Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Hoe zit het nu met het additief? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hoe zit het nu met het additief?
Hallo,

Zoals al eerder vermeld, tegenwoordig de trotse bezitter van een zelfontbrander.
2.2HDi aut uit 2005.

Aangezien ik (nog) een NoNo ben op het gebied van diesels, wat vraagjes aan de ervaren mensen.

De auto rijdt super, trekt ook lekker door, maar bij net effe wat extra ver het pedaal intrappen,
verschijnt: storing emissie en storing motor managent.
Zolang er de storingen zijn valt er eigenlijk niets aan het rijgedrag te merken.
Uitlezen levert de volgende info op:

permanente storing, hoeveelheid additief. additiefcomputer. P1442
permanente storing, hoeveelheid additif, maximale hoeveelheid additief in roetfilter bereikt. P1442

Zou iemand mij kunnen vertellen wat de volgende stap is? Dealer? Zelf te doen?

Storingen zijn gewoon te verwijderen en komen alleen terug bij te bruut optrekken/doortrekken....

_________________
Zeg maar André


22 apr 2014 14:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Ik denk een weekendje brullen op de autobahn.....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


22 apr 2014 15:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
je moet is verder gaan zien inde lexia.
daarin heb je van alle gegevens staan ,in verband met de roetfilter
wanneer her laatst gerenegeerd de hoeveelheid vloeistof enzo verder
waar het juist staat weet ik niet zo uit het hoofd


22 apr 2014 15:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Je auto klaagt dat de additiefcomputer niet meer kan berekenen hoeveel Eloyse er ingespoten moet worden en ook dat de maximaal aangenomen hoeveelheid ingespoten is. Dit valt allemaal te resetten of eventueel de betreffende computer te vervangen.
Zit er nog voldoede Eloyse in je tank? De hoeveelheid Eloyse wordt berekend dus controleer dit eerst. Hoe oud is je roetfilter? Er zijn diverse leeftijden voor dit onderdeel te vinden als je even zoekt. Een echt harde grens is er niet merkte ik, want hoewel 180 Dkm wel als een uiterste grens wordt gesteld werd mij gevraagd of ik storingen had toen ik bij 250 Dkm vroeg om vervanging.
Ik zou na het additiefniveau beginnen middels de Lexia de additiefcomputer wijs te maken dat de roetfilter vervangen is waarmee je deze reset. Lukt dit niet zou deze computer op de vervanglijst staan.
Die emissiestoring wordt waarschijnlijk veroorzaakt door onvoldoende of geen regeneratie, door die overstuur zijnde additiefcomputer, van het roetfilter.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


22 apr 2014 15:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Zometeen maar eens dieper in de lexia duiken dan........

Geen idee waar ik dat moet zoeken, de Fase 1 had toch aanzienlijk minder parameters....

Waar bevindt zich het additief tankje?

_________________
Zeg maar André


22 apr 2014 16:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Net voor het linkerachterwiel meestal in een metalen omhulsel met grote gaten. Je kunt met een lampje het niveau in de melkwitte tank goed zien.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


22 apr 2014 16:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Tankje gevonden, zit nagenoeg nokvol....

_________________
Zeg maar André


22 apr 2014 19:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Je kunt met de Lexia de additiefpomp activeren. Dit kun je goed horen. Als dit werkt wordt het tijd om de additiefcomputer te resetten. Ik heb het Brian laten doen, daar ik niet virtueel de roetfilter wilde vervangen. Ik was bang daar veel andere parameters mee in het 100 te sturen vooral daar de kilometerstand bij mij niet klopte. Wel werd de laatste regeneratie goed weergegeven. Alles is bij mij gereset/virtueel vervangen zonder op die kilometerstanden te letten en daarna was ik alle storingen kwijt.
Het verschil met jou probleem is dat er bij mij uitsluitend een maximale-hoeveelheid-additief-bereikt-storing was en daarom niet meer wilde regenereren. Jij bent een fase verder en hebt nu zo te merken een roetfilter wat hoognodig geregenereerd moet worden want anders kan ik die emissie-storingen niet verklaren.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


22 apr 2014 21:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Dank voor de info.

Ik kan volgens de lexia op dit moment niet het additief resetten.
Volgens de lexia is de laatste regeneratie 0 km geleden en is er geen verzoek voor een volgende.

Ik kan wel met de lexia een "extreem" generatie starten, waar de auto een tijdje 4000 toeren
gaat maken en daarna nog eens een tijdje 3000.

Ik heb al ergens op dit forum gelezen dat iemand deze functie heeft gebruikt, wat een en ander
oploste. Alleen aangezien ik geen diesel gewend ben, klinkt 4k toeren mij erg eng..........
en dat een paar minuten.
Misschien dat het er ook mee te maken heeft dat de auto de eerste 7 jaar 40k km per jaar deed,
en de laatste 2 jaar nog geen 10k km per jaar, veel stads verkeer dus.
De auto walmt wel redelijk veel.

Oh ja, wie weet waar de additef computer zit?

_________________
Zeg maar André


22 apr 2014 23:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Je zou nog kunnen proberen, als je denkt dat het vervuiling is, dit op de snelweg/autobahn weg te branden. Een kilometer of 50 met 130 km/u en hoger hielp bij mij ruim drie jaar geleden om een andere vervuilingsgerelateerde vervuiling op te lossen.
Ik weet niet waar die computer zit, anderen, zoals BJG, vast wel.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


23 apr 2014 00:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
BJG heeft kort geleden een nieuw en uitvoeriger verhaal gemaakt over het FaP en het additief Eolys

Wellicht helpt dat bij het oplossen van dit probleem.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 apr 2014 00:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Verhaal gelezen, en van een nono inmiddels op het gevorderde niveau aangekomen.

Komende week ga ik het filter eens inspecteren, wordt vervolgd......

_________________
Zeg maar André


02 mei 2014 00:24
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25
Berichten: 669
Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Hallo allemaal , ik wil graag meeliften met dit draadje.
Afgelopen dagen groot onderhoud gedaan aan mijn C5 1 , ( achter wiellagers, schijven ,blokken vervangen alles geen probleem)
Ook na de meldingen " diesel filter reinigen en aditive min. stand" heb ik de FAP uitgebouwd en schoongemaakt ging ook goed. 4 liter eloyse dpx42 bij gevuld ook eenvoudig.
Maar nu het probleem.
Ik heb een Lexia maar ik kan hier in niet vinden waar ik hem reseten kan.
Wel vond ik FAP filter vervangen ( heb ik ja gezegd en adaptief Comp. Vervangen ook ja gezegd ).
Ik krijg geen foutmeldingen meer, maar als ik de motor uitzet dan hoor ik de adetief pomp ongeveer 30seconden lopen wat ik voorheen niet hoorde.
Ik ben automonteur maar uit het tijdperk van de T Ford :mrgreen: vandaar dat het mechanische geen probleem was, maar daarna hielt het op.
Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik dit oplossen.
In de zoekfunctie heb ik alles nagezocht maar alleen dit draadje kunnen vinden wat dicht bij komt.
Vast bedankt voor deze bejaarde monteur weer op het goede pad te helpen :smt185

_________________
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),


27 feb 2015 11:03
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07
Berichten: 399
Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Hoe zit het nu met het additief?
Hallo Willyb , ik wil ook graag meeliften met dit draadje
ik zit in het zelfde bootje ( c5 )
de adetief pomp wil ook niet werken
en die Lexia help me ook niet resetten
maar ik volg je ervaring met intresse
ook een wat ouder monteur ( foefelaar )
mvg jean

_________________
lexia aanwezig


27 feb 2015 23:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Hoe zit het nu met het additief?
Die zaken zijn toch eenvoudig te herstellen in het hoofdstuk roetfilter, van de lexia?

_________________
Zeg maar André


28 feb 2015 02:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.