Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Nu had ik vorige week problemen met mijn remmen, wat uiteindelijk veroorzaakt werd door een losgeschoten vacuumslang.
De slang van de verdamper word door middel van een T stukje afgetapt van het vacuum van de rembekrachtiger, dit lijkt mij niet zo veilig.
Nu is mijn vraag waar kan ik het beste de vacuumslang van de verdamper wel aansluiten.
V.g. Henk
De slang van de verdamper word door middel van een T stukje afgetapt van het vacuum van de rembekrachtiger, dit lijkt mij niet zo veilig.
Nu is mijn vraag waar kan ik het beste de vacuumslang van de verdamper wel aansluiten.
V.g. Henk
toch maar weer een citroen!!!
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dit heeft 11 jaar zo gezeten? Desnoods een slangenklem erop?
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Ja dat klopt, maar het gaat me meer om het idee dat het op een veilige manier is aangesloten, en daar komt bij dat ik nog een nieuwe slang heb liggen voor de rembekrachtiger ooit eens verkeerd besteld.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Bij mij is de verdamper aangesloten op een aansluiting op het inlaat spruitstuk.
Net onder het gasklephuis heeft de lpg man daar een extra aansluiting gemaakt.
Net onder het gasklephuis heeft de lpg man daar een extra aansluiting gemaakt.
Zeg maar André
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
mocht er behoefte aan zijn, kan ik morgen wel een foto-tje maken
Zeg maar André
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Ja een foto is altijd goed.
al vast bedankt voor de moeite.
al vast bedankt voor de moeite.
toch maar weer een citroen!!!
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Het rood omcirkelde slangetje is bij mij de vacuum slang.
Het was een beetje een ongemakkelijke hoek, en de motor was ook
te heet om een mooiere foto te maken, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Het extra aansluitingkje zit in ieder geval aan de rechter zijde op het inlaatspruitstuk
onder de gasklep.
Het was een beetje een ongemakkelijke hoek, en de motor was ook
te heet om een mooiere foto te maken, maar hopelijk heb je er toch wat aan.
Het extra aansluitingkje zit in ieder geval aan de rechter zijde op het inlaatspruitstuk
onder de gasklep.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeg maar André
C5club extreme Fan


Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
Mooi bedankt, de plaats is duidelijk ik neem aan dat daar een extra aansluitnippel is ingedraaid.
Ik ga van week kijken of ik hem daar ook kan plaatsen, bedankt voor de foto.
V.g. Henk
Ik ga van week kijken of ik hem daar ook kan plaatsen, bedankt voor de foto.
V.g. Henk
toch maar weer een citroen!!!
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2011 23:07
Auto: c5 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 236000
Kleur: grijs
Bij mij is er geen extra aansluiting gemaakt, maar een T-stukje tussen de leiding van de verdamper naar het kastje naast de radiator onder de koplamp aan de kant van de accubak. Dan heb je aan die ene aansluiting op je luchutinlaat genoeg. Werkt bij mij al zo lang ik die C5 heb (ca 5 jaar).hank4all schreef:Daar kan ik wat mee, kan ik daar een gaatje boren en een aansluitnippel monteren.
mvg Bert
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
@ akooiman
Houd jou auto ook nog steeds in met koude motor (koud weer) als je hem net gestart hebt ?
Zo ja , ik heb al verschillende dingen gelezen dat het dan de vacuumpomp is die defect was.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat de motor inhoud door dat de verdamper te veel van het vacuum vergt en daardoor zeker met koud weer de motor inhoud ?
Dit vooral omdat de dames op gas hier bijna allemaal last van hebben ?
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=13274" onclick="window.open(this.href);return false;
Houd jou auto ook nog steeds in met koude motor (koud weer) als je hem net gestart hebt ?
Zo ja , ik heb al verschillende dingen gelezen dat het dan de vacuumpomp is die defect was.
Zou het mogelijk kunnen zijn dat de motor inhoud door dat de verdamper te veel van het vacuum vergt en daardoor zeker met koud weer de motor inhoud ?
Dit vooral omdat de dames op gas hier bijna allemaal last van hebben ?
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=13274" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
@Timo,
ik denk dat je in de war bent met een andere post.........
Ik heb nooit problemen gehad met inhouden, maar ik vraag me af of dat van de verdamper af komt.
Als de motor koud is loopt ie op benzine, pas bij ong 65 graden schakelt ie over op LPG.
Of je watertempsensor moet defect zijn, dan schakelt ie eerder over. Wat wel problemen kan geven.
ik denk dat je in de war bent met een andere post.........
Ik heb nooit problemen gehad met inhouden, maar ik vraag me af of dat van de verdamper af komt.
Als de motor koud is loopt ie op benzine, pas bij ong 65 graden schakelt ie over op LPG.
Of je watertempsensor moet defect zijn, dan schakelt ie eerder over. Wat wel problemen kan geven.
Zeg maar André
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Nee ik ben niet in de war Andre
Maar zoals je in die andere post kan lezen zou het iets te maken kunnen hebben met het vacuum.
Nu veronderstel ik dus of het iets uitmaakt waar de verdamper zijn vacuum vandaan haalt ?
Ik wil dus zeggen gaat het ten koste van het vacuum , komt er meer vacuum door of minder zodat de dame er slecht van gaat lopen als het nog koud is? (en nog op benzine loopt , vanaf 40 graden schakelt hij over op gas en dan zijn de problemen al lang verdwenen nog voor dat hij op gas overschakeld)
Want door deze post zie ik dat het op verschillende manieren aangesloten kan worden.
Maar zoals je in die andere post kan lezen zou het iets te maken kunnen hebben met het vacuum.
Nu veronderstel ik dus of het iets uitmaakt waar de verdamper zijn vacuum vandaan haalt ?
Ik wil dus zeggen gaat het ten koste van het vacuum , komt er meer vacuum door of minder zodat de dame er slecht van gaat lopen als het nog koud is? (en nog op benzine loopt , vanaf 40 graden schakelt hij over op gas en dan zijn de problemen al lang verdwenen nog voor dat hij op gas overschakeld)
Want door deze post zie ik dat het op verschillende manieren aangesloten kan worden.
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik denk dat de enige juiste positie om het vacuum af te nemen in het inlaatspruitstuk is. Je hebt dan het minste last van leidingverlies en andere weerstanden. De meting vindt dan plaats op de positie waar je het vacuum wilt meten. Juist onder het gasklephuis aan de zijkant een klein gaatje boren, draad tappen en met vloeibare pakking de aansluittule monteren.
Daarna de vacuumslang met een tie-wrap of slangklem vastzetten op de tule. Dit om te voorkomen dat hij eraf schiet. Onderweg kun je er nauwelijks bij zonder e.e.a. te demonteren.
Daarna de vacuumslang met een tie-wrap of slangklem vastzetten op de tule. Dit om te voorkomen dat hij eraf schiet. Onderweg kun je er nauwelijks bij zonder e.e.a. te demonteren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Maar kan deze plek aanleiding geven tot het slechte lopen ?
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
