koelvloeistofpomp is idd gelijk met de EW10J4,
de rest is niet eens hetzelfde over de productieduur van één type/motor/model, maar wel compatibel over alle benzines. Dus een Dynamo of Airco is geen probleem.
Een DB wissel+pomp moet gewoon kunnen en is niet duurder dan een gewone EW10J4.
Bijzondere zaken waar je met de EW10D wél in de knoop kunt komen:
-BSI/BMI (horen m.i. niet stuk te gaan, maar zijn wel typisch een lekker dure dingen waarvan de garage makkelijk zegt dat die het is.

)
-injectoren: revisie/ruildelen prima mogelijk. Minder problematisch dan HDi injectoren.
-EGR (meestal niet echt stuk -> schoonmaken)
-HD pomp.
Die laatste is denk ik het meest kritieke onderdeel (ook omdat het door een cascade van slecht gebruik icm slecht onderhoud stuk gaat) en vrij prijzig (90eur ex.ex.) ik heb wel eens vernomen van leveringsproblemen hiermee (al 7jaar niet meer in productie!) maar hij staat nog altijd in de database.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.