Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
ben je smid of zo?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 mei 2012 17:50 |
|
|
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Helemaal te gek. Voel me net iemand die de bal voor het doel heeft gelegd. Zelf heb je kunnen scoren, proficiat Nebulus
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
18 mei 2012 22:23 |
|
|
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Timo 1972 schreef: Misschien dat je rem zuiger de blokken blijft aanduwen. (zuiger klem) Ik zou de remklauw eens losmaken en in zijn geheel eens goed reinigen en de benodigde delen smeren met speciaal vet . Voor de versnellings bak heb ik zo geen verklaring. Over schoonmaken gesproken. Van een gepensioneerd automonteur- en voormalig garagehouder hoorde ik eens dat als je de beschermingskappen van rubber (stofafsluiters om het zo maar te noemen) rond de remcylinder met WD40 behandelt, maak te kans dat dit de kwaliteit van het rubber aantast. Soms zet dit zelfs uit. Suczeven dus met je remmen.
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
18 mei 2012 23:03 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
BJG schreef het al, het komt voor dat het handremmechanisme inwendig vastloopt. Dat los je niet op met WD40 of andere middelen, het zit in het inwendige. Lees ook eens de laatste pagina's van Harms draadje door. Die heeft precies hetzelfde probleem gehad met z'n remmen Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 mei 2012 00:39 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Dat resulteerde dus in 2 nieuwe gebruikte klauwen. Ik denk dat als je de klauwen volledig uit elkaar neemt en de remzuiger er volledig uitdraait dat je dan de zaken wel weer goed schoon moet kunnen krijgen. Met remcilinderpasta weer opbouwen en dan zou het toch weer goed moeten gaan?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 mei 2012 01:55 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Ik weet nog altijd niet hoe dat BIR mechanisme werkt. En dus weet ik ook niet of dat zomaar gaat, dan wel dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt.
Voorts zie ik in de DB dat er een aantal reparatiesets bestaan voor deze remklauwen. Maar daarbij vind ik geen instructies hoe dat gebruikt moet worden.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
19 mei 2012 11:02 |
|
|
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
L A schreef: Over schoonmaken gesproken. Van een gepensioneerd automonteur- en voormalig garagehouder hoorde ik eens dat als je de beschermingskappen van rubber (stofafsluiters om het zo maar te noemen) rond de remcylinder met WD40 behandelt, maak te kans dat dit de kwaliteit van het rubber aantast. Soms zet dit zelfs uit. Suczeven dus met je remmen.
Heb ik enig woord gerept over wd40 ? Ik weet niet waar jij mee schoonmaakt , maar ik maak niet schoon met wd 40 daar gebruik ik rem reiniger voor.
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018 Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
19 mei 2012 18:02 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Dat BIR mechanisme lijkt denk ik het meest op een voorgespannen torsieveer. Grote kans inderdaad dat er het een en ander rondvliegt als je de remzuiger verwijdert. Maar een klein stukje de zuiger eruit draaien kan wel en dan kun je als je de stofkap verwijderd hebt al best de zuiger goed schoonmaken. De cilinder daarentegen dan weer niet.
Is er niet iemand met een kapotte remklauw die hem eens lekker uit elkaar kan halen met een camera in de aanslag?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
19 mei 2012 19:34 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
De BIR is een kogel in een helling, ik denk dat het zoiets is als je ziet bij een vrijloop met kogels.
Op de eerder getoonde tekeningen is dat globaal te zien, echter niet hoe het in elkaar zit en opgesloten wordt. En dus kun je ook niet zien hoe het uit elkaar gehaald zou moeten worden.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 mei 2012 00:43 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 mei 2012 11:25 |
|
|
antwerpena
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 nov 2016 14:05 Berichten: 3
Auto: Difference Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 216000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Krijg hem moeilijk in de 1e en 2e versnelling (ph1 2002)
Beste, Kunt u 2 van dit klemmen fabriceren voor mij ?
|
19 jun 2019 21:23 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Mischa en 63 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|