Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
De bijbehorende foto's zijn deze van de oude: En dit is de nieuwe: Bijlage: 2012-11-22 15.38.59.jpg Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 nov 2012 12:34 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
JW-NSH bedankt voor het plaatsen van de mail met foto. Kan er weer inkomen, denk een slechte verbinding hier maar nu gaat het weer. Nogmaals een ieder bedankt voor het geven van advies, hopende op nog vele km rijplezier voor ons beiden en dan als we weer wat hebben sluiten we de Lexia aan die dan toch gearriveerd moet zijn. Maar met geduld en gezond verstand zonder Lexia gaat het ook, het duurt even wat langer. Toch niet teveel geld uitgegeven, de gebruikte kost 30 euro tegen een nieuwe van 150 euro. Een ieder een prettig weekend gewenst,
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
24 nov 2012 12:54 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
Ik neem aan dat problemen met een Dacia daar bij jou sneller op te lossen zijn.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 nov 2012 14:13 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
gelijk heb je, die staan er genoeg langs de kant van de weg
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
24 nov 2012 15:22 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
@Klaverblaadje, heb dat event opgezocht maar de euvel bij ons was toch anders. Wij hadden een MM en service signaal + op de displayanti polution failure. De rest van de symtonen zijn dezelfde, ook hier wist de dealer niet waar hij zoeken moest, was in het bezit van een Lexia maar denk dat hij die niet bedienen kon. Dus dan maar wijzelijk met aanmoediging van JW-NHS en BJG gezocht maar niet gevonden op het eerste moment. Toen ik terug kwam ben ik erg reguleus te werk gegaan door te elimineren wat we al gedaan hadden. Tot het lampje ging branden en onder mijn motorkap gekeken, zag eenzelfde air flow meter daar alleen aansluitingen precies 90 graden verdraaid, erin gekeken en vergeleken met die van Ciprian. Tot de gewenste conclusie gekomen en voila, daar was het dus, een goede gebruikte gekocht (Peugeot en Renault hebben ook zo'n flow meter ), gemonteert en klaar is kees. In ieder geval bedankt voor de hint en heb met aandacht gelezen. Om dit alles door te nemenen alle artikelen, events, storingen in mijn kop te hebben moet ik denk ik onze lieve God maar vragen me een paar jaar extra te schenken anders lukt het niet.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
24 nov 2012 18:52 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
Mooi dat het is opgelost na grondig speurwerk. Goed gedaan , ik wil nog wel even zeggen dat met een uitgelezen storingscode heel veel werk bespaard had kunnen worden.. Dus hopen dat je lexia snel arriveert!
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2012 22:08 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
@BJG je hebt gelijk en nogmaals bedankt voor je hulp in dit. Het is wel zo dat je de motor leert kennen, eens wat anders dan een scheepsdiesel waar je op de zuiger kaart spelen kan en tussen de krukwangen doorlopen. Het is gelukt en hopende blijft het zo, we hebben alles grondig gecontroleert en Ciprian als niet technicus heeft er weer wat bijgeleert. Nog een prettige zondag gewenst
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
24 nov 2012 22:17 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 nov 2012 22:22 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
voor de moderator, dit topic kan in het archief gedaan worden, beide problemen zijn opgelost en het geheel staat hier uitvoerig beschreven wat we wel en niet gedaan hebben zonder hulp van de dealer maar met back-up van de medeforum leden. Ik moet hierbij de aantekening maken dat in veel garages (en in mijn 46 jaren dat ik mijn rijbewijs bezit heb ik er aardig wat bezoekt) er onnodig geld doorberekend wordt naar de klant met een foute diagnose. Als leek weet je dat niet maar ik wordt altijd sceptisch als een gepeperde rekening wordt voorgelegd met weinig text en uitleg. In het verleden zelf ondervonden met mijn bak, dacht dat een gerenomeerd bedrijf als Citroen in Bremen dat wel kon, maar helaas resultaat was anders! (Zie mijn topic hierover) Ook hier nu bij Ciprian, dealer zegt bak vernieuwen en blijkt dat het een multischakelaar is. Zo heb ik ook hier op de verschillende topics steeds weer terug gevonden dat de heren monteurs toch de materie waarmee ze werken niet kennen of geen ervaring hebben en dan kost dat gelijk een fortuin wat achteraf niet nodig was geweest daar het euvel nog steeds daar is. Goed, ik heb zo mijn grief tegen garages, ben zelf techneut genoeg en zeker de laatste 2 jaar waar toch een behoorlijke brok ervaring erbij gekomen is met mijn C5 en die van Ciprian om te kunnen zeggen dat we de auto behoorlijk goed kennen nu. Dit was even ter afsluiting mijn relaas, problemen kunnen zich voordoen bij elke auto ongeacht het merk maar om het te vinden is een andere zaak. Het gaat ook zonder Lexia alleen duurt het wat langer, nuchter blijven, niet kwaad worden en vooral de moed niet opgeven, zoals men zegt, de machine is gemaakt door mensen en dat betekend, het kan gemaakt worden. Heb dit in mijn dagelijks leven al vele malen ondervonden door mijn werk aan boord, soms is het een klein dingetje zoals een sensor die de hele machine stopt!!
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
25 nov 2012 13:41 |
|
|
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
Peter, ik heb respect voor dit alles Mooi stukje (zoek)werk
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
25 nov 2012 13:50 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
Daar sluit ik me graag bij aan Dit is een heel leerzaam draadje, net als dat over de problemen met Peter's Aisin-6Ik heb er ook een hoop van opgestoken, en vind het leuk dat ik steentjes heb kunnen bijdragen bij de oplossing er van. Succes verder met jullie C5-en, we lezen graag hoe het er verder mee gaat Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 nov 2012 14:27 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
@Klussie en JW-NHS, bedankt voor de support, houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen. Staan nog diverse dingen op ons verlanglijstje zoals koplampen wisselen voor, leder stoelen en bekleding deuren, ja kan er nog een paar noemen, nu eerst maar rijden en dan een keer met trailer naar Holland, bij Vos eens inkopen gaan doen etc.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
26 nov 2012 00:34 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
JW-NHS schreef: Ik ben heel benieuwd wat je aantreft als je de oude Multiswitch open maakt. BJG en ondergetekende hadden nog een gedachtenwisseling over deze contacten. Als je naar het schema kijkt: dan zit dat N-contact op A4 en A5/A8. Maar jij zit te meten op aansluitingen aan de zijkant van de Multischakelaar, en het is de vraag of dat hetzelfde contact is, dat dan dus extra naar buiten uitgevoerd is. Dan zou je ook moeten doormeten in de P-stand, ze staan daar immers parallel BJG's gedachte is dat het contact dat je doormeet een apart contact is, dat niet op dit schema staat. En dus zijn we benieuwd wat je aantreft als je 'm open maakt Ik heb onlangs de kans gehad wat controles en metingen te doen aan een AL4 bak. Daaruit is gebleken dat het afstelcontact (met de pennetjes aan de buitenkant van de switch) een apart contact is in de multiswitch. Dit contact wordt gesloten in de N stand. In de overige standen blijft het contact geopend. Dit contact is puur voor afstelling van de switch en staat dus niet op het schema hierboven. Op deze manier kun je zelfs met aangezet contact en aangesloten stekkers veilig met een ohm meter meten. Let op gebruik geen lampje oid, daar is het contact niet op berekend. Hieronder nog even een plaatje van de plaats van de afstelcontacten:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 apr 2013 21:52 |
|
|
Peterdb
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48 Berichten: 436 Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
dat is een oude zaak, maar zoals je die ohm meter hebt aangesloten hadden wij ook gedaan en als je het geheel open maakt kan je zien waar de contacten naar toe gaan. We hebben uitvoerig met fotos het geheel verklaard en ben met je eens dat op het schema daar geen verbinding is getekend maar hij is er wel. Maak maar een oude open en dan zie je het wel als je het door meet.
_________________ gegroet allen, Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren: 2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
|
16 apr 2013 22:16 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: probleem met de aut bak
Ik heb geen oude schakelaar om te demonteren helaas. Ik heb slechts gemeten. Dan blijkt dat het contact alleen gesloten werd in N en niet in P. Ook head ik geen spanning op de contacten, teken dat deze niet in verbinding stonden met de computer.
Op jouw foto zie ik niet heel erg goed waar het contact heen gaat. Meette jij wel in P 0 ohm?? Of ook alleen in N Op jouw foto lijkt het ook of het een apart contact is, of zie ik dat verkeerd?
Als hij daawerkelijk is doorgelust zou je in P 0 ohm moeten hebben toch?
Ter info ik had een examplaar uit 2008, maar mi is dat dezelfde switch.
Een andere mogelijkheid is dat hij wel is doorgelust, maar dat het P/N contact in werkelijkheid slechts een N contact is. Dat het schema dus niet geheel klopt.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
16 apr 2013 22:31 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|