Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
Vandaag weer een nieuwe ontwikkeling in de roetfilter affaire. Thuis, (in dit geval Spanje) gebeld door een beleidsambtenaar van VROM, een gesprek van bijna een half uur, wat er in het kort op neer komt dat men niet gelukkig is met deze affaire, weet dat er een probleem is, maar er door gebrek aan medewerking van de RDW weinig aan kan veranderen. Er werd zelfs erkend dat een mogelijk meetfout aanleiding geweest zou kunnen zijn voor de afwijkende waarde van 6mg. Ik krijg binnenkort (!) een brief, waarbij men nog enige tijd wil nadenken over de juiste formulering. De inhoud zal ongeveer zijn dat men erkent dat mijn C5 affabriek is voorzien van een roetfilter, maar men is het er nog niet over eens hoe men zonder gezichtsverlies en aansprakelijkheid moet toegeven dat volgens de hedendaagse inzichten en recentere meetgegevens de uitstoot in de praktijk inderdaad ruim onder deze norm komt. Wij blijven in blijde afwachting.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
09 apr 2009 16:45 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33386 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: roetfilter
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
09 apr 2009 17:20 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter
Klaverblaadje,
Ik ben het even kwijt. Gaat het in dit geval om de 1.6 of de 2.2?
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Zoals je weet ben ik ook in conlaaf met diverse instanties....
Michiel.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
24 apr 2009 09:15 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
Dit gaat over de 2.2, en tot op heden is er nog geen brief verschenen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 apr 2009 09:23 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
Klaverblaadje schreef: Dit gaat over de 2.2, en tot op heden is er nog geen brief verschenen. De brief van VROM is inmiddels binnen, inderdaad net als verwacht, vol troostende woorden maar zonder een oplossing, de enige die die de eerste stap kan nemen om het recht te zetten is Citroen Nederland en die heeft er geen zin in. Het probleem is inmiddels voldoende bekend, en er is een dossier aangelegd. Als het ooit zover komt dat er verkeersbeperkende of financieele maatregelen genomen worden tegen auto's zonder roetfilter zal de RDW zijn register moeten opschonen zodat alle auto's met roetfilter niet getroffen worden door deze maatregel. Verder danken ze ons voor ons milieubewustzijn en het aanschaffen van een auto met roetfilter. Als ik weer thuis ben zal ik de brief scannen en dan kan iedereen die daar interesse voor heeft een copie krijgen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 apr 2009 09:08 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: roetfilter
heb je nog specifiek gevraagd naar de mogelijkheid van herkeuring op individuele basis?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 apr 2009 09:42 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
EvilTwin schreef: heb je nog specifiek gevraagd naar de mogelijkheid van herkeuring op individuele basis? Dat heb ik in een telefoongesprek wel aangeroerd, maar dat is dan weer iets wat je direct met de RDW moet uitvechten. Vrom had dit ook al voorgesteld, maar de RDW ligt hierin volledig dwars, je mag dat wel laten uitvoeren, maar de RDW wil dat dan alleen accepteren als het via of door CN gepresenteerd word. Voor de RDW is de C5-I en II een gepasseerd station, het dossier is gesloten, alles ligt vast, de auto's zijn uit productie en alle waarden blijven zoals ze zijn. Hooguit kan ze verweten worden dat de aanduiding "roetfilter affabriek" niet juist in het register staat, en dat een aanduiding zoals door jou voorgesteld wat beter zou zijn, maar zolang de Minister van V&W geen wijziging maakt komt dat er niet. De ambtenaren van VROM waren niet erg te spreken over de houding van hun collega's bij de RDW, op z'n zachts gezegd is de verstandshouding enigszins gefrustreerd.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
27 apr 2009 09:55 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter
Balen, balen, balen.
Toch blijf ik met een naar gevoel zitten: wie is hier nou de grote boze boeman? VROM, RDW of CN? Ik ben van mening dat CN hier ook absoluut steken laat vallen. Helaas al bekend, maar zij laat hier nogmaals zien geen enkele vorm van goede nazorg richting haar klanten aan de dag te willen leggen.
Stel nu dat er inderdaad verkeersbeperkende of financiele maatregelen tegen auto's zonder roetfilter genomen worden. In het voor CN slechtste geval worden tweedehands Citroen diesels (C5's in casu) in één klap nagenoeg niets waard. En als het publiek de indruk krijgt dat Citroens slechte restwaarde hebben zal dat ook zijn weerslag hebben op het aantal nieuw verkochte Citroens. "Het grote publiek" zal namelijk geen onderscheid maken tussen de verschillende types en bouwjaren, die hoort alleen dat Citroens zo snel afgeschrijven. Lijkt mij geen wenselijk scenario voor CN......
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
29 apr 2009 23:53 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: roetfilter
MichielC5 schreef: Stel nu dat er inderdaad verkeersbeperkende of financiele maatregelen tegen auto's zonder roetfilter genomen worden. In het voor CN slechtste geval worden tweedehands Citroen diesels (C5's in casu) in één klap nagenoeg niets waard. En als het publiek de indruk krijgt dat Citroens slechte restwaarde hebben zal dat ook zijn weerslag hebben op het aantal nieuw verkochte Citroens. "Het grote publiek" zal namelijk geen onderscheid maken tussen de verschillende types en bouwjaren, die hoort alleen dat Citroens zo snel afgeschrijven. Lijkt mij geen wenselijk scenario voor CN...... Dat is natuurlijk onzin, 1) Citroën is de pionier op het gebied van roetfilters en zelfs in 2006 waren er nog niet veel merken die het standaard aanboden, of slechts op een motor/uitrusting-combi. 2) Zowel de 2.0HDi16v en de 1.6HDi16v werden ook nog gewoon roetfilterloos geleverd en veel mensen hebben pas door wat het is, of het erop zit en doet als er bij 150dkm oid Eolys bijgevuld moet worden, was ook al op de 2.2 het geval toen er nog niemand aan roetfilters deed. 3) Het gaat ook enkel om de specifieke combinatie van 2.2bva ph.II en de 1.6HDiF break. 4) er is nog steeds geen precies zicht op de invoering van zones, omdat het RDW kentekenregister dat niet toelaat. 5) ook als 2e hands koper heb je de keus: 1.6HDiF en het risico van ik uitsluiting; of een 2.0HDiF en direct de juiste klassificatie. Als 1e eigenaar wist je dit al sinds 2007. 6) Ik rijd al sinds 2002 met een FaP, niet vanwege wetgeving, maar uit morele overwegingen, plus je hoeft minder te wassen 7) Steden met rare wetgeving ga je gewoon niet heen. Het is sowieso raar om het verwijt bij Citroën te leggen dat ze niet met vooruitziende blik de opgegeven waardes op de limiet hebben gelegd, als je bedenkt dat er zonder Citroën er uberhaupt geen PM grens was! De Duitsers zagen niks in FaPs en het is de technologie die de wetgeving mogelijk maakte, niet andersom! De fout ligt bij de RDW, als die idd individuele herkeuring tegenhouden. Maar VROM had in de wetgeving niet de Euro5 grens moeten nemen, liever 50% reductie tov filterloos. In Duitsland heb je dus wel een juiste klassificatie. Een nieuwe typegoedkeuring (via CN) kan niet voor een oud type. De enige truc voor CN was geweest om het affabriek filter via een "update" (gewoon niks doen dus) geclassificeerd krijgen als retrofit (50% reductie tov filterloos). Maar dat is een truc en die krijg je alleen voor elkaar als VROM en CN een deal getroffen hadden. Omdat die hele retrofit regeling een farce was, is er niks mee gedaan.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 mei 2009 10:46 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
MichielC5 schreef: Stel nu dat er inderdaad verkeersbeperkende of financiele maatregelen tegen auto's zonder roetfilter genomen worden. EvilTwin schreef: 4) er is nog steeds geen precies zicht op de invoering van zones, omdat het RDW kentekenregister dat niet toelaat.
7) Steden met rare wetgeving ga je gewoon niet heen. In aanvulling hierop, Verkeersbeperkende maatregelen van afzonderlijke steden worden tegengehouden door VROM. Mocht er in een nieuw kabinet een regering en een minister komen die dit wel willen invoeren, dan is er nu in ieder geval afgesproken dat dit niet kan gebeuren voor dat het register van de RDW is aangepast. In samenspraak tussen VROM, CN en de (Nederlandse) uitgevers van "Duitsland" stickers is afgesproken dat Citroens met roetfilter bij CN een schriftelijke bevestiging kunnen aanvragen en op vertoon daarvan een GROENE sticker krijgen. Dit laatste staat ook in de brief die ik van VROM ontving.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
01 mei 2009 10:59 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter
ET,
Je hebt wel gelijk daar waar het gaat om de rol van VROM en RDW. CN kan ook niet verweten worden dat de richtlijnen pas ná het uitgeven van de C5 Ph II bekend geworden zijn.
Maar CN zou zich wel in deze discussie kunnen (en moeten) mengen. Er zijn openingen genoeg. En juist daar laat zij het afweten. Zowel RDW als VROM geven aan dat er mogelijkheden zijn, maar dat die door CN benut moeten worden. Zij kunnen alleen met CN zaken doen, en niet met individuele burgers. Helaas heeft CN een beroerde reputatie als het gaat om after sales service.......
En wij Citroen adepten weten misschien wel wat er aan de hand is met de verschillende types van de C5, maar de gemiddelde autobezitter weet dat niet. Voordat je het weet heeft de C5 (of eigenlijk Citroën) een slechte naam op het gebied van restwaarde, omdat er bepaalde types geen goedkeuring krijgen. En helaas is het in dit steeds populistischer wordende land zo dat er dan al snel geroepen wordt dat alle Citroens snel in waarde dalen en je dus geen Citroen moet kopen.
Klaverblaadje,
Dat is mooi gezegd van VROM, dat zij dat met de duitse RDW geregeld hebben. Jammer alleen dat het niet helemaal klopt. De C5 (bepaalde types) heeft inmiddels een andere registratie in Duitsland en voldoet daar wél aan de norm voor een groene sticker. Ik kreeg probleemloos een groene sticker, zonder begeleidende brief van VROM, de RDW of CN.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
01 mei 2009 14:45 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: roetfilter
Hohoho Michiel, goed lezen!
Vrom heeft dat niet met de Duitse RDW geregeld, ze heeft een soort afspraakje gemaakt met de Nederlandse uitgevers van de vignetten dat de Citroen's en ik hoop ook de Peugeot's met een brief van een roetfilter voldoen aan dezelfde voorwaarden als de in het RDW register affabriek auto's
Ik kreeg ook "probleemloos" een groene sticker, maar dat was alleen omdat mijn auto zo laat een kenteken gekregen heeft, want Menno kreeg hem niet.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
01 mei 2009 14:59 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter
Blijft opmerkelijk. Ik heb namelijk van een Nederlandse uitgever van stickers begrepen dat zij een Duitse database raadplegen voor afgifte van de sticker.
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
01 mei 2009 15:21 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: roetfilter
MichielC5 schreef: ET,
Je hebt wel gelijk daar waar het gaat om de rol van VROM en RDW. CN kan ook niet verweten worden dat de richtlijnen pas ná het uitgeven van de C5 Ph II bekend geworden zijn. de richtlijnen zijn er omdat Citroën roetfilters technisch mogelijk heeft gemaakt. Daar moet Citroën zich op laten voorstaan à la MB. Gewoon een kwestie van marketing, niet politiek of wetgeving. Citaat: Zowel RDW als VROM geven aan dat er mogelijkheden zijn, maar dat die door CN benut moeten worden. Zij kunnen alleen met CN zaken doen, en niet met individuele burgers. da's dus onzin, de RDW is er ook voor de burger als individu. Citaat: Voordat je het weet heeft de C5 (of eigenlijk Citroën) een slechte naam op het gebied van restwaarde, omdat er bepaalde types geen goedkeuring krijgen. En helaas is het in dit steeds populistischer wordende land zo dat er dan al snel geroepen wordt dat alle Citroens snel in waarde dalen en je dus geen Citroen moet kopen. leg me nu eens uit hoe dit voor Citroëns nu anders is dan voor de miljoenen Diesels van alle andere merken bij elkaar die in het geheel zonder roetfilter geleverd zijn tussen 2004-2007 maar ook daarvoor? De voordelen die je had toen hij nieuw was blijven (minder uitstoot, minder vuil) Citaat: De C5 (bepaalde types) heeft inmiddels een andere registratie in Duitsland en voldoet daar wél aan de norm voor een groene sticker. Ik kreeg probleemloos een groene sticker, zonder begeleidende brief van VROM, de RDW of CN. Voor Duitsland is het irrelevant omdat daar de fysieke aanwezigheid van het filter geregisteerd wordt. De nieuwe inschaling is vanwege een belasting korting (2jaar vrij) gedaan, niet vanwege stickers of zones.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
01 mei 2009 16:42 |
|
|
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Re: roetfilter
Citaat: da's dus onzin, de RDW is er ook voor de burger als individu.. Het zijn niet mijn woorden. Het zijn de letterlijke woorden van de RDW......Je mag het er niet mee eens zijn (dat ben ik ook niet) maar het is wél wat ik tot 2 keer toe van de RDW te horen heb gekregen. Citaat: leg me nu eens uit hoe dit voor Citroëns nu anders is dan voor de miljoenen Diesels van alle andere merken bij elkaar die in het geheel zonder roetfilter geleverd zijn tussen 2004-2007 maar ook daarvoor? De voordelen die je had toen hij nieuw was blijven (minder uitstoot, minder vuil) Bij Citroen speelt, nog meer dan bij andere merken, dat er modellen voorzien zijn van affabriek roetfilters die niet alszodanig erkend worden. Maar datzelfde euvel heeft wel tot gevolg dat er geen retrofit filters te koop zijn voor die modellen (waarom een slechter retrofilter als er al een filter op zit???). Citaat: Voor Duitsland is het irrelevant omdat daar de fysieke aanwezigheid van het filter geregisteerd wordt. De nieuwe inschaling is vanwege een belasting korting (2jaar vrij) gedaan, niet vanwege stickers of zones. Wat ik hiermee aan wil geven is dat VROM mooi weer speelt (kijk eens wat we toch voor jullie geregeld hebben....) terwijl dit gewoon onzin is. Zonder tussenkomst van VROM krijg je ook een groene sticker. Anyway, feit blijft dat CN angstvallig stil blijft. Er komt geen enkele medewerking what so ever in deze kwestie. Kwestie van een beetje aftersales bieden aan je trouwe klanten...
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
01 mei 2009 22:21 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|