Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Distributieriem en waterpomp vervangen. 
Auteur Bericht
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Distributieriem en waterpomp vervangen.
C'est le ton qui fait la musique ;)

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


23 jan 2024 00:35
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 21 apr 2012 10:18
Berichten: 61
Auto: c5 2.0 16v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 165.000
Kleur: gris silver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Distributieriem en waterpomp vervangen.
C5ers,
Boven dit draadje staat "distributieriem en waterpomp vervangen". Laten we elkaar daar gewoon mee helpen. Misschien kunnen we een apart draadje openen: "wedstrijdje ver plassen".
Met vriendelijke groet, Manus


23 jan 2024 10:16
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Distributieriem en waterpomp vervangen.
Daar durf ik geen advies meer over te geven, geen verstand van, rij tegenwoordig een auto met ketting :D


23 jan 2024 13:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2022 22:13
Berichten: 90
Woonplaats: Amsterdam
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 122549
Kleur: Gris Orageux EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Distributieriem en waterpomp vervangen.
manus schreef:
C5ers,
Boven dit draadje staat "distributieriem en waterpomp vervangen". Laten we elkaar daar gewoon mee helpen. Misschien kunnen we een apart draadje openen: "wedstrijdje ver plassen".
Met vriendelijke groet, Manus


Bedankt Manus voor jouw positieve bijdrage :smt023

Na wat omzwervingen door het land op zoek naar een vervanger van mijn C5, verliep het allemaal heel anders dan verwacht.
Nadat ik een bezoek had gebracht aan een occasiondealer, die een C5 2.0 uit 2008 aanbood, ging het op de weg terug niet bijster goed.
Een lichte hoeveelheid stoom kwam tergend langzaam van onder de motor-afdekplaat vandaan.
De pechhulpdienst constateerde een minuscuul gaatje in een van de vriespluggen.
Gelukkig heb ik altijd een 20 liter-kan met drinkwater aan boord (i.v.m de vakanties), en kon ik al water bijvullend de loods van mijn zoon bereiken.
Een setje vriespluggen besteld bij Tuynder in Nootdorp, en hij heeft vervolgens de vriespluggen vervangen.

Na een paar dagen denkend wat te doen, blijf ik op zoek naar een vervangend exemplaar of blijf ik trouw aan mijn dame, heb ik de knoop doorgehakt.
Madame blijft, en mijn zoon heeft in de voorbije weekenden de dame even stevig aangepakt.
Mijn zoon is een allround monteur (motorfietsen, motorscooters en scooters), en hij heeft de beschikking over een goed uitgeruste werkplaats, waar hij ook zijn eigen auto onderhoudt.

Distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen, tijdens het demonteren van de distributieriem bleek het nokkenastandwiel van de uitlaatzijde geheel los te zijn gelaten, dus daar zit een nieuwe gemonteerd.
Is het koelvloeistofreservoir vervangen door een nieuw exemplaar, het oude vat zat vol met een vieze laag bagger, en uiteraard gevuld met verse vloeistof.
Een nieuwe multiriem-set geplaatst, thermostaat vervangen, en een grote beurt uitgevoerd.
De komende zomer laat ik de huidige banden er nog onder zitten, maar die vervangt mijn zoon voor een set nieuwe all-season banden aan het begin van de herfst.

Voor niet al teveel geld is de dame weer klaar voor nieuwe avonturen, en we zien wel waar we de komende zomermaanden gaan doorbrengen.

_________________
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50


15 maart 2024 23:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.