Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Link tussen P0170 en p0420
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=21081
Pagina 5 van 6

Auteur:  phoskam [ 23 apr 2020 10:50 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Dat wilde ik ook doen, maar zoek nog naar de juiste voor mijn auto.

Auteur:  willy4 [ 23 apr 2020 11:52 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

voor je oude kat kun je nog redelijk wat geld van krijgen.

http://www.shoarmateam.nl/forum/viewtopic.php?t=2857
https://www.google.com/search?q=prijs+v ... e&ie=UTF-8

Auteur:  phoskam [ 23 apr 2020 14:16 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Kan iemand achterhalen welke types lambdasondes er bij mij inzitten?

Laatste cijfers vin zijn : 76710857

Auteur:  JW-C5 [ 23 apr 2020 18:43 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Die zie je hier vermeld, via jouw VIN:
Bijlage:
Lambdasondes phoskam.jpg


Bij die LE 2010 staat:
Citaat:
1618 AL Wij stellen voor :
- 1618 Z8(1)
- Zet het overtollige deel van de draadbundel vast met een bindklem;~Raak de uitlaat niet aan~NB: zie procedure B1KT0101P0


Groet,
JW

Auteur:  phoskam [ 23 apr 2020 19:18 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Thanks JW.

1618 Z6 en 1618 AL als ik het goed zie toch, kleine lettertjes :lol:

Auteur:  bartel67 [ 23 apr 2020 19:20 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Deze? https://www.ebay.de/itm/HELLA-6PA-358-0 ... SwJrdeV8I6

Auteur:  phoskam [ 23 apr 2020 20:35 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Dan kom ik bij bijvoorbeeld denso uit op de DOX-2005 en DOX-2045, kan iemand dat bevestigen?

Auteur:  c5jan [ 23 apr 2020 20:48 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Ik zit ooit met dezelfde uitdaging. Zowel vervangers van ..6 als ...8 worden als passend bestempeld op autodoc, maar hoe betrouwbaar is dat...

Auteur:  JW-C5 [ 23 apr 2020 21:10 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

phoskam schreef:
Thanks JW.

1618 Z6 en 1618 AL als ik het goed zie toch, kleine lettertjes :lol:


Voor die laatste wordt aanbevolen de 1618 Z8 te nemen.
Ik veronderstel omdat die beter is, niet omdat de 1618 AL >> NFP, dus niet meer leverbaar is.

Groet,
JW

Auteur:  c5jan [ 23 apr 2020 22:40 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Dan snap ik de opmerking over die draadbundel ook; die van de z8 is 7 cm langer.

Auteur:  phoskam [ 23 apr 2020 23:18 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Ik wilde gelijk wat extra spullen bestellen en vroeg me daarbij af of er ook een te vervangen brandstoffilter in of onder mijn auto zit?

Auteur:  JW-C5 [ 23 apr 2020 23:24 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Nee, dat filter maakt onderdeel uit van de benzinepomp, en is niet vervangbaar.

Een extern brandstoffilter was vroeger gebruikelijk, het zat ook nog op mijn laatste Xant.
Maar met de verbeterde brandstoffen in onze contreien is dat kennelijk niet meer nodig, en dus bouwt Citroën dat niet meer in.

Ze doen dat nog wél bij auto's die naar "verweggistan" geleverd worden.
Ik neem daarbij aan dat jouw auto niet tot die categorie behoort, zoeken via je VIN bevestigt dat ;)

Groet,
JW

Auteur:  C5HDI110 [ 24 apr 2020 00:07 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Zo schoon is de brandstof hier ook weer niet :?
In mijn 106gti zit nog wel een filter, na 40K een nieuwe er in, de oude opengemaakt en deze was behoorlijk vies.
Ik tank uitsluitend Shell V-Power, geen tango of andere goedkope witte pomp.

Auteur:  JW-C5 [ 24 apr 2020 00:40 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

Ik veronderstel dat het in de benzinepomp ingebouwde filter afdoende is.

Van problemen met de benzinetoevoer bij onze C5's door vervuiling van dat filter, heb ik tot dusver niets gelezen.
Of ik moet daar overheen gelezen hebben.....

Groet,
JW

Auteur:  C5HDI110 [ 24 apr 2020 01:19 ]
Berichttitel:  Re: Link tussen P0170 en p0420

De "aanzuigzak" op de pomp heeft bij lange na niet de fijnheid van een extern fijn benzine filter.
Wat ik aan wil geven is dat de verbeterde brandstoffen in onze contreien niet zo schoon zijn.
Gezien het vuil in het open gezaagde filter uit mijn 106gti, ik moet daar ergens foto's van hebben, die ga ik straks eens opzoeken.
Of dit bij een C5 geen problemen veroorzaakt, dat weet ik niet, geeft mij in iedergeval stof tot nadenken om bij de 407C een extern filter in te bouwen, voorkomen is immers beter dan genezen :D

Pagina 5 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/