexia gereset
elois is op peil.

_________________
Zeg maar André


01 jul 2014 23:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.