Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Brandstofpomp HDI en BSM 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe die stekkers los kunnen of slecht zouden passen. Je zegt zelf al dat ze een geïntegreerde vergrendeling kennen. Ze hoeven ook nooit los.

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat iemand niet snapte hoe de vergrendeling werkt en de boel geforceerd heeft.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


09 sep 2011 12:25
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 21:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
EvilTwin schreef:
Noodverbandje moet er hoe dan ook af en ik zou nog eens kijken naar alle zekeringen (ook de Maxi zekeringen) zie boekje. Bij twijfel desbetreffende zekeringen eruit halen en nameten.



Waarom zegt toch iedereen er uithalen en dan meten?

Is toch niet nodig!

Gewoon met een voltmeter er over meet je meer dan een paar mVolt dan is hij kapot.
je doet dan gewoon een potentiaal meting(zoals je stroom meet met een Shunt weerstand)
de randvoorwaarde is wel dat je aan beide uiteinde moet kunnen komen van de zekering.

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


12 sep 2011 23:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Omdat al regelmatig is gebleken dat dat niet werkt.

Het klopt niet wat je zegt, hij namelijk kan ook stuk zijn als je 0 V potentiaalverschil meet.
Daarnaast kan de zekering verbonden zijn met een van de poten van een IC, met vreemde metingen tot gevolg.

Wat je moet doen is hem eruit halen en de weerstand meten (het liefst bij 5V of 12V afhankelijk van het circuit).
De meeste multimeters herkennen dan een short.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


13 sep 2011 09:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 23 jun 2008 21:16
Berichten: 218
Auto: C5 Break PhIII
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Heb het verhaal van je nog niet op deze manier onder vonden, ik meet bijna dagelijks op deze manier.
Bijna altijd heb je een openklemspanning tussen de poten van de zekering(lees kerstboom verlichting) als hij kapot is, je meet alleen niks als de verbruiker ook defect is.

verder heb ik nog weinig MM's die meten met 5 of 12 V.

verder moet ik wel wat toe geven: een zekering test je het best als je er spanning opzet en er stroom door heen laat lopen, op deze manier kan je beter de Ri meten en dan zo vast stellen of hij goed is of niet.

maar we gaan hier wel 110% of topic :lol: het heeft geen zin om hier over te discussiëren

maar voor de simpelheid gewoon er uithalen dan meten, bij twijfel vervangen.

_________________

Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010


14 sep 2011 11:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Ha ha nog even lekker door off topic.:cit2
Ik denk dat de zekeringmeetmethode wat uitleg behoeft

De manier zoals michel aangeeft is in de meeste praktijksituaties zeer goed bruikbaar, en tevens de snelste methode. En in belaste toestand juist zeer aan te bevelen. Je spoort er namelijk ook slechte verbinding aan de voet van de zekering mee op.
In het geval van de IC zoals ET aangeeft (er worden triac-s gebruikt in de c5, ik neem aan dat dat wordt bedoeld) gaat het WEL gewoon goed: Je meet ong 3V bij een defecte zekering als de verbruiker uit staat en 12V als de verbruiker aan staat. Alleen zoals Michel zelf ook al aangeeft meet je 0v bij een defecte verbruiker (geen verbinding naar massa). Het gaat dus alleen fout als de verbruiker volledig is doorgebrand en toch nog net even daardoor de zekering heeft doen smelten.

Een andere betrouwbare snelle manier is met een spanningzoeker bede kanten van de zekering meten tov massa. Dat neemt echter niet weg dat ook hier er in sommige gevallen nadelen aan kleven: Een slechte verbinding wordt niet opgespoord

Het demonteren en meten van de zekering heeft weer andere nadelen.
Het is tijdrovend
Je maakt circuits spanningsloos die mogelijk opnieuw moeten worden ingeleerd en ingesteld
Verder het mogelijk verkeerd terugplaatsen (komt veel vaker voor dan je denkt, vooral omdat dit vaak door amateurs wordt gedaan)
Dit alles maakt dat inderdaad de eerste 2 methoden vaak in de autowereld worden gebruikt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


14 sep 2011 19:07
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Ik had nog de spannende finale beloofd. Auto is naar Ceulen en Ko gegaan. Inderdaad een fijne garage. Eindelijk weer eens een garage die de kapotte onderdelen op je stoel legt zodat je kan zien wat ze gedaan hebben. Afijn, het was de BSM. Die is vervangen en nu werkt alles weer.

Bedankt voor alle reacties.


03 dec 2011 12:30
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 17:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
barteld schreef:
Eindelijk weer eens een garage die de kapotte onderdelen op je stoel legt

:shock:
:smt017
Afbeelding

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


03 dec 2011 13:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
:lol:

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


03 dec 2011 18:54
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 09:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Ook ik heb nu hetzelfde probleem met mijn C5 HDI.
Ondertussen zijn de brandstofpomp én BSM unit vervangen maar het probleem blijft zich voordoen.
Ik ga met Edwin48 even kijken naar de stekker hoe die eruit ziet maar heb het nu zo even opgelost door een bypass aan te leggen van een plus draad naar de pomp.
Wanneer de pomp niet wordt aangestuurd zet ik even de stoom erop en daarna start ie wel...

Met aandacht het probleem over de zekeringen gelezen en ga die ook controleren.
Feit blijft dat ik recent de BSM unit heb laten vervangen (nieuw) bij een erkende Citroen dealer (Bulters Nijmegen) mag er dus vanuit gaan dat ik niet genaaid ben geworden.......) en dat er dan ook nog eens 240 euro diagnose kosten in rekening zijn gebracht en het probleem blijft zich voordoen.....


20 dec 2014 16:03
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Simon,
Zoals ik in een eerder draadje zei;
Gewoon Bulters bellen. Je moet ze ook een kans geven om te reageren en wellicht de fout recht te zetten.
Groet
Boes

PS ik neem aan dat ik je dame hoef uit lezen nu de ANWB dit heeft gedaan.
Let wel: de ANWB gebruikt geen lexia en heeft misschien ook dtc`s niet kunnen `lezen`.


20 dec 2014 17:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 09:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Beste Boes,
Ik heb Bulters gebeld vandaag en heb maandag weer contact met ze hoe zij dit probleem wensen en kunnen oplossen.
Zelf zie ik er geen heil in, vooral vanwege het feit dat ik 240 euro diagnose kosten heb betaald voor experts er naar te kijken en het probleem niet verholpen is.
Vooralsnog loopt d C5 weer om 'mijn' manier....Vooral met de hulp van de ANWB man én Edwin48 en Willy.....

Maar zoals gezegd, ik laat me geen 240 euro uit de broek kloppen voor JanLul.
Elke aanwijzing cq oplossing kan er 1 zijn...Vandaar dat ik verder spit en door spit.

Nee, het klopt, de ANWB heeft geen Lexia3, maar een ieder die mij iets zou kunnen vertellen omtrent dit vage shit probleem is welkom.

Wat zijn DTC's?


21 dec 2014 00:43
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Bijde OBD uitlezers vindt ik dit ter info.

Mode 3 : Huidige DTC‟s
Het uitlezen van de uitlaatgasrelevante storingen, PO en P1 foutcodes die bevestigd zijn. Wanneer fouten zich voordoen, worden ze eerst als lopende DTC geregistreerd (mode 7). Wanneer na 3 startbeurten of ritten de fouten bevestigd zijn, worden ze automatisch in het permanente geheugen mode 3 geplaatst.
Mode 4 : Wis DTC‟s
Het wissen van de opgeslagen foutcodes en het resetten van de freeze frame.
Mode 7 : Lopende DTC‟s De tijdelijk opgeslagen foutcodes die het oplichten van de MIL lamp nog niet veroorzaakt hebben. Indien hierin bij 2 opeenvolgende rijcycli dezelfde fout wordt opgeslagen, dan wordt de foutcode automatisch in Mode 3 gezet.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


21 dec 2014 04:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Dat relais in de bsm voedt ook onder andere de elektrokleppen voor de bediening van de egr en turbodruk.
het lijkt mij wenselijk om te controleren of de voeding daar wel aanwezig is op het moment dat de voeding op de pomp achterwege blijft.
Ja-> controleer circuit vanaf BSM naar pomp
Nee ->controleer of dit relais wel wordt aangestuurd vanaf motormanagement (aansl 8 16v NR stekker BSM)

Maar dit wordt dan al wel een zaak voor de diagnosespecialist denk ik.
ik denk ook dat Bulters een herkansing verdient, zij gaan er waarschijnlijk van uit dat ze het probleem hebben opgelost.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 dec 2014 11:29
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 nov 2014 09:29
Berichten: 97
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 161500
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Dank je voor deze toelichting.
Ondertussen met Bulters gesproken en ik kan de auto 7 Jan daar neerzetten.
Ze krijgen hiermee een herkansing, vooral gezien het feit dat ze mij toentertijd 2 uur diagnose kosten in rekening hebben gebracht.

Het hele vervelende is echter dat het met een totale willekeur gebeurd en je zult net weer zien.....Dan start de auto gewoon weer goed wanneer die in Nijmegen staat.

Ik woon dus in Alkmaar.....


22 dec 2014 11:52
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 28 aug 2008 20:03
Berichten: 1
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EGS6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Brandstofpomp HDI en BSM
Ook ik kijk uit naar de oorzaak/oplossing van dit probleem
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.
Soms wel en soms geen stroom aan de branstofpomp.
Brandstofpomp is een half jaar geleden vervangen, en nu vorige week het relais die de pomp aanstuurde.
Alle stekkers zijn nagekeken en ingespoten met contactspray, alles zonder resultaat.
Nog steeds soms wel en soms niet aanslaan van pomp in dieseltank.


03 jan 2015 13:08
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.