Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 HPI 2.0: bougiesleutel 
Auteur Bericht
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00
Berichten: 96
Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht HPI 2.0: bougiesleutel
Bij de C5 HPI 2.0 zitten de bougies in een vrij diepe pijp en moet je dus een lange bougiesleutel gebruiken om er bij te komen. Voor dat doel heb ik dan ook een geschikte bougiesleutel gekocht in de vorm van een lange dopsleutel 14mm (twaalfkant)met een uitwendige maat van 20mm. Bij het uitdraaien van de bougies viel op dat de sleutel maar net pakte maar het ging maar het ging.

Echter bij het indraaien ging het mis.
De dopsleutel gleed soepel in de pijp op en neer en het indraaien van de bougies ging heel gemakkelijk totdat ik ze werkelijk vast zette. Dat ging wel maar de dopsleutel zat op dat moment muurvast en liet zich met geen mogelijkheid meer uit het gat verwijderen. Bougie weer een kwartslag los en het probleem was verdwenen. Dopsleutel aan de ondezijde afgedraaid (zie foto)maar zonder resultaat, op het moment dat de bougie werkelijk werd vastgezet zat ook de dopsleutel vast. Dat dit problemen gaf voor de mobiliteit van de auto is wel voor te stellen denk ik.

Informatie bij de dealer gaf geen oplossing ze wisten het ook niet en langskomen met de auto was uiteraard onmogelijk. Ik snapte er niets van maar na lang nadenken heb ik de dopsleutel over de gehele lengte van 8cm afgedraaid van 20mm naar 19,7mm en toen was het probleem opgelost.

Toen ik de dealer mijn oplossing mededeelde herinnerde zij zich dat bij hun bougiesleutel ook te hebben gedaan.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


05 sep 2011 21:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: HPI 2.0: bougiesleutel
Goed werk!
Voor een HPi is er een speciale bougiesleutel, die ziet er inderdaad ongeveer zo uit! Je kunt hem ook gebruiken voor de THP, dus niet weggooien..... (als je ooit eens een ph3 gaat rijden)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


06 sep 2011 00:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 117 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.