't Is natuurlijk ook wel een beetje het kind met het badwater wegspoelen hè, het helemaal verwijderen van die ventielen. Eventueel preventief vervangen (en ik ben dan ook zeer benieuwd naar de slijtage van het tweede exemplaar in de auto van JW) en verder oliepeil goed monitoren en een beetje geluk hebben. Gezien het feit dat er toch ook -tig V6-en met deze kleppen gewoon hoge kilometerstanden halen kan ik me niet voorstellen dat deze kleppen altijd zo catastrofaal defect gaan als die van JW, dus het af en toe inspecteren op lekkage van de electroventieltjes kan denk ik geen kwaad. Als ze wel altijd zo catastrofaal stuk gaan dan rijden wij V6 rijders allemaal met een tikkende tijdbom, je zou toch verwachten dat er dan wel meer aandacht voor dit probleem zou bestaan...

Of toch een sensor die nog een waarschuwing geeft voor er echt ernstige schade kan ontstaan... (als ik het goed begrijp stond de olie bij JW wel op minimum, maar er nog niet onder, zou dat het uitblijven van een waarschuwing kunnen verklaren?) Menno, jouw garage claimde deze dingen vaker te vervangen, hoe zijn de bestuurders van deze auto's dan achter het probleem gekomen zonder met een motor zonder oliedruk gereden te hebben?