Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Auteur |
Bericht |
Obbe
C5club Newbie
Geregistreerd: 19 sep 2012 14:03 Berichten: 2
Auto: C5 Break 2003 1.8 LPG G-3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: zilver
Naar boven
|
Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Ik ben ten einde raad met mijn c5. Het begon met onregelmatig lopen op lpg, ik heb naar aanleiding hiervan de bougies vervangen (nkg 7 serie bougies), de olie en alle filters vervangen. Dit werkte allemaal niet dus heb ik de lpg verdamper laten reviseren, deze was er heel slecht aan toe. Hij loopt op lpg nu vrijwel vlekkeloos, af en toe een beetje sputteren.
Het probleem nu is dat hij bij het starten op benzine, wat al heel moeizaam gaat, ik de eerste 20 seconden gewoon niks kan. Ik kan het gaspedaal vol intrappen en dan sputtert hij tussen de 1500 en 2000 toeren. Ik moet nu eerst een halve minuut wachten, dan even lekker gas geven en dan kan ik een keer normaal wegrijden. Hij heeft bij dit wegrijden de eerste 2 kilometer het ook vrij zwaar, slecht optrekken en af en toe niet reageren op het gaspedaal. Wat kan het nog zijn, brandstoffilter, heb geen idee hoe deze te vervangen... Kan iemand mij helpen of herkent iemand dit?
|
19 sep 2012 14:13 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Zeg ik iets doms als ik je vraag of je al bij de dealer bent geweest om eventuele storingen te laten uitlezen?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
19 sep 2012 14:32 |
|
|
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
ik ben niet heel deskundig maar het lijkt mij erop dat de computer ergens een verkeerde waarde krijgt. misschien een luchtmassameter oid, stotteren kan betekenen dat ie niet genoeg brandstof krijgt. iets wat ik ook zou vermoeden aangezien hij op lpg wel goed loopt. maar inderdaad uitlezen zou de eerste stap moeten zijn.
|
19 sep 2012 14:36 |
|
|
Obbe
C5club Newbie
Geregistreerd: 19 sep 2012 14:03 Berichten: 2
Auto: C5 Break 2003 1.8 LPG G-3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: zilver
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Hij is al 2x uitgelezen, de Katalysator is waarschijnlijk kapot. Maar volgens de dealer kan dat niet de oorzaak zijn. Als hij een beetje warm is loopt hij goed, het is puur bij het opstarten.
|
19 sep 2012 15:19 |
|
|
fred
C5club Fan
Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01 Berichten: 89 Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Vrijwel hetzelfde gehad met mijn 2.0 16v op LPG, dit was over na het vervangen van de accu, bij uitlezen door de garage kwamen er geen fouten tevoorschijn. Hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn, maar kan wel.
Heeft overigens niets te maken met LPG, hij doet het alleen als hij koud is.
Groeten,
Fred
|
19 sep 2012 15:20 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Als je kat kapot is, moet je dashboard ook krom staan van de piepjes en lampjes en meldingen over een emissiestoring. Ik zie daar niets over. Zitten je klepstoters niet vast?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 sep 2012 15:24 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Doet de auto ook moeilijk als je door blijft rijden op benzine?
Dus doet hij altijd moeilijk op benzine en helemaal niet op gas? Of doet hij het na een tijdje op gas ook prima op benzine?
Dan zou het namelijk in het benzine-circuit (tank, tankfiltertje, benzinepomp, slangen etc.) kunnen zitten. Houd je de tank wel altijd redelijk gevuld met redelijk verse benzine?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
19 sep 2012 15:47 |
|
|
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
1) Welke olie zit er in je C5 (??w??) 2) Hoeveel benzine zit er ECHT in je tank 3) Aftanken met 98 ipv 95 en flesje injector-/bezninesysteemreiniger erin. Daarna een weekje alleen op benzine rijden. Zorg wel dat je wat kilometers maakt, anders heeft dat geen zin.
Ik had hetzelfde en gezien je maatregelen zou dit in de olie, maar meerwaarschijnlijk je injectoren kunnen zitten (Euro95 smeert slecht, arm mengsel) en die zijn mogelijk vuil/verstopt/vast gaan zitten.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
20 sep 2012 07:42 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
In elk geval NOOIT je laten verleiden om zomaar je kat te vervangen. Een kat is altijd vervolgschade en eerst moet de oorzaak van je storing opgelost zijn.
Meldingen over je kat krijg je omdat het MM signaleert dat er rotzooi uit de kat komt. Maar dat kan dus prima komen omdat die niet het juiste mengsel krijgt aangeboden.
Het woord is hier nog niet gevallen, maar moeten we niet de temp sensor verdenken. Hij rijdt koud slecht, vooral op benzine. Gas is veel minder gevoelig voor een verkeerde waarde omdat deze eingelijk bij koude motor geen verrijking nodig heeft en benzine wel. En dat is consistent met de storing.
Een beetje diiagnose technicus moet dit probleem op kunnen lossen. Zeker omdat het op benzine gebeurt.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
20 sep 2012 11:11 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Hé...je bent me voor met die beruchte sensor.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 sep 2012 12:58 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Ik wou het ook niet zeggen maar dacht al wel " waar blijft ie? "
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
20 sep 2012 13:31 |
|
|
josh
C5club Rookie
Geregistreerd: 27 sep 2012 15:00 Berichten: 17 Woonplaats: heemskerk
Auto: C5-3 Tourer Ligne Business 2.0benzine
Opties: navigatie, wegklapbare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11487CJ
Productienummer: 10373
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 167000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
heb een 2.0 benzine die had als probleem dat hij inhield in de eerste minuut na de koude en warme start hij reed goed maar bij de eerst komende kruising ging hij inhouden en was het zelfs zo dat het gaspedaal niet reageerde. Motor stond gewoon stom te pruttelen. Gaf na de start of bij dat gepruttel op een gegeven moment uitlaat emmisiestoring aan daar was ik weer blij mee heb je iets om mee bij de garage aan te komen. Na wat geduld en intrappen van het gaspedaal deed hij het ineens weer en reed verder probleemloos tot de volgende keer dat ik hem starte (warm of koud maakte niet uit). In eerste instantie verving men het gaspedaal maar dat was het probleem niet. Na 3 weken gedoe tijdens vakantie werd na de vakantie een sensor van de lambasonde vervangen en software opnieuw geupdate. Was een garantiekwestie in mijn geval ivm aankoop. Sindsdien is de auto perfekt en probleemloos dus in mijn geval was de Lambasonde sensor de oorzaak. Die gaf verkeerde uitlaatwaardes door waar de inlaat op reageerde en de auto dus slecht liep inhield e.d..
|
27 sep 2012 15:52 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Kijk, da's iets om mee aan de slag te gaan, wie weet verhelpt 't al je problemen en kun je weer genieten van een prettig rijdende C5
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
27 sep 2012 16:19 |
|
|
Erwin
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45 Berichten: 22 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Goedemiddag,
Mijn naam is Erwin en ik ben woonachtig in Apeldoorn. Sinds kort heb ik mij aangemeld en inmiddels veel gelezen over ook helaas voor mij een bekend probleem, het slecht lopen tijdens enkel de opwarmfase. Ik rij een C5 1.8 16v break, benzine van het bouwjaar 2002. Km. stand: 200.000. Sinds afgelopen winter ondervind ik enkel 's morgens hinder van een onregelmatig (wel direct startend!) stationair draaiende motor en stotterend rijgedrag bij t gas geven. Geen enkele melding gehad op het display! De dealer heeft hem nu twee keer uitgelezen. Eerste keer geen storingsmelding. In december tijdens tweede bezoek de melding "meervoudige cylinderoverslag" en onlangs bij eigen garage melding P300 uitgelezen.
Inmiddels zijn de volgende handelingen verricht bobine - koelvloeistof temp sensor - bougies (NGK) - flush - nieuwe olie Castrol 0w30 (toevoeging Wynn's kleppen reiniger) en filter vervangen. Stappenmotor, gasklephuis en MAP sensor gereinigd (remmen reiniger).
Dit heeft niet tot enig verbetering geleid. Mijn huidige garage constateerde deze week een hoge CO-waarde en olieverbruik (na verversing 1 liter op ca 1200 km.) Sinds afgelopen week ruik ik tijdens het uitstappen in de parkeergarage "soms" een oliegeur. Geen lekkage. Vanochtend heb ik de bougies er uit gedraaid waarbij alle 4 nattig van olie (misschien door de 0W30 ?) waren en twee ipv grijs, toch enigszins zwartig toonden. Ook constateerde ik een gebroken slang van de carter-ventilatie. Kan tijdens demontage van bobine gebeurd zijn.. De dealer denkt aan de klepstoters (vervangen) maar de huidige monteur twijfelt aangezien het een 1.8 betreft en hij ze niet hoort tikken. Auto rijd warm perfect. De auto rijd wel sinds kort voornamelijk korte ritten. Al met al een lang verhaal geworden waarvoor mijn excuses. Maar ik hoop dat er iemand een idee heeft of kan bevestigen dat de klepstoters van deze 1.8 ook het probleem kunnen zijn. Ik dacht dat dit voornamelijk bij de 2 liters aan de orde was.
|
08 mei 2016 14:37 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Is deze nou een lpg uitvoering of verdient je verhaal een nieuw draadje? Is de carterontluchting al gemaakt?
|
08 mei 2016 15:25 |
|
|
|