Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Probleem begon met het rijden op LPG toch ? BC gaat mengsel bij proberen te regelen, maar 'ziet' de LPG installatie niet, het helpt niet, en blijft dus bijregelen, tot het juist ontregeld is als ie wel op benzine rijd, dus uiteindelijk gaat 'ie ook op benzine slecht lopen, lijkt mij...
Ik zou, en het begint uit mijn mond een dooddoener te worden, eerst eens je LPG brandstoffilter en druksensor na laten kijken, rond de 200K lees ik zo vaak over problemen terwijl de LPG installatie eigenlijk nooit goed nagekeken is dat ik het geen toeval meer vind.
Ik heb met mijn LPG C5 ook zat storingsmeldingen gehad, die nadat LPG brandstoffilter en druksensor verdwenen waren. Als ik weer een C5 op LPG zou kopen zou ik ze nu ws. meteen laten vervangen.... Gewoon om die ellende te voorkomen, iedereen zoekt zich rot, terwijl het zoiets simpels is.
_________________ Johan
|
14 okt 2011 22:16 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Ik las het bericht nog eens door, kan het niet de bobine zijn, dat heb ik enige tijd geleden ook gehad van het ene op het andere moment slecht lopen. Op gas ging het haast niet meer en op benzine kwam hij heel lanfzaam op toeren en ik moest echt met het gaspedaal spelen om op gang te komen, dus ik zou zeggen kijk eens naar de bobine.
En nu lees ik ook steeds de opmerking gasfilter, maar waar is dat voor nodig ? ik neem aan dat er geen vervuiling in de lpg zit of heb ik dat nu mis.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
15 okt 2011 00:45 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Door condensvorming kan je aanslag krijgen in de tank en leidingen. Dit goedje wordt meegenomen en wil je niet in je ejectoren of verdamper hebben. Vandaar die filters. Heb het bij een xantia eens meegemaakt. filters zaten dicht met witte aanslag. Schoongeblazen met perslucht en je weet daarna niet wat je meemaakt. Wat rijdt dat dan ineens weer fijn  En ik ga met jpiek zijn redenatie mee overgens. Bobine kan, maar dan moet hij bij hogere snelheden er ook wat last van hebben lijkt mij.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
15 okt 2011 02:55 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Als je een andere Bobine wilt uitproberen, ik heb een reserve nieuwe hier liggen. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
15 okt 2011 09:44 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Bobine kan, maar dan moet hij bij hogere snelheden er ook wat last van hebben lijkt mij.
Ja dat klopt, met veel moeite 70 kmh.
En wat het gasfilter betreft moet ik er maar eens achteraan want bij mijn auto schijnt hij er niet op te zitten.
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
16 okt 2011 00:02 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
vergeet de druksensor niet....
_________________ Johan
|
16 okt 2011 00:32 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
jpiek schreef: Probleem begon met het rijden op LPG toch ? BC gaat mengsel bij proberen te regelen, maar 'ziet' de LPG installatie niet, het helpt niet, en blijft dus bijregelen, tot het juist ontregeld is als ie wel op benzine rijd, dus uiteindelijk gaat 'ie ook op benzine slecht lopen, lijkt mij...
Ik zou, en het begint uit mijn mond een dooddoener te worden, eerst eens je LPG brandstoffilter en druksensor na laten kijken, rond de 200K lees ik zo vaak over problemen terwijl de LPG installatie eigenlijk nooit goed nagekeken is dat ik het geen toeval meer vind.
Ik heb met mijn LPG C5 ook zat storingsmeldingen gehad, die nadat LPG brandstoffilter en druksensor verdwenen waren. Als ik weer een C5 op LPG zou kopen zou ik ze nu ws. meteen laten vervangen.... Gewoon om die ellende te voorkomen, iedereen zoekt zich rot, terwijl het zoiets simpels is. Dat eerste verhaal snijdt zeker hout. Door een verkeerde LPG injectie kán de computer van slag raken, de LPG is immers volgend. Maar juist dan is het belangrijk zeker te stellen dan de oorzaak dáár ligt. Dat kun je doen door enige tijd op benzine te gaan rijden, dan reset de computer zich weer en moet het rijden op benzine weer normaal worden. Als dat niet het geval is, en de auto blijft na iets van honderd kilometer ook op benzine beroerd lopen, moet je eerst het "gewone circuit" aanpakken. Pas als dat allemaal op orde is, en de auto rijdt weer goed op benzine, kun je naar het LPG circuit gaan kijken. Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 okt 2011 00:58 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Wat voor LPG-installatie heb je?
Vialle? Dan zou het namelijk kunnen zijn dat je pomp bezig is te overleiden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
16 okt 2011 08:58 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Dat resetten van je brandstofregeling kan sneller volgens mij... was iets met contact aan - contact uit, x sec wachten, contact aan, wachten starten en ff tot xx toeren jagen... Exact weet ik het niet meer.
Dat begint 'ie weer met zijn default settings en gaat vandaar af weer netjes bijregelen. Als hij dan al weer normaal op benzine rijd weet je eigenlijk ook al weer genoeg.
Testen door op benzine te rijden kan aardig in de kosten gaan lopen (snel 50% duurder) dus is niet altijd zo'n gewenste procedure.
_________________ Johan
|
16 okt 2011 18:12 |
|
 |
glenn160
|
 Re: Miskoop?
Hallo Herman,
Bedankt voor jouw aanbod wat betreft het proberen van de bobine. Daar maak ik graag gebruik van, maar hoe kan ik jou bereiken om een dag met je af te spreken?
Groetjes, Glenn.
|
18 okt 2011 09:54 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Onder aan ieder bericht staat dit;
profiel----pb-----email Als je bij een bericht van Herman op pb drukt kan je hem een bericht sturen.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
18 okt 2011 11:48 |
|
 |
paulva
C5club Fan
Geregistreerd: 03 aug 2009 22:46 Berichten: 79 Woonplaats: Sliedrecht
Auto: C5 2.0i 16v Break, Difference
Opties: afneembare trekhaak, VDO-Dayton navi, Parrot CK3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9716
Productienummer: 10104
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195000
Kleur: Gris Orageux
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
@ glenn160 Ik heb vergelijkbare problemen gehad, op benzine (rij niet op gas)., Opnieuw inleren van het injectie systeem door de dealer hielp bij mij. Zie hier.Grtz., Paul.
_________________ Growing OLD is inevitable, growing UP is optional.
|
18 okt 2011 22:10 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Advies,
eerst naar Citroen dealer gaan, bougies laten vervangen voor de originele bougies. Foutcodes uit laten lezen en laten wissen. Week lang op benzine rijden. Dan weer uitlezen.
Dan pas naar het LPG systeem kijken.
En als je wil dat we je helpen, hier de foutcode(s) posten. Daar kunnen we wat mee.
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven)
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
19 okt 2011 00:16 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Citaat: (en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven) Da's lekker zeg, heb ze juist op voorspraak van het forum laten plaatsen... Ach, de dame rijdt er prima mee en da''s ook wat waard 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
19 okt 2011 08:12 |
|
 |
Henk Hulde
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 09 feb 2010 11:00 Berichten: 106
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Naar boven
|
 Re: Miskoop?
Oldenhage schreef: Advies,
(en LPG bougies…. .geen ene euro aan uit geven) Het is een feit dat de temperatuur in de verbrandingskamer hoger is op lpg, en dat je daardoor een hogere spanning nodig hebt. Rij je nooit boven de 3500 toeren en heb je geen trekhaak dan zul je niet veel problemen hebben met normale bougies. Als je daarentegen vaker het volle vermogen aanspreekt dan is het een must lpg bougies toe te passen.
|
21 okt 2011 10:43 |
|
 |
|