Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
 Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Betreft idd een benzine uitvoering. Echter denk ik dat het probleem niet een echt lpg probleem is. Deze starten meestal ook op benzine.

Carter-ontluchting kan ik pas morgen vervangen. Gebeurde waarschijnlijk vandaag bij het losmaken van de bobine.


08 mei 2016 15:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
misschien dit is proberen

A WORLDWIDE COMPANY
12/09
ALGEMEEN TECHNISCH BULLETIN
Onjuiste mengselbereiding
Probleem: Afzettingen van teer, vernis en hars in het brandstofsysteem
en met
Oorzaak: Veroudering en oxidatie van benzine, waardoor een zuur
milieu in de tank ontstaat. Daardoor treden teer, vernis en
hars uit de benzine en zetten zich af op de injectornaalden.
Behandeling: 1 x Forté Moto Power I
1 x Forté Moto Power II
Door veroudering en oxidatie van benzine ontstaat een zuur mi
vernis en hars zich afscheiden van de benzine. Deze
systeem, inclusief de sproeiers en
sproeiers en injectoren door de afzettingen wordt belemmerd, wordt het inspuitbeeld nadelig
beïnvloed, waardoor een slechte ver
ingespoten. Dit betekent een verhoogd HC
lucht/brandstofverhouding in de verbrandingsruimte. Doordat de grotere brandstofdelen
neerslaan op de inlaatkleppen,
wordt.

Door met Forté Moto Power I
verkregen, waardoor het motormanagementsysteem weer in staat is om een juist mengsel in
de verbrandingsruimte te bereiden. Door
voegen wordt niet alleen het brandstofsysteem maar tevens de inlaatkleppen, de verbrandings
ruimten en zuigerveergroeven gereinigd. Bovendien zal door de reiniging de sig
de lambdasonde naar het motormanagementsysteem verbeteren.
dosering Forté Moto Power I
proefrit van minimaal 20 km onder wisselende belastingen.
A WORLDWIDE COMPANY
ALG.01.
ALGEMEEN TECHNISCH BULLETIN
Onjuiste mengselbereiding
Afzettingen van teer, vernis en hars in het brandstofsysteem
en met name op sproeiers en injectornaald.
Veroudering en oxidatie van benzine, waardoor een zuur
milieu in de tank ontstaat. Daardoor treden teer, vernis en
hars uit de benzine en zetten zich af op de injectornaalden.
Forté Moto Power I aan de volle tank toevoegen.
Forté Moto Power II aan de volle tank toevoegen.
Door veroudering en oxidatie van benzine ontstaat een zuur milieu in de tank, waardoor teer,
vernis en hars zich afscheiden van de benzine. Deze zetten zich af in het hele brandstof
sproeiers en injectoren. Doordat de doorstroming van de benzine
door de afzettingen wordt belemmerd, wordt het inspuitbeeld nadelig
beïnvloed, waardoor een slechte verneveling plaatsvindt en er te grote delen benzine worden
n verhoogd HC-gehalte in het uitlaatgas en een onjuiste
lucht/brandstofverhouding in de verbrandingsruimte. Doordat de grotere brandstofdelen
neerslaan op de inlaatkleppen, vervuilen deze, waardoor de luchtstroming nadelig beïnvloed
Moto Power I het brandstofsysteem te reinigen wordt een juist inspuitbeeld
verkregen, waardoor het motormanagementsysteem weer in staat is om een juist mengsel in
de verbrandingsruimte te bereiden. Door Forté Moto Power II aan de tankinhoud toe te
voegen wordt niet alleen het brandstofsysteem maar tevens de inlaatkleppen, de verbrandings
ruimten en zuigerveergroeven gereinigd. Bovendien zal door de reiniging de sig
de lambdasonde naar het motormanagementsysteem verbeteren. Voeg aan een
Moto Power I en één dosering Forté Moto Power II toe en maak een
minimaal 20 km onder wisselende belastingen.
ALG.01.M013/1
ALGEMEEN TECHNISCH BULLETIN
Afzettingen van teer, vernis en hars in het brandstofsysteem
Veroudering en oxidatie van benzine, waardoor een zuur
milieu in de tank ontstaat. Daardoor treden teer, vernis en
hars uit de benzine en zetten zich af op de injectornaalden.
aan de volle tank toevoegen.
aan de volle tank toevoegen.
lieu in de tank, waardoor teer,
zetten zich af in het hele brandstofinjectoren.
Doordat de doorstroming van de benzine door
door de afzettingen wordt belemmerd, wordt het inspuitbeeld nadelig
neveling plaatsvindt en er te grote delen benzine worden
gehalte in het uitlaatgas en een onjuiste
lucht/brandstofverhouding in de verbrandingsruimte. Doordat de grotere brandstofdelen
vervuilen deze, waardoor de luchtstroming nadelig beïnvloed
het brandstofsysteem te reinigen wordt een juist inspuitbeeld
verkregen, waardoor het motormanagementsysteem weer in staat is om een juist mengsel in
aan de tankinhoud toe te
voegen wordt niet alleen het brandstofsysteem maar tevens de inlaatkleppen, de verbrandingsruimten
en zuigerveergroeven gereinigd. Bovendien zal door de reiniging de signalering van
Voeg aan een volle tank één


08 mei 2016 16:48
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Dank je wel voor je reactie Willy.

Na plaatsing van een nieuwe carter ontluchtingsslang (gebroken) zal ik dit zeker gaan proberen.

Ik hou je op de hoogte.

Gr, Erwin


08 mei 2016 17:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Klepstoters zouden het niet mogen zijn. De 1.8 geeft daarmee geen problemen, tenzij de motor ernstig vervuild is. Je kunt inderdaad eens met Forté aan de gang om dat uit te sluiten.
0W30 is absoluut niet de olie voor jouw motor; dat moet een 5W40 zijn.
Je mag in Apeldoorn altijd langskomen, kunnen we ons er samen eens over buigen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


10 mei 2016 08:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Het gebruik van 0W30 bij de 1.8i is op zich wel toegestaan, aldus de lijst van PSA.
Maar wel ongebruikelijk.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


10 mei 2016 09:20
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Oke, kleine update.

Gisteren met veel moeite uiteindelijk de slang voor de carterventilatie in Elburg kunnen verkrijgen.

Ben voornemens vandaag de motor met Forte (gaan twee flessen in) te flushen en het filter en olie te vervangen. Zal zeker je advies voor een 5w40 olie (Castrol /magnetic) opvolgen.

Ik laat je weten hoe e.e.a zijn uitwerking heeft.

Mvg Erwin


10 mei 2016 12:05
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 26 dec 2015 10:49
Berichten: 55
Woonplaats: Landen België
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Erwin, volgens mij zijn de bourragekes van de klepstelen hard en of gebroken.
Ik weet niet exact hoe ze in Holland dat benoemen. Ik bedoel de afdichtingen rond de klepstelen.
Deze->link


11 mei 2016 22:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Klep seals ?

_________________
Zeg maar André


11 mei 2016 23:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Zoals ondertussen bekend; zoek maar op olierestrictor; gaat het merendeel van de olie verloren via deze carterventilatieslang.........
Ik, en velen met mij, hebben al heel wat liters olie bespaard door toepassing van deze perfect werkende oplossing. :idea:

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


12 mei 2016 08:15
Profiel
Online
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
@wiseguy: Klepsteelrubbers (mooi galgje woord!)


12 mei 2016 08:34
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Goedendag, even een update.

Gisteren de motor geflusht met Forte en heb de olie daarna ververst met een 5w40 en de nieuwe carterventilatie slang geplaatst. Zoals gebruikelijk liep de motor gisteren snaarstrak stationair en met rijden geen enkel probleem.

Maar vanochtend weer de eerste 10 minuten hetzelfde euvel. Niet lekker stationair lopen bij koude start en hakkelen bij gasgeven. Ofwel hetzelfde probleem...

Echter.... Ik hoorde bij terugkomst bij het openen van de motorkap een zacht sissend geluid vanaf de dop van de koelwaterexpansievat. Kon deze (voorzichtig) openen en de dop ziet er inwendig schoon uit. Wel oogt de koelvloeistof enigzins bruin.. Niveau is wel op peil en temperatuurmeter staat tijdens rijden op normaal.

Denk na bovenstaande verhalen van jullie te hebben gelezen dat t idd iets inwendig betreft.


12 mei 2016 10:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Je zou ook eens moeten controleren bij die koude start of de luchtpomp actief is, gedurende de eerste paar minuten en of je lambdasondes dus wel vlot genoeg warm worden. Daar kan het ook mee te maken hebben. De luchtpomp zit onder de accu tegen de voorsnep van het chassis aangebouwd. Direct na het starten moet je die pomp kunnen horen loeien.

Om die koude start goed te controleren moet je eigenlijk live-data gaan bekijken mbv de Lexia.

Die radiateurdop op de afdichting eens goed schoonmaken en anders vervangen door een nieuwe.
Bruine kleur is niets bijzonders.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


12 mei 2016 13:05
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Heeft een 1.8 een luchtpomp ? En telkens uitlezen bij de dealer is ook een kostbare zaak.


12 mei 2016 13:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Bijlage:
Naamloos.jpg


Wanneer je je woonplaats in je profiel zet kan iemand met een Lexia je vast een keer hiermee helpen.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


12 mei 2016 13:14
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45
Berichten: 22
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Thanks, Ik ga nu gelijk even kijken.


12 mei 2016 13:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.