Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 zelf koppakking vervangen 2.0 HDI 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 19 sep 2009 17:58
Berichten: 22
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Hallo.

Ik ben zelf mijn koppakking aan het vervangen van mijn mooie zwarte break.
Dit doe ik met hulp van de vraagbaak maar is nog erg lastig.
Kan iemand mij misschien helpen aan wat duidelijkere documentatie?

Alle hulp is welkom.

Alvast hartelijk dank

O ja weet iemand hoe ik de krukas kan vastzetten zodat de poelie los kan maken? :smt017 :smt198


29 apr 2013 21:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 14 jun 2007 17:26
Berichten: 1835
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 292.292
Kleur: Magic Blue Pearl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Volgens mij bestaat een dergelijk draadje al .... (zie draadje L A)

_________________
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128


29 apr 2013 21:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Nope, dat is een 2.2 hdi met biturbo.


29 apr 2013 21:46
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 15:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
pepijn schreef:
O ja weet iemand hoe ik de krukas kan vastzetten zodat de poelie los kan maken? :smt017 :smt198

De mijne kwam pas los met een slagmoersleutel op de compressor. Maar dan moet je niets blokkeren.
Want eerder bij een poging met de hand, versprong de distributie een paar tanden. :cit4

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


29 apr 2013 22:04
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 15:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Losmaken doe je met : http://shop.bus.nl/ArtikelFoto.asp?ProdID=3600006

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


29 apr 2013 23:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 19 sep 2009 17:58
Berichten: 22
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Maar als je het vliegwiel blokkeer dan kan de DR toch niet verspringen?
Of zie ik dat verkeerd heb namelijk geen luchtsleutel. :?:


30 apr 2013 08:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.


30 apr 2013 08:32
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 15:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
c5jan schreef:
Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.

Uit ervaring pretendeer ik helaas dat je ongelijk hebt C5jan. En daarvoor voer ik graag 2 argumenten aan.
De snaar kan geen halve tand verspringen. Of één-, of meer tanden tegelijk.
Én heb ik in een beschrijving gelezen dat je een speciale getande blokkering als hulpgereedschap kunt vastschroeven (waarschijnlijk op het koppelingshuis ?) om de starterkrans te blokkeren.
En nogmaals geloof mij, die pen van 8 mm volstaat niet ! En degenen bij wie het op jou wijze reeds gelukt is, hebben onwijs geluk gehad.
Heb horen verluiden dat men soms de kop van de bout met de acetyleenbrander verwarmt om loskomen te vergemakkelijken. Kennelijk helpt dit om de loctyde ( weet niet of ik dit goed spel) zijn lijmkracht te ontnemen.
Ook hoorde ik onlangs, dat zou je volgens alle regels der kunst de bout opnieuw willen vastzetten, wordt aangeraden de schroefdraad eerst met de bijhorende tap op te zuiveren :smt203 en vervolgens weer met loctyde vast te draaien met voornoemde slagmoersleutel op stand twee (van 4 in totaal).

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


30 apr 2013 09:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
nooit de krukas bout of moer op een pen los of vast zetten
je kunt dan wel is dikke problemen krijgen

altijd de starterkrans blokkeren


30 apr 2013 09:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
L A schreef:
c5jan schreef:
Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.

Uit ervaring pretendeer ik helaas dat je ongelijk hebt C5jan. En daarvoor voer ik graag 2 argumenten aan.
De snaar kan geen halve tand verspringen. Of één-, of meer tanden tegelijk.

We zijn het eens hoor, dat bedoel ik ook!
Als het tandwiel een halve tand uit het lood staat loop je het risico de snaar een hele tand (natuurlijk geen halve!) verkeerd om te leggen, 50% kans dat het dan goed gaat...

En over blokkeringen, ja, speciale gereedschappen zijn beter en handiger voor het opvangen van krachten. Maar met blokkering van de starterkrans alleen heb je nog geen garantie dat het vliegwiel 'op tijd' staat tov de rest van de motor. Of zie ik nu iets over het hoofd?


30 apr 2013 10:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Dat weer op tijd zetten moet je vervolgens doen met die pen van 8 mm die je via een opening in het vliegwiel steekt :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 apr 2013 10:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Ja, 1 zo'n pen kan lang niet zo goed alle geweld opvangen wat je op de krukaspoelie uitoefent.


30 apr 2013 10:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
Zó ziet het blokkeergereedschap er uit voor deze motor:

Bijlage:
Blokkering vliegwiel DW10(A)TD.png


Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 apr 2013 11:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
En zó pas je dat toe:

Bijlage:
Gebruik blokkeergereedschap.png


Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 apr 2013 12:07
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 19 sep 2009 17:58
Berichten: 22
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: zelf koppakking vervangen 2.0 HDI
maar je hoeft het vliegwiel nu toch nog niet op tijd te zetten?
En heb inderdaad het gat naar het vliegwiel gevonden maar kan geen gat in het vliegwiel ontdekken waar die pen dan weer in moet.

dacht dat je de nokkenas, krukas en de brandstofpomp moest merken en bij het plaatsen van de DR alles weer pressies hetzelfde moet terugzetten.


30 apr 2013 19:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.