Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Auteur |
Bericht |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Ja.....als je de reparatie kosten afzet tegen de dagwaarde... Dan kan je niet eens banden wisselen
|
19 mei 2016 17:07 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Tanken wordt dan al lastig
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
19 mei 2016 17:10 |
|
|
Erwin
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45 Berichten: 22 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Je moet ergens een grens trekken.
Daarbij komt dat ondanks alle bevindingen er nog geen 100% garantie kan worden gegeven dat met het vervangen van de stoters het probleem is verholpen..
|
19 mei 2016 17:12 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
100%, nee. Maar BJG is niet de eerste de beste. Wat denk je dat je auto je nu gaat opleveren? Grote afschrijfpost terwijl je weet wat je hebt. Koop je een andere begin je weer overnieuw. Ik zou je persoonlijk sterk afraden de handdoek nu in de ring te gooien.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 mei 2016 18:31 |
|
|
Erwin
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45 Berichten: 22 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Goedenavond GWT-tje,
Ik twijfel zeker niet aan jullie oordeel en heb mijn waardering al uitgesproken. Sterker, het is net wat BJG zegt, meten is weten en voor goed onderzoek heb je materialen nodig.
Het vervelende is dat aan alles een prijskaartje hangt en ik inmiddels al veel aan de auto heb uitgegeven zonder gewenst resultaat.
Maar ik ben het wel met je eens e.e.a nog eens goed te overdenken. Heb zojuist nog een toevoeging (kleppen-reiniger) bij de olie ingedaan.
|
19 mei 2016 18:51 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Erwin, over 40k ben je toe aan de D-riem. De klepstoters is een paar uur meer werk.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 mei 2016 19:33 |
|
|
Erwin
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45 Berichten: 22 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Update:
Vandaag in de garage (bespreken vervangen klepstoters) compressie getest bij koude slechtlopende motor. Compressie alle 4 cilinders : 13
Vervolgens de (1 jaar oude) bobine met bougies losgehaald en getest op vonk. Hierbij viel op dat allen een matige vonk gaven. Geen harde blauwe vonk. Vervolgens (test) de bougies (0,9) iets (0,65) krapper gezet en auto liep regelmatiger stationair.
De betreffende monteur denkt toch dat de bobine de boosdoener is ondanks dat deze pas een jaar geleden nieuw (merk Bremi) is gemonteerd.
De testkast geeft ook vanochtend geen enkele foutmelding hetgeen ons bevreemd.
|
20 mei 2016 16:16 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Blijft in dezelfde hoek. HC = ontsteking/ compressie. Uitsluiten wie van de twee. Compressiemeten is niet 100% lektest werkt in dat geval beter,
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
20 mei 2016 16:26 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Hoe gaat een lektest in zijn werk bij een benzinemotor, BJG?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 mei 2016 13:17 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Zuiger in BDP, druk zetten in de cilinder en lekverlies meten. Er is dan te horen waar de lekkage ontstaat.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 mei 2016 14:59 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Erwin schreef: ..... Vervolgens (test) de bougies (0,9) iets (0,65) krapper gezet en auto liep regelmatiger stationair.
De betreffende monteur denkt toch dat de bobine de boosdoener is ondanks dat deze pas een jaar geleden nieuw (merk Bremi) is gemonteerd.. Voor LPG gebruik is die 0,9 mm ook te ruim, 0,7 mm is gebruikelijk. Bij 0,9 mm moet de bobine extra veel werk doen, met risico op interne overslag. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 mei 2016 18:12 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
De motor van Erwin draait niet op LPG, JW. Gewoon op benzine.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 mei 2016 19:39 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn c5 1.8
Aha....... Ben op het verkeerde been gezet door de kop van het draadje, dat blijft doorlopen Dat heb ik bij deze reply dan ook maar even aangepast Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 mei 2016 19:45 |
|
|
NTwoO
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51 Berichten: 844 Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Met een beetje mazzel moet een hangende klep (stoter) ook een hoorbaar verschil opleveren indien de bobine losgekoppeld wordt en de motor gestart wordt.
|
22 mei 2016 00:23 |
|
|
Erwin
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 apr 2016 13:45 Berichten: 22 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: citroën c5 break 1.8 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: groen
Naar boven
|
Re: Ten einde raad met mijn 2003 c5 1.8 lpg
Probleem "lijkt"opgelost !
Ondanks dat er al een nieuwe bobine was geplaatst is deze toch een keer opnieuw getest en is er een andere bobine geplaatst.
Het probleem lijkt hier nu mee opgelost. Komende dagen zal het gaan blijken.
|
23 mei 2016 09:32 |
|
|
|