Mijn automaat (2.0HDiF 6-bak) ging vorige week in storing en ging daarna steeds rotter schakelen.
Gisteren bij de dealer is geconstateerd dat er een behoorlijke hoeveelheid transmissieolie heeft gelekt.
Omdat de bak ook behoorlijk lawaai maakte vraag ik me af of er door het olieverlies permanente schade kan zijn opgetreden en hoe kan dat dan gecontroleerd worden?
Het laatste stuk dat ik gereden heb schakelde de bak al niet meer op en heb ik met 4000 toeren en 90km/h over de snelweg moeten rijden.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 29 jun 2012 18:59
Auto: Grand C4 Picasso 2.0 Hdif EB6V Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 181000
Kleur: Nocciola
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 29 jun 2012 18:59
Auto: Grand C4 Picasso 2.0 Hdif EB6V Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 181000
Kleur: Nocciola
De auto is nog niet gerepareerd.
De olie kwam tussen de motor en de bak vandaan.
De olie kwam tussen de motor en de bak vandaan.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Dat houdt sowieso in dat de bak van de motor af zal moeten voor een grondige inspectie van de keerringen aan die zijde van de bak. Wordt niet leuk......of je moet een groot deel van die werkzaamheden zelf kunnen doen. Sterkte!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Fan


Berichten: 67
Lid geworden op: 29 jun 2012 18:59
Auto: Grand C4 Picasso 2.0 Hdif EB6V Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 181000
Kleur: Nocciola
Valt gelukkig nog onder de garantie!
Bij een km-stand van 210.000 is de bak nog gereviseerd inclusief revisie koppelomvormer, kleppenblok modificatie en transmissiedrum modificatie, heeft bij elkaar dik €4.000 gekost en later is er nog een keer voor €1.000 aan gerepareerd.
Bij een km-stand van 210.000 is de bak nog gereviseerd inclusief revisie koppelomvormer, kleppenblok modificatie en transmissiedrum modificatie, heeft bij elkaar dik €4.000 gekost en later is er nog een keer voor €1.000 aan gerepareerd.