Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Ik heb de laatste dagen nogal een diesel of uitlaatgas geur in de auto tijdens het rijden. Wat kan hier de oorzaak van zijn??
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Lekje in de uitlaat ? Check met name het punt waar de eindpot op de middenbuis zit.
Indien daar doorgeroest dan zijn daar reperatiesetjes voor.
Gr. Ronald
Indien daar doorgeroest dan zijn daar reperatiesetjes voor.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Kan ook een lekkende verstuiver zijn die hiervoor verantwoordelijk is. Wel even naar (laten) kijken voordat de boel zover in de koolteer staat dat je aan het hakken moet om de verstuiver eventueel te kunnen verwijderen. Als een common rail verstuiver niet meer netjes op zijn pasvlak aanligt komt daar troep tussendoor en bij elke arbeidsslag kan daar dieselolie, al of niet verbrand, ontwijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja, daar zou ik ook als eerste kijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Auto moet maandag voor de keuring en ik heb net even gekeken (ja wat aan de late kant
)
en ik zag dat er rond de 3de verstuiver van links gekeken zwarte drap zit dit lijkt me dan dus duidelijk lekken.
Moet er dan een nieuwe in of kan je hem ook reviseren?
En kan dit ook invloed hebben op het starten en brandstofverbruik heb het idee dat hij wat slechter start en dat het verbruik omhoog is gegaan

en ik zag dat er rond de 3de verstuiver van links gekeken zwarte drap zit dit lijkt me dan dus duidelijk lekken.
Moet er dan een nieuwe in of kan je hem ook reviseren?
En kan dit ook invloed hebben op het starten en brandstofverbruik heb het idee dat hij wat slechter start en dat het verbruik omhoog is gegaan
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Kan zeker invloed hebben op het starten. Stel dat die verstuiver lek is, dan bouwt bij veel lekkage de commonrail niet de vereiste druk op om te kunnen starten.
De verstuiver kun je (laten) testen, maar je kunt dat ook zelf doen. Om de beurt op elke verstuiver een slangetje aansluiten en daaraan een injectiespuit met ml. verdeling. Als je dan steeds de startmotor een vast aantal seconden laat draaien en zo langs alle 4 de verstuivers gaat, dan zie je vanzelf of de hoeveelheid die teruglekt significant anders is als bij de andere verstuivers.
Lekt hij overmatig dan via e-bay een gereviseerde bestellen met garantie voor veel minder als gebruikelijk. Bij het plaatsen van de verstuiver zul je zeer nauwkeurig te werk moeten gaan. De zitting zul je echt superschoon moeten borstelen of even een zittingfrees bij een dieselboer lenen. Nieuwe branderring monteren en de schroeven van de verstuiver keurig op moment aanhalen. Doe je dit niet dan gaat de zaak zo weer lekken......
Verstuiver
Deze prijzen zijn soms wel de helft van wat men er hier in NL voor durft te vragen. Deze is overigens NIEUW.
Let op: het inwendig lekken heeft niets met die drab te maken. Die drab komt uitwendig langs de verstuiver die waarschijnlijk los zit. Het inwendig lekken beoordeel je om te kijken of het verstandig is deze verstuiver te herplaatsen of om een gereviseerde te monteren.
Doordat de verstuiver los zit, wordt hij tijdens de arbeidsslag opgetild en ontwijkt al of niet verbrande diesel onder de zitting door. Hier koekt de blubber dan aan en het lekken wordt steeds erger.....
De verstuiver kun je (laten) testen, maar je kunt dat ook zelf doen. Om de beurt op elke verstuiver een slangetje aansluiten en daaraan een injectiespuit met ml. verdeling. Als je dan steeds de startmotor een vast aantal seconden laat draaien en zo langs alle 4 de verstuivers gaat, dan zie je vanzelf of de hoeveelheid die teruglekt significant anders is als bij de andere verstuivers.
Lekt hij overmatig dan via e-bay een gereviseerde bestellen met garantie voor veel minder als gebruikelijk. Bij het plaatsen van de verstuiver zul je zeer nauwkeurig te werk moeten gaan. De zitting zul je echt superschoon moeten borstelen of even een zittingfrees bij een dieselboer lenen. Nieuwe branderring monteren en de schroeven van de verstuiver keurig op moment aanhalen. Doe je dit niet dan gaat de zaak zo weer lekken......
Verstuiver
Deze prijzen zijn soms wel de helft van wat men er hier in NL voor durft te vragen. Deze is overigens NIEUW.
Let op: het inwendig lekken heeft niets met die drab te maken. Die drab komt uitwendig langs de verstuiver die waarschijnlijk los zit. Het inwendig lekken beoordeel je om te kijken of het verstandig is deze verstuiver te herplaatsen of om een gereviseerde te monteren.
Doordat de verstuiver los zit, wordt hij tijdens de arbeidsslag opgetild en ontwijkt al of niet verbrande diesel onder de zitting door. Hier koekt de blubber dan aan en het lekken wordt steeds erger.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zie wat ik geschreven heb in je andere draadje. Die uitwendige lekkage verklaart ook de stank van diesel in je auto. Ik ben 100% zeker dat deze verstuiver los zit, mijn zwager had met een Mercedes Vito exact dezelfde klachten.
@Mod's: alle draadjes van C5fries even bij elkaar knopen in dit draadje?
@Mod's: alle draadjes van C5fries even bij elkaar knopen in dit draadje?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Had het idee dat het meer in dit topic (aandrijving) past dan in algemeen.
Misschien kan een Mod het idd samenvoegen
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Let op:
Als er langdurig uitlaatgas langs deze verstuiver lekt wordt hij te heet en kan hij wel stuk gaan.
Als er langdurig uitlaatgas langs deze verstuiver lekt wordt hij te heet en kan hij wel stuk gaan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Bij mij lekte ook een verstuiver zoals jij omschrijft. Zat ook wat dieseldrap aan de buitenzijde. Symptoom bij mij was licht inhouden/stotteren de eerste 3-4 km als de motor nog koud was. Er is toen een verstuiver onder garantie vervangen.
Dat probleem had ik al wat langer maar men kreeg het in eerste instantie niet opgelost. (gloeiers eerst vervangen e.d.). Pas toen ik op de lekkage langs de verstuiver wees is het met vervanging van de verstuiver opgelost. Misschien dus ook wel gevolgschade omdat ik er al even mee rondreed?
Dat probleem had ik al wat langer maar men kreeg het in eerste instantie niet opgelost. (gloeiers eerst vervangen e.d.). Pas toen ik op de lekkage langs de verstuiver wees is het met vervanging van de verstuiver opgelost. Misschien dus ook wel gevolgschade omdat ik er al even mee rondreed?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat zou goed kunnen inderdaad
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Bikkel


Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ik had een vraagje hier. Past misschien in dit topic. En ook omdat er hier aangehaald word dat een lekkende verstuiver problemen bij het starten geeft. Dit weekend wou ik onze dame starten en de motor draaide rond maar geraakte niet op toeren( stationair toerental). Gas geven hielp hier ook niet. Heb haar toen weer stilgelegd en terug opnieuw gestart en ze bolde als vanouds. Verder geen problemen meer gehad. Temp buiten was ongeveer 8 graden. En ze had een week stilgestaan.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat lijkt mij gezien je omschrijving niet zoveel met een lekkende verstuiver te maken te hebben. Meer met iets lucht in de brandstof, of het hangen van een EGR-klep door kool aanslag. Als de wagen verder goed loopt en start zou ik met er niet druk om maken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website