C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Zie mail? Ik wil het ook best weten hoor.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 mei 2013 22:47 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Dat mag hoor: (maar het ging even om uitwisseling van foto's ed.)
De stekker is niet los te krijgen, daarvoor moet je een complete kabelboom bestellen, of naar de sloop gaan.
De stekker-pennen van de motor ecu zijn minstens zo belangrijk. Vaak komt op de bodem van de stekker een oxidatiebrug tussen de pennetjes.
de stekker is verder demontabel maar dat is lastig uit te leggen op afstand, de draden zullen er niet uitvallen.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
04 mei 2013 22:58 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
De monteur die de auto destijds onderzocht vertelde dat hij ook een manier wist om de stekker open te maken, maar dat hij er wel een kabeltje bij trok vanaf de KVS naar de ECU.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2013 12:10 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Ik bedoelde 'niet los leverbaar' uit elkaar halen lukt inderdaad wel. een nieuwe draad trekken is inderdaad een goed idee.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 mei 2013 15:25 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Anders moesten ze de hele kabelboom vervangen en dat is nogal een behoorlijke klus, dure klus dus.
Het blijft een rotstoring, alleen merkbaar bij stapvoets rijden, ben je daaraan voorbij dan merk je er niets meer van, geen hikje, schokje of wat dan ook.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 mei 2013 15:54 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Het was een bijzondere ervaring om een uur te rijden zonder dat de storing kwam. Is die draad van KVS naar stekker al eens vervangen Ploffie?
Ik ga binnenkort proberen de stekker verder de demonteren zodat ik hem beter kan reinigen.
|
06 mei 2013 10:23 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
mausab schreef: Is die draad van KVS naar stekker al eens vervangen Ploffie?
Nee.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
06 mei 2013 12:13 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Geprobeerd om de stekker verder te demonteren maar dit is toch niet gelukt Wederom geprobeerd de stekker zoveel mogelijk schoon te maken door voorzichtig met een speld in de stekker te bewegen. Vervolgens wd40, perslucht. Maar helaas niet het gewenste resultaat. Misschien toch kijken of ik zo'n stekker (met draadjes) voor een prikkie ergens vandaan kan toveren en vervolgens de draden aan elkaar solderen.
|
09 mei 2013 12:06 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Het zit hem misschien niet in de stekker alleen. Weet wel dat er vanaf de sensor vocht via de kabel naar boven de stekker in is geperst.
Daarom wilde de monteur er ook een kabeltje naast leggen, gewoon een dunne 2 polige en de rest laten zitten.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
09 mei 2013 12:12 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Dat is inderdaad misschien de allerbeste oplossing om als eerste te proberen. Twee nieuwe draadjes tussen KVS en stekker ertussen solderen. Hoeft de stekker ook niet persé open. Oxidatie kan immers in de draad zitten.
|
09 mei 2013 13:15 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Mijn verhaal gaat niet helemaal op. Zoals jij aangeeft is het vocht via de draad in de stekker terecht gekomen. Dus stekker moet wel degelijk open om nieuwe draad te kunnen leggen Ik daar eens over na denken
|
09 mei 2013 13:18 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Je kunt toch gewoon domweg meten of die stekker teveel is aangetast? Met de meetpennen kun je daar zo bij. Anders op de sloop even een stekker scoren, die zijn er voldoende.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 mei 2013 13:24 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
GW-tje schreef: Je kunt toch gewoon domweg meten of die stekker teveel is aangetast? Met de meetpennen kun je daar zo bij. Anders op de sloop even een stekker scoren, die zijn er voldoende. Ben niet thuis in dat doormeten. Ben benieuwd of de stekkers makkelijk te krijgen zijn zoals je zegt. Dat zou wel fijn zijn. Ik ga hiernaar informeren.
|
09 mei 2013 14:36 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Om dit te bekijken heb je echt geen studie hogere wiskunde nodig! Met een eenvoudige multimeter kun je zo de weerstand bepalen en zien of je een betrouwbaar contact hebt. 1 pen op een pool in de stekker en 1 pen op de andere uitgang van het draadje. Ohmse meting moet gewoon 0 (nul) aangeven. Zo doe je beide draadjes. Bij deze meneer kun je een wereld vinden aan aansluitmateriaal: Rick Donkers
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 mei 2013 14:52 |
|
|
mausab
C5club Fan
Geregistreerd: 14 apr 2010 09:40 Berichten: 100 Woonplaats: Rosmalen
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
Re: C5 2.0 aut in noodloop bij stapvoets rijden
Dat stelt inderdaad niets voor.
|
09 mei 2013 15:17 |
|
|
|