Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Auteur |
Bericht |
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ik heb gebeld toen en dan krijg je een pakketprijs, ik heb een AL4 bak, dus de prijs van jouw bak weet ik niet. Je kan hem vandaag gewoon even mailen of bellen, dan weet je het exact, je zit nergens aan vast. Nogmaals meer dan lof, vakmensen en vooral Citrofielen , ze nemen uitgebreid de tijd om alles uit te leggen, het is de investering meer dan waard.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
02 jul 2016 11:06 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1310 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ik heb 2 jaar geleden 295 euro incl. btw betaald. NL kennende zal het nu wel 500 euro zijn
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
02 jul 2016 12:32 |
|
|
trance
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 aug 2013 19:56 Berichten: 295
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Zal GJO eens bellen als de C6 de 80000 km heeft bereikt. Bij het Centre C6 kost het vanaf € 350 ex. BTW. hoorde ik laatst. Nu is de vraag wie heeft het beste systeem en de kennis want dat is belangrijker dan de prijs. Ieder zal toch zichzelf aanprijzen als je ze contacteert.
_________________ Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
|
03 jul 2016 11:59 |
|
|
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8048 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Dat antwoord is simpel.
GJO heeft absoluut meer kennis. En is een eerlijk bedrijf.
Vooral het laatste is voor mij het belangrijkste. En volgens mij is de prijs ook lager.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
03 jul 2016 12:27 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
En zo is het.....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 jul 2016 12:36 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Daar sluit ik me volledig bij aan, zeer behulpzaam en heel veel kennis.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
03 jul 2016 12:51 |
|
|
Mike44a
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 jul 2014 20:18 Berichten: 32 Woonplaats: Almere
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Mister-Auto.nl uit Lyon geeft deze olie voor alle 3 de automaatbakken van C5 phase I en II (DC en RC-chassis): http://www.mister-auto.nl/fl/olie-autom ... lie%20autoIs 6,65 per liter.
|
20 aug 2016 12:32 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Dat is NIET de juiste olie voor de Aisin AM6 bak. Die moet voldoen aan de specificatie JWS 3309, dat is heel wat anders dan DEXRON III
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 aug 2016 12:55 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ook in de AL4 zou ik deze olie niet gebruiken. De specificaties kloppen ook voor deze automaat niet. Deze olie is wel geschikt: http://www.ravenol-shop.de/getriebeoel/ ... tf-5hp-4hp
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 aug 2016 13:51 |
|
|
Mike44a
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 jul 2014 20:18 Berichten: 32 Woonplaats: Almere
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ook Kroon Oil geeft GM Dexron II en III specs op naast de Mobil JWS 3309 specificatie: https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... 4026/5221/Hier ook: http://www.opieoils.co.uk/p-74057-gulf- ... fluid.aspxHier ook: http://www.royalpurpleindustrial.com/products/max-atf/Mister-Auto.nl uit Lyon vermeld ook de Allison C4 en Ford 138 spec., maar inderdaad niet de Mobil 3309 die er elders wel bij staat in uitgebreidere opsommingen. Het lijkt volsynthetisch genoeg qua kwaliteit en ze zullen het in Frankrijk toch wel weten. Anders hadden ze al massaal aansprakelijkheid claims binnen gekregen.
|
20 aug 2016 14:41 |
|
|
limbobus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 08 jan 2013 11:39 Berichten: 191 Woonplaats: Waubach / Landgraaf
Auto: Citroen C5 ph2 exclusieve 2.0 berline
Opties: heel veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 113000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Afgelopen woensdag de bak van mijn C5 laden doen bij Jo. Gewoon hele goede service. Ook werd de dame nog even grondig geïnspecteerd van onder en goed bevonden. Op een stabilisatorstangetje na. Daar was wat speling op . Maar wat een verschil als de bak geflusht is. Het is wat ver om alle beurten daar te laten doen ( 220 km heen) maar anders werd dit mijn garage. Jo bedankt .
|
20 aug 2016 17:07 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
@ Mikke44a Die door jou nu geciteerde ATF's voldoen aan JWS 3309, en ook aan DEXRON IIIG en IIIH. Maar dat wil bepaald niet zeggen dat elke DEXRON III ATF ook aan JWS 3309 voldoet. Vroeger zeiden we dan: een koe is wel een dier, maar niet elk dier is een koe Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 aug 2016 17:55 |
|
|
Mike44a
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 jul 2014 20:18 Berichten: 32 Woonplaats: Almere
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Die citaten; applications staan inderdaad echt overal gebroedelijk naast elkaar. Volledig vergelijkbaar met een (vol-synthetische) boerderij. GM9986195 (Aisin AW, JWS 3309); GM TASA; GM DEXRON®-II; GM DEXRON®-IID; GM DEXRON®-IIE; GM DEXRON®-IIIG;GM DEXRON®-IIIH http://www.kleenperformance.com/File%20 ... sc_ATF.pdfZal als de Mister Auto bak-olie binnen is nog wel achterop speuren naar dat Mobil JWS 3309-tekstje. Eigenschappen ontlopen elkaar nauwelijks en verschillen per producent binnen dezelfde specificatie soms nog meer: http://pds.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _3309.aspxhttp://www.chemcorp.co.uk/creo_files/up ... f_3309.pdfhttp://www4.total.fr/middle-east/PDS/Au ... %20III.pdfhttp://www.phillips66lubricants.com/doc ... 778847.pdfEigenschappen oude bak-olie zullen waarschijnlijk meer afwijken.
|
21 aug 2016 01:22 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Voor welke bak heb jij die olie nodig?
De AL4 en de 4HP20 hebben olie nodig die voldoet aan LT 71141, de Aisin AM6 moet JWS 3309 hebben. Die laatste heeft als bijzondere eigenschap dat hij om kan gaan met de "limited/controlled slip" in de koppelomvormer. Daar is al eens een verhaal over geschreven op dit forum.
Overigens, hoort deze discussie wel thuis in het "flush-draadje"? In jouw geval wordt er wat olie ververst, dat is geen flushen.......
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
21 aug 2016 11:03 |
|
|
Citroentje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28 Berichten: 399 Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red
Naar boven
|
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Afgelopen vrijdag heb ik de rit naar Nieuw-Vennep maar eens ondernomen om de BVA6 te laten spoelen. Resultaat? Dat wordt eentonig: weer een heerlijk soepel schakelende bak. Soms schokte de bak bij het terugschakelen van 5 naar 4. En als ik in D voor het stoplicht wachtte en dan de rem losliet zonder gas te geven, was er na een ongeveer seconde een schok te voelen alsof de versnelling dan pas inschakelde. Dat is er nu allemaal uit. Het lijkt ook wel alsof het schakelen tussen de overige versnellingen soepeler verloopt, al vraag ik me ook een beetje af of dat geen verbeelding is. De C5 heeft niet aan de Lexia gehangen en de bak is dan ook niet gereset. Daarover las ik wel eerder in dit draadje. Is dat een procedure die inmiddels verlaten is? En het resetten van de olieteller wordt ook niet meer gedaan? Hoe dan ook: ik heb er geen spijt van. Johan heeft de auto verder nog even nagekeken of er binnen afzienbare tijd bijzonderheden te verwachten zijn, maar niets gevonden. Ook ontmoette ik Menno daar en nam even door wat ik nog kan verwachten. Dat bleek niet zoveel te zijn. Hooguit dat er een rammel in de motor kan komen van de (als ik het goed heb onthouden) nokkenasketting? En dat is dan niet zozeer de ketting zelf als wel de tandwielen (kettingwielen), waar de tanden dan vanaf gesleten zijn. Ik vond er geen draadje over trouwens. Niet goed gezocht?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen... Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
|
06 maart 2017 18:32 |
|
|
|