Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 kwaliteit citroen 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
ger kingma schreef:
het is een familiebedrijf vader (eigenaar)al veertig jaar citroen ,dochter receptioniste en de facturen met drie jonge monteurs.
- ik heb er een goed gevoel bij.

Klinkt goed, houd ons op de hoogte. Bij JO zijn ze nog niet oud genoeg voor de receptie :oops:

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


13 aug 2008 17:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
Citaat:
ik weet niet wat ebv is


Elektronische remkrachtverdeling, maar de afkorting is meestal EBD, sorry voor de verwarring, maar ik had er een dikke hint bij gegeven: De remkracht achter is hierdoor effectiever,

Citaat:
maar ik weet wel dat 'galvanische corrosie' en 'spanningscorrosie' imo gewoon feitelijk hetzelfde zijn


Niet dus, het zijn twee effecten die in principe niks met elkaar te maken hebben.

spanningscorrosie slaat op mechanische spanning (spanning als in stress)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stress_corrosion_cracking

galvanische corrosie slaat op oxidatie door een potentiaal verschil (spanning als in voltage)

De combinatie is extreem lastig te voorspellen, dus ik kan het de ontwerpers niet kwalijk nemen als dit inderdaad de oorzaak is.

Citaat:
maar ik neem aan beide gewoon standaard electrode potentiaal gerelateerd [zijn] Welke materialen dat zijn doet niet ter zake en daar heb ik het ook niet over.


D√°t is wel de kern van galvanische corrosie.

Citaat:
er zijn echt legio auto's met ophangingen uit vergelijkbaar materiaal; de C5 is hierin echt niet revolutionair.


Lichtmetalen ophangingen beginnen sinds begin 1990 algemeen op de markt te komen, maar koop een instapmodel BMW en je hebt het niet. citroen daarentegen, gebruikt echter al 70jaar lichtmetalen wielophangingsonderdelen.

Auto's met lichtmetalen langsarmen zijn er behalve de C5 niet. De constructie is wel degelijk uniek: LM subframe, LM draagarmen in rollagers. Remklauw direct op de draagarm gemonteerd.

Tot de introductie van de C5, kwamen de remklauwen van de Citroen's met een dergelijke achterwielophanging (CX, Xm, Xant etc) uit hun eigen fabriek voor Hyrdropneumatiek. Maar op de C5 komen de klauwen van Bosch, ja ook weer duitse rommel ;) Incompatibiliteit gegarandeerd.

Citaat:
Het is mij onduidelijk of jij wel of geen achteruitwiswas hebt


Het staat anders gewoon in mijn profiel, wel dus. En ik weet hoe het werkt,
a. omdat het bij mij werkt
b. omdat ik het reservoir al eens heb vervangen
c. omdat ik af en toe mijn pompje doorblaas

Citaat:
Als je altijd en alleen voor wast


Dat doe ik dus niet, rare veronderstelling :roll:

Citaat:
lekker belangrijk; rommel is rommel, en het zit in mijn auto. Dat het uit duitsland komt of van de maan maakt niet uit; citroen stopt het in hun auto's. Zo denk ik er over in ieder geval.


Daar heb je op zich gelijk in, maar:
1. het spul zit dus ook in ontelbare andere merken (dus een mogelijk probleem is niet exclusief voor citroen en daar begon dit draadje om: vermeend gebrek aan kwaliteit)
2. het gaat om een vervangingsonderdeel (jammer alleen dat je én de koppeling én drukgroep/lager moet vervangen)

Citaat:
bron? want een collega van mij rijdt zo'n D5 en vind de citroen helemaal niks


tien tegen 1 dat zijn D5 al eens nieuwe turboslang heeft gehad. Ontworpen om niet tegen olie te kunnen :)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


13 aug 2008 20:10
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
Dus jij vind dat de C5 geen wiswaspompjesprobleem heeft? (ik had je profiel niet bekeken)
Ik kan namelijk jouw mening hierover niet polsen.
Ik kan namelijk bevestigen dat er heel wat pompjes stuk zijn gegaan, en een hoop medeforummers kunnen dat ook. Uitblazen hielp bij mij tot een zeker punt, maar stelde het alleen uit.

Ik blijf erbij dat een materiaaldeskundige het corrosieprobleem moet kunnen voorspellen, alu ophangingen danwel hubs komen al heel lang voor icm alu remklauwen; en dit probleem is toch wel heel karakteristiek. En komplete alu ophangsystemen komen in serieautos al heel lang voor; welk ophangingssysteem hier voor is toegepast (double wishbone, starre as, etc etc) is naar mijn mening niet belangrijk. Als een auto een unieke eigenschap of constructie heeft, betekent dat niet dat een vreemd probleem automatisch daaraan gerelateerd is. Daar hoort een logische, feitelijke redenatie tussen.

Ook denk ik dat het geen stresscorrosieprobleem is (ik was door het woord spanning in de war gebracht), maar voornamelijk galvanische corrosie, en wel vanwege het volgende feit:
Mijn contactvlak is na het corrosieprobleem geanodiseerd (lokaal, selective plating, handig als je die apparatuur toch hebt :mrgreen: ), en het probleem is niet teruggekomen. Dat is nu al ca. 200dkm geleden ofzo :smt023. Anodiseren werkt slecht tegen stresscorrosie, en heel erg goed tegen galvanische corrosie.
(ik durf het nog wel iets scherper te stellen dat hardanodiseren stresscorrosie kan versnellen; om stresscorrosie tegen te gaan kan je doorgaans beter een organische coating gebruiken).
De andere kant is overigens met een organische coating gedaan, en dat werkt tot op heden ook goed, dus ik zeg niet dat een organische coating niet tegen galvanische corrosie werkt ;)
Op deze feiten baseer ik mijn conclusies dus; niet op speculaties.

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 aug 2008 21:10
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
GuidoK schreef:
Sjever schreef:
:smt017 Als je mijn profiel bekijkt zie je dat, ze de 2ton ook nadert, op LPG :roll: ;)


Dan kan je tussen nu en 60dkm misschien een nieuwe koppeling nodig hebben :lol: (even uitgaande dat de 2.0 benzine dezelfde koppeling heeft als de diesel en even zwaar belast). Het koppakking probleem heb je in ieder geval niet.



Ik zie dat je mijn profiel nog steeds niet gelezen hebt, (automaat) :mrgreen:

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


13 aug 2008 22:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
hehe idd.... wat je niet hebt, hoef je ook zeker niet te vervangen :smt023

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


13 aug 2008 23:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
GuidoK schreef:
Dus jij vind dat de C5 geen wiswaspompjesprobleem heeft? (ik had je profiel niet bekeken)
Ik kan namelijk jouw mening hierover niet polsen.
Ik kan namelijk bevestigen dat er heel wat pompjes stuk zijn gegaan, en een hoop medeforummers kunnen dat ook. Uitblazen hielp bij mij tot een zeker punt, maar stelde het alleen uit.


Ik ben van mening dat het een simpel onderdeel is dat simpel stuk gaat en simpel weer aan de praat te helpen is, als het echt stuk is stop je er een nieuwe in, big deal. Niks is gebouwd voor de eeuwigheid. Dat garages het pompje vervangen ipv door te spoelen of uitblazen is hun probleem.

Daarnaast ben ik van mening dat je op basis van een forumsteekproef geen statistiek kunt bedrijven, mensen worden nu eenmaal lid met problemen, anders had de C5club 40.000 leden :idea: Bij de Franse apk is de afkeur op dit gebied minder dan 1% (en dat is dan een categorie met allerlei accessoires erin, niet alleen de wisser) dat is een "steekproef" van 40.000 C5s, dus een probleem kan het niet zijn.

Citaat:
Ik blijf erbij dat een materiaaldeskundige het corrosieprobleem moet kunnen voorspellen, alu ophangingen danwel hubs komen al heel lang voor icm alu remklauwen; en dit probleem is toch wel heel karakteristiek. En komplete alu ophangsystemen komen in serieautos al heel lang voor;


Dus niet;
bijvoorbeeld
Porsche 911, 1989 (alu draagarmen)
BMW 3serie, 1992 (en slecht deels voor)
of Ferrari F50, 1995!
alledrie toch fabrikanten die zich laten voorstaan op het rijgedrag van hun auto's. Zoals ik al zei de combinatie van de C5 is uniek (LM langsarmen, LM subframe, remklauw, meesturend effect, ADALs) al lijkt het sterk op Xm, CX en DS.

Citaat:
welk ophangingssysteem hier voor is toegepast (double wishbone, starre as, etc etc) is naar mijn mening niet belangrijk.


Da's vrij essentiëel anders :roll:

Citaat:
Als een auto een unieke eigenschap of constructie heeft, betekent dat niet dat een vreemd probleem automatisch daaraan gerelateerd is. Daar hoort een logische, feitelijke redenatie tussen.


Zoals ik die gegeven heb. Maar als een auto een uniek en superieur systeem of constructie bevat dan ben ik eerder geneigd een schoonheidsfoutje hierin te accepteren. Van de bijzondere wielophanging heb je de hele levensduur plezier, een keertje remmen gangbaar maken bij elke 60 à 80dkm of nieuwe ADALs bij 300dkm neem je dan op de koop toe.

Hierover klagen valt bij mij in dezelfde categorie als klagen over de prijs van Xenon pitten. je hebt er iedere dag (nacht) profijt van, dus moet je niet gaan klagen als het na 200.000km iets meer kost dan een paar gewone pitjes.

Citaat:
Ook denk ik dat het geen stresscorrosieprobleem is (ik was door het woord spanning in de war gebracht), maar voornamelijk galvanische corrosie, en wel vanwege het volgende feit:
Mijn contactvlak is na het corrosieprobleem geanodiseerd (lokaal, selective plating, handig als je die apparatuur toch hebt :mrgreen: ), en het probleem is niet teruggekomen. Dat is nu al ca. 200dkm geleden ofzo :smt023. Anodiseren werkt slecht tegen stresscorrosie, en heel erg goed tegen galvanische corrosie.


Dat sluit nog steeds niet uit dat juist de combinatie een probleem is, meer dan alleen het een of alleen het ander.

Citaat:
(ik durf het nog wel iets scherper te stellen dat hardanodiseren stresscorrosie kan versnellen; om stresscorrosie tegen te gaan kan je doorgaans beter een organische coating gebruiken).
De andere kant is overigens met een organische coating gedaan, en dat werkt tot op heden ook goed, dus ik zeg niet dat een organische coating niet tegen galvanische corrosie werkt ;)
Op deze feiten baseer ik mijn conclusies dus; niet op speculaties.


Interessant, maar als dit idd de oplossing is dat snap je ook waarom citroen en Bosch hem niet toegepast hebben, dit maakt dure onderdelen alleen nog maar duurder.

Bottom line is dat als je de kwaliteit van de C5 afzet tegen de concurrentie, tegen haar prijs of tegen de onderhoudskosten dat zij er altijd gunstig uitkomt. Je zult mij nergens zien schrijven dat de C5 technisch en kwalitatief perfect is, maar dat is een Bentley Arnage ook niet.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


14 aug 2008 11:07
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
Wat ik niet snap is dat citroen geen terugroepactie op de corrosie van de achterarmen heeft gehouden; ik vind dat autofabrikanten moreel verplicht zijn dat en masse te verhelpen als er mankementen zijn die de veiligheid of het milieu in gevaar brengen (remmen - veiligheid).

Maar goed, het is duidelijk dat jij een ruitenwiswaspomp als vervangingsonderdeel ziet wat gewoon stuk mag gaan terwijl andere auto's daar nooit last van hebben en ook jouw aangedragen voorbeelden voor alu ophangingen zijn gewoonweg niet representatief; er zal over 10 jaar ook nog wel een auto op de markt komen die dan 'pas' alu ophangingen heeft en dat dan dus heel nieuw is. Als je een porsche 911 in '89 noemt, dan kan je ook wel een porsche noemen die dat eerder had (ik wel althans ;) ).
en '89 is nu ook al 19 jaar geleden, da's in mijn ogen ook allang niet meer 'nieuw'.

Daarnaast zijn jouw oordelen puur speculatief, een antwoord als:
Citaat:
Da's vrij essentiëel anders :roll:

is heel informatief zonder een stressberekening e.d. .... daar wachten we dus nog op ;0 :lol:

Ook mijn oplossing van het probleem is niet duur. Ik kan een prijs daarvoor noemen namelijk.... Jij ook?!? (hoe kom je er bij dat het anders duur is?!?) ;)
Ik sluit ook uit dat het probleem niet stresscorrosie gerelateerd is; daar kan je mijn post namelijk op nalezen ("anodiseren helpt") ;)

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


14 aug 2008 11:24
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
GuidoK schreef:
("anodiseren helpt") ;)


Kopervet ook, zit er bij mij ook al 60.000 tussen, was gewoon een gokje en dat werkt ook. :mrgreen:

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


14 aug 2008 11:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
Heren,

laten we het vooral bij feiten en onderbouwingen houden en niet op de man gaan spelen...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


14 aug 2008 11:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
ik vind sowieso dat je niet 200000 km met een auto moet rijden. mijne wordt volgend jaar vervangen hij gaat dan richting 5 jaar en 120000 km.
voor jullie zal dit nieuw klinken voor mij is dit toe aan vervanging.... :oops: :oops: :oops:
en de C5 zal dan de eerste auto zijn die de 5 jaar volmaakt andere zijn niet verder gekomen dan 2.5 tot 3 jaar... omdat ze veel problemen gaven.
zegt genoeg over de kwaliteit van de C5. ;)


14 aug 2008 16:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
ronama schreef:
ik vind sowieso dat je niet 200000 km met een auto moet rijden. mijne wordt volgend jaar vervangen hij gaat dan richting 5 jaar en 120000 km.
voor jullie zal dit nieuw klinken voor mij is dit toe aan vervanging.... :oops: :oops: :oops:


Zoals we dus al eerder concludeerden, RIJKE BELG (ondanks je Nederlandse paspoort) :lol: :lol: :lol:

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


14 aug 2008 16:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
nou heeft niks met rijke belg of nederlander te maken...

als ik rijk was kon ik een 2.0hdi excl kopen.

maar aangezien ik tot max 24000 euro wil uitgeven zal het een 1.6hdi vtr worden.

;)


14 aug 2008 17:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
ronama schreef:
nou heeft niks met rijke belg of nederlander te maken...

als ik rijk was kon ik een 2.0hdi excl kopen.

maar aangezien ik tot max 24000 euro wil uitgeven zal het een 1.6hdi vtr worden.

;)


wat is dan de brutoprijs, en wat verwacht je dan als inruil, of is het in Belgie niet gebruikelijk om in te ruilen ivm extra korting of zo?

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


14 aug 2008 17:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
je hebt een pb


14 aug 2008 17:08
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: kwaliteit citroen
in belgie krijg je sowieso tot 3200 euro korting momenteel op een nieuwe...


14 aug 2008 17:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.