Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 781 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 53  Volgende
 Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
:smt023


25 jan 2013 22:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Betrapt! :lol: :lol: :lol:

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


25 jan 2013 22:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2010 22:38
Berichten: 507
Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
was een gezellig middagje bak ververst span rol multiriem en service beurt gedaan .oja ook een bezemsteel gesloopt :smt089 :smt089

_________________
beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit


25 jan 2013 23:04
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Je moet ook niet leunen op een bezemsteel. :lol:


25 jan 2013 23:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2010 22:38
Berichten: 507
Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
foutje liet de brug zakken en daar stond de bezem tegen aan

_________________
beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit


25 jan 2013 23:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 14:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Tja, kan gebeuren dat stukkie hout breekt als de brug naar beneden komt. :)
Gelukkig maar was het niet je voet.
Trouwens, nog steeds wachtende op de resultaten van het lab zoals beloofd die hier in "verkorte" versie geplaats zou worden, tot nu toe niets gezien.

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


26 jan 2013 07:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2010 22:38
Berichten: 507
Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
effe geduld johan heeft het erg druk maar het komt er aan

_________________
beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit


26 jan 2013 09:33
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 14:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ok Siem, bedankt en afwachtend, prettig weekend gewenst

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


26 jan 2013 10:31
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 okt 2012 18:51
Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Peterdb schreef:
Sorry maar ik probeer geen nieuwe discussie hier te brengen, .... knip ....

--> link naar de rest van dit bericht


Ik veronderstel dat het een absoluut vereiste is om niet alleen begrijpend te lezen maar ook niet diagonaal te lezen wat J. Oldenhage hier op het forum ter kennis brengt. Ook BJG, Willy4 en nog enkele andere personen doen hun uiterste best om juiste en deskundige informatie te verschaffen. Ik meen dan ook om die informatie met respect te mogen behandelen en zelfs in dank af te nemen. Daarom de noodzakelijkheid om de informatie juist en correct te interpreteren. Ik ben zeker geen automobiel noch scheepsdeskundige. Maar ik huiver ervan om de bijdragen die deskundigen leveren steeds te betwisten of vatbaar te maken voor nietszeggende discussies.

We menen toch dat de bijdrage van Oldenhage verder kan gestaafd worden door de mededelingen van o.a. Idebruin en EvilTwin.

Ik zie momenteel ook niet in wat er foutief zou kunnen zijn aan het vervangen door nieuwe olie. We kunnen het bekijken als een kostenbesparende maatregel naar de gebruiker toe om deze te behoeden van onvoorziene en duurzame kosten.

Hopelijk begrijpt u, Peterdb.

_________________
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...


21 feb 2013 17:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 okt 2012 18:51
Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ziezo, deze week heeft mijn zoon nog maar eens iets voorgehad met een Belgische citroën garage wat niet zo coosher blijkt. Ik maak er geen woorden meer aan vuil. Mijn besluit staat vast.

Mijn zoon is nu ook geschrokken in zijn ervaring met de Xantia en een Belgisch Citroën dealer. We hebben nu de indruk dat citroën alhier voor zichzelf putten aan het graven is. Het zou ons zeker niet meer verwonderen indien het met Citroën alhier in België achteruit gaat. Begrijpelijk dan ook. De berichten van Habak dd. 15 juni 2012 om 14.13 uur en mede de berichten vanwege HMTV hebben mij vandaag des te meer kunnen overtuigen.

Kortom, vandaag telefonisch een afspraak gemaakt met garage J.Oldenhage voor spoelen/flushen van de versnellingsbak C5. Mijn afspraak is gemaakt voor Dinsdag 5 maart eerstkomend.

Voor eerlijkheid en betrouwbaarheid heb ik 400 km over heen en terug. Dit is het mij waardig om tevreden en zonder zorgen achter het stuur plaats te nemen.

_________________
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...


22 feb 2013 12:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
:smt023

OFF-TOPIC:
(Hoe is het met het niet roken? Het valt mij na 48 dagen (gestopt op 5 januari, na 35 jaar) nog steeds niet mee...)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


22 feb 2013 12:43
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 okt 2012 18:51
Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Ik zou de waarheid niet spreken mocht ik meedelen dat het zou meevallen. Maar we houden vol en volhouden is de boodschap. Als gewezen kettingroker heb ik nu wel meer smaak, lucht en terug wat kleur in mijn aangezicht. En bij moeilijke momenten? Ik grijp naar Vicks snoepjes, fruit Plus C kersensmaak, Vicks fruit citroensmaak of vicks eucalyptus. Suikervrij om het aankomend gewicht te beperken. ;) :)

Ik wens jou alvast ook heel veel succes toe en zeker volharden. :smt023

En overigens, mocht ik mijn schoonmoeder nog steeds over de vloer hebben gekregen was het stoppen met roken mij zeker niet gelukt. Dat is ook waarheid. :oops: :D

_________________
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...


22 feb 2013 12:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 14:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
@ mr Boby, ik maak er geen verhaal van of een nieuw thema hier te plaatsen.
Heb respect voor een ieder zijn vak ook hr Oldenhage die hiertoe rijkelijk zijn steentje bijdraagt en nog steeds doet.
Dus mr Body, niet zo direct boos worden of met arumenten komen, lees mijn volledige draadje maar eens goed, het was een expert die gezegd had dat de bak goed was voor 1 miljoen K en niet mij.
Ben nog steeds benieuwd naar de beloofde resultaten maar tot nu toe niets gezien.
Heb genoeg ervaring met mijn 65 jaar (meer dan 45 jaar) met olie en aanverwante matrialen dus kan mijzelf zien als expert.
Pas op met het niet roken, de koelkast moet dan wel op slot, heb het zelf 2 x geprobeert maar was in 2 maanden + 30 kg en dat was de reden om weer rustig een cigaretje te roken.
Maar respect voor degenen die het volhouden, volgens mijn zeemansboekje heb ik nog longen als een paard en geen asfalt erin.
Moet toegeven, rook meer elektrish dan de echte cigaret.

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


22 feb 2013 21:46
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 okt 2012 18:51
Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
@Peterdb,

Boby of Body worden niet snel boos hoor. Iets krachtig schrijven, wat men al krachtig kan noemen, heeft geen uitstaans met boosheid of iets dergelijks. Verder meen ik gelezen en begrepen te hebben dat J. Oldenhage een voorstel formuleerde om de resultaat gebonden materie eventueel per email te willen doorzenden indien gewenst. Dat er enige terughoudendheid aanwezig is tot het openbaar maken van testen, is enerzijds begrijpelijk, anderzijds zie ik geen verband met eventueel schending van het daarmee verbonden beroepsgeheim. Tot daar ieder zijn keuze en mijn respect daarvoor. Voor eventuele verdere vragen naar testresultaten is er eventueel ook de elektronische mogelijkheid. Ik zie echter niet in welke probleem zich daar situeert indien het niet in de openbaarheid verschijnt.

Weet u wat veel erger is? Dat de betrouwbaarheid van Belgische Citroën dealers op een bijzonder laag peil komt te staan dat niet alleen de consument uitmelkt. Dat meer en meer Belgische Citroën gebruikers hun toevlucht gaan zoeken naar Nederlandse dealers. Wat daar mogelijk blijkt te zijn tegen betaalbare prijzen wat hier zonder meer voor betwisting en weigering vatbaar is.

Zelfs aangelegenheden die onder wettelijke garantie vallen, gelijk met de voeten worden getreden waarmee de consument genoegen dient te nemen. Alzo denkt men toch althans...

That's Belgium.

Voor het overige ben ik de kalmheid zelve...

Het zoude beter en wenselijker zijn, dat de hoofrolspelers bij Citroën hun terrein beter zouden leren verkennen en adequater zouden inspelen op de verzuchtingen en meldingen die de consument aanreikt. Dit zou al een absoluut vereiste kunnen betekenen om charlatans, bedrog en spoedige verrijkingen uit te sluiten waar de goed menende dealers mede en ongewild het slachtoffer van worden.

Dit lijkt me al een betere aanzet dan de zelfstandige dealers op te zadelen met verplichte fraaie uitrustingen die in het oog springen, maar waar bedrog en buitensporige aangerekende kosten welig blijven tieren op Belgisch grondgebied.

We gaan er prat op, indien citroën dealers alhier de situatie blijven handteren zoals momenteel bij ons al aan het licht is gekomen, eigen kuilen aan het graven zijn dat niemand ten goede zal komen. Ook niet de enkele, betrouwbare goed menende citroën dealers die al dun bezaaid liggen op ons grondgebied en waar men al ver naar op zoek mag gaan.

Blijkbaar is de kleine garage waar vader, zoon en werknemer, de arbeid verrichten ook al niet meer gewenst. Waar deze nog dienen op te boksen en te knokken en bedrog niet kunnen waarmaken om hun geloofwaardigheid te behouden. Hun werkzekerheid willen behouden door de tevredenheid van hun cliënten.

Blijkbaar zijn grote holdings van gebouwen veel wenselijker. Waar de consument geen zicht mag en kan hebben op de uit te voeren werken aan zijn voertuig. Ons is duidelijk geworden welke redenen hier achter schuilt. Ondanks men hier de koffie krijgt aangereikt die nota bene aan de consument drie dubbel wordt aangerekend. Het verlies van 10 cliënten niet wordt gemerkt of eenvoudig worden weggelachen.

Geef ons maar die kleine zelfstandige zonder die citroënpyloon in de voortuin waar ik als consument mee mag voor opdraven aan die 20.000 euro's dat citroën verplicht oplegt aan hun holding dealers. Waar kleine betaalbare herstellingen uit den boze zijn geworden en meteen met grote dure middelen worden opgelost.

We zijn zeker niet boos en waarom zoeken meer Belgische citroën rijders hun toevlucht naar Nederlandse dealers?

De ervaring van mijn zoon deze week, zou dit verhaal nog beter en completer maken om te begrijpen wat er werkelijk aan de hand is. :!: :!:

Zo had mijn zoon deze week een defect voor. Waar hij vorige maand 1.200 euro voor betaalde bij een Belgisch dealer, heeft een Nederlandse Citroën houder moeten vaststellen dat gans de reminstalatie diende vervangen te worden achteraan wat zogezegd vorige maand werd vervangen.

Indien men aarzelt aan mijn melding, no problems, de foto's kunnen geplaatst worden zoals de Nederlandse dealer de remsintalatie in een kartonnen doos meegaf met mijn zoon. Ten bewijze van...

Voor het overige peterpd, no hard feelings......

_________________
Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...


23 feb 2013 12:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Boby schreef:
Dat meer en meer Belgische Citroën gebruikers hun toevlucht gaan zoeken naar Nederlandse dealers. . Ook niet de enkele, betrouwbare goed menende citroën dealers die al dun bezaaid liggen op ons grondgebied en waar men al ver naar op zoek mag gaan.

We zijn zeker niet boos en waarom zoeken meer Belgische citroën rijders hun toevlucht naar Nederlandse dealers?

......



hier in de omgeving liggen 2 dealer die dagelijks hun uiterste best doen voor hun klanten.
mijn dealer is zelfs voor zijn klanten 24/24 7/7 bereikbaar igv panne oid.
dat citroen geen interesse meer heeft voor de xantia van uw zoon moge duidelijk zijn..
die willen alleen nieuwe verkopen.
dat is in NL niet anders
J Oldenhage is hier een uitzondering op net als de dealers die ik net beschrijf en die liggen wel in belgie..
dus ze zijn er heus nog wel in belgie. ;)

maar goed, laten we het verder hebben over het flushen van de aut bak


23 feb 2013 12:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 781 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 53  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: citroenjohnny en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.