Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Zojuist thuisgekomen nadat de ANWB de auto aan de praat kreeg met startvloeistof! Hij wilde niet meer starten na een bezoek aan familie. Vorige week is de BDP-sensor al vervangen nadat ik stilstond op de pechstrook. Nu zegt de computer dat de brandstofdruk niet in orde was.
Volgens de ANWB kan het de sensor van de druk in de common-rail zijn of een lekkende injector. Dat zijn geen van beiden kleinigheden al kan het altijd erger...
Ook merkte hij op dat de turbo roetsporen had wat betekende dat er lekkage optrad die op enige termijn aangepakt moest.
Heeft iemand hier suggesties? Ik heb de C5 nog maar kort en met mijn Scenic kwam ik altijd bij de dorpsgarage die niet zo precies uit kan lezen als Citroen maar waar ik heel tevreden over ben. Snel, precies en betaalbaar.
Mijn C5 heeft al veel kilometers. Ik hoop er niet nu achter te komen dat zowat alles versleten is want zo voelt het helemaal niet.
Volgens de ANWB kan het de sensor van de druk in de common-rail zijn of een lekkende injector. Dat zijn geen van beiden kleinigheden al kan het altijd erger...
Ook merkte hij op dat de turbo roetsporen had wat betekende dat er lekkage optrad die op enige termijn aangepakt moest.
Heeft iemand hier suggesties? Ik heb de C5 nog maar kort en met mijn Scenic kwam ik altijd bij de dorpsgarage die niet zo precies uit kan lezen als Citroen maar waar ik heel tevreden over ben. Snel, precies en betaalbaar.
Mijn C5 heeft al veel kilometers. Ik hoop er niet nu achter te komen dat zowat alles versleten is want zo voelt het helemaal niet.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het kan ook iets simpels zijn als het brandstoffilter, of water erin. Zit je mogelijk dicht tegen een beurt aan dan zou ik daar als eerste naar kijken. Een slechte opvoerpomp of vervuiling voor het HD systeem kan zich ook zo manifesteren.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Bedankt EvilTwin,
Intussen is de hogedruksensor vervangen en totnutoe rijdt ze weer prima. Maar het brandstoffilter laat ik ook nog maar vervangen. Ik kan niet goed nagaan of het bij de aflevering gedaan is.
Weet je ook of een turbo, die ( een beetje) uitlaatroet laat zien,op korte termijn vervangen moet,of kan het niet zoveel kwaad? Het vermogen is prima en de uitlaat ziet er schoon uit.
Klaaz
Intussen is de hogedruksensor vervangen en totnutoe rijdt ze weer prima. Maar het brandstoffilter laat ik ook nog maar vervangen. Ik kan niet goed nagaan of het bij de aflevering gedaan is.
Weet je ook of een turbo, die ( een beetje) uitlaatroet laat zien,op korte termijn vervangen moet,of kan het niet zoveel kwaad? Het vermogen is prima en de uitlaat ziet er schoon uit.
Klaaz
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het lijkt me niet dat roet in de turbocompressor (inlaat danwel uitlaatkant) vermeden kan worden.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Nou, ik heb me misschien niet goed uitgedrukt: er is een soort ( kleine) lekkage van uitlaatgas te zien bovenop de turbo. Ik heb er een foto bijgedaan dat maakt hopelijk veel duidelijk. Ik had het zo'n 250 km ervoor schoongemaakt en nu is het weer goed te zien, vooral op de olieleiding.
Maar zoals gezegd: ik merk er verder niets van, geen stank en ook geen problemen met het vermogen; integendeel ik ben nog steeds onder de indruk van de trekkracht en de zuinigheid.
Kan er misschien een pakking vervangen of vinden de kenners dat hier niet zoveel aan de hand is?
Maar zoals gezegd: ik merk er verder niets van, geen stank en ook geen problemen met het vermogen; integendeel ik ben nog steeds onder de indruk van de trekkracht en de zuinigheid.
Kan er misschien een pakking vervangen of vinden de kenners dat hier niet zoveel aan de hand is?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik begrijp dat dit een 1.6 is?
Dan ziet hij er bijzonder schoon uit, ik ken de turbo van een 1.6 eigenlijk alleen met veel roet en oliesporen.
Dan ziet hij er bijzonder schoon uit, ik ken de turbo van een 1.6 eigenlijk alleen met veel roet en oliesporen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Als ik vergelijk met de mijne zie ik hetzelfde beeld, ook rond de olietoevoerleiding wat zwart.
komt denk ik via het asje van de drukregeling
komt denk ik via het asje van de drukregeling
Bedankt voor je reaktie.
Intussen ben ik dat lekken van de turbo helemaal kwijt. Garage Sproncken in Beek heeft mijn roetfilter vervangen door een ruilexemplaar en daarna was ook het roetspoor voorgoed verdwenen.
Ik ga er maar van uit dat het bij mij een kwestie was van een aansluiting die niet helemaal dicht was.
Overigens ken ik een C5 bezitter ( nee, nog geen clublid) die zijn turbo moest laten vervangen vanwege zo een soort lekkage: hij kwam niet door de APK. Dat is een dure grap en het kan blijkbaar ook anders. Dat je het maar weet!
Intussen ben ik dat lekken van de turbo helemaal kwijt. Garage Sproncken in Beek heeft mijn roetfilter vervangen door een ruilexemplaar en daarna was ook het roetspoor voorgoed verdwenen.
Ik ga er maar van uit dat het bij mij een kwestie was van een aansluiting die niet helemaal dicht was.
Overigens ken ik een C5 bezitter ( nee, nog geen clublid) die zijn turbo moest laten vervangen vanwege zo een soort lekkage: hij kwam niet door de APK. Dat is een dure grap en het kan blijkbaar ook anders. Dat je het maar weet!
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mar 2009 08:55
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Locatie: de pinte belgie
ik heb nu ook al een tijdje dezelfde roetsporen als op de foto, geen vermogen verlies, kan dit eigenlijk kwaad ? of is het het begin van het einde van de turbo ? een collega met een peugeot 407 met dezelfde motor heeft het ook, heb alle zichtbare bouten al vastgedraaid, maar roet blijft terug komen
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mar 2009 08:55
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Locatie: de pinte belgie
kun je die beschermplaat voor die roetfilter er makkelijk vanaf halen ? er zitten nog wat leidingen aan ook , ik bedoel die plaat die je ook op de foto kunt zien


