C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Zou misschien kunnen, de storing doet zich zowel rijdend op benzine als lpg voor. Overigens loopt hij nimmer op 3 cilinders, maar heel mooi op zowel benzine als gas.
Die noodloop is geen noodloop op een manier waarop je nog kunt doorrijden, al is het beroerd, nee, het gaspedaal reageert nergens meer op.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
07 apr 2013 13:54 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Bij het spruitstuk en motorblok hebben we met remreiniger gezocht naar een lek. Helaas geen lek gevonden. Aan de andere kant ook wel fijn natuurlijk
|
07 apr 2013 21:41 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Ga toch kijken of de oplossing van Dirck soelaas biedt. Dus onderzoeken of de injectoren de lek veroorzaken bij het spruitstuk. Wordt vervolgd!
|
09 apr 2013 21:39 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
De pakkingen tussen spruitstuk en motor zijn vervangen. De pakkingen zagen er echter goed uit en dus is het probleem hiermee niet opgelost. Het hele spruitstuk inclusief injectoren zijn gecontroleerd op lekken. Conclusie geen lekken waar valse lucht wordt aangezogen. Op zich ook fijn om te weten Na de computer te hebben gereset verschijnen nu de volgende 2 foutcodes P0597 karakteristiek veldgeregelde open circuit (permanente storing) P1160 signaal boostdruk buiten bereik De uitlaatgassen zijn gemeten en hieruit kwamen de volgende waardes Co 0,005 Hc 12 Co2 6 02 11,75 Zou het een electronisch probleem zijn en moet ik richting ECU gaan zoeken? Of iemand andere ideeën??
|
13 apr 2013 10:48 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Die monteur die de lekkage van de koelvloeistofsensor constateerde gaf ook aan dat ze er normaliter een verse kabel aan soldeerden, naar de BSI toe, omdat het vocht zich via de kabel een weg had gebaand naar boven.
Dat was ook te zien omdat er roest aan de pinnen van de sensor zat.
Dat ding kun je niet openmaken, dus daarom leggen ze er kabel naast. Maar dit is dus niet gebeurd.
Hij gaf aan de desbetreffende unit naar de fabriek op te sturen om hem laten testen, maar zover waren nog niet gekomen..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
13 apr 2013 13:19 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Bdankt voor de info Ploffie ik had hierover wel al wat gelezen. Wellicht is dit een goede richting om te zoeken. Even voor mijn info: is een BSI hetzelfde als de ECU??
|
13 apr 2013 21:41 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Niet helemaal volgens mij, maar dat weten anderen beter hier. Lees dit maar eens: http://www.c5club.nl/Citroen-C5.php#voorsprong" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; De BSI is het hoofdkwartier waar de andere spulletjes aanhangen... http://www.autodiagnos.com/sites/defaul ... mplete.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; In ieder geval, als je die plastic doos open trekt, ligt bovenop de module voor de LPG, die zit met 2 boutjes vast. Dan liggen daaronder drie aluminium doosjes waarvan je de linkse moet hebben als je voor de auto staat.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
13 apr 2013 21:59 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
BSI = Boîte Servitude Intelligente, toch?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 apr 2013 22:15 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Ja, dat staat er wel: Boitier de Servitude Intelligente. Maar die termen worden vaak door elkaar gehaald.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
13 apr 2013 22:58 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
mausab schreef: de gemotoriseerde gasklep is omgewisseld met een nieuwe maar blijkt niet de oorzaak te zijn Betekent dit dat je een electronisch gasklephuis over hebt? In dat geval heb ik daar wel interesse in.. Mits het een 2.0 16v betreft, EW10j4 motor..
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
14 apr 2013 00:00 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Nog een paar vragen. Is die koelvloeistofsensor nu eigenlijk vervangen? Waar zit die sensor ergens? Zat aan de BSI ook roestende pinnetjes of alleen aan die koelvloeistofsensor? Ik zag een met blauwe tape afgeplakte stekker? Wat is hier het verhaal van??? Ik heb de auto overigens redelijk onder controle. Bij filerijden in handmatige schakelmodus zetten en in zijn 1e versnelling stapvoets rijden. Niet ideaal natuurlijk (zeker niet voor de vrouw) maar acceptabel.
|
14 apr 2013 12:13 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
De kvs is vervangen en zit hier: viewtopic.php?p=409287#p409287Op dat huis waar de muispijl naar wijst, hij heeft een groen kunststof stekkertje. De thermostaat is ook vervangen, de originele had een kabeltje die volgens de geleerden hier zonder meer kon worden weggelaten bij het plaatsen van een nieuwe, vandaar die afgeplakte kabel, die was daar van. De roestige pinnetjes zitten aan de BSI.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
14 apr 2013 12:44 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
14 apr 2013 14:21 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Dank voor de duidlijke toelichting Ga er mee aan de slag de komende weken
|
14 apr 2013 20:22 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Nog een bericht voor Maarten
Was nog vergeten te zeggen dat ik de gemotoriseerde gasklep niet dubbel heb. Ik kreeg een vrijwel nieuwe om uit te testen. Deze kon ik weer inleveren.
|
14 apr 2013 20:45 |
|
|
|