Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Verloop dakdragers 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Verloop dakdragers
:smt198
Ik heb de originele dakdragers weten te scoren.
Even uitgeprobeerd en het zit natuurlijk als een huis.
Nu wil ik graag de fietsendrager van Thule erop plaatsen.
De balk van de dakdragers zijn echter te breed voor de bevestiging van de fietsdragers.
Je moet de fietsdragers met een beugel om de drager heen vouwen en vastmaken, maar hij kan de balk niet omsluiten.
Weet iemand of hier mooie oplossingen voor zijn. Een alternatief is om andere voetjes op voor mijn thule buizen te kopen, maar ik heb toch liever de originele dakdragers.
dus als iemand iets weet... :roll:


24 maart 2008 14:46
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verloop dakdragers
Dat moet passen. Bij mij is het ook gelukt. Ik kan me herinneren dat het "zwaar" gaat. Iig de draaiende gedeelten zover mogelijk afdraaien en dan erop klikken. Dit zal, met de nodige weerstand, moeten lukken. Dan weer loshalen en de draaiende gedeeltes iets verder op het draadeind draaien. Dat moet ook lukken, het gaat wel zwaar, maar zit vast als een huis. Op mijn dakdragers kun je de afdrukken van de Thuledrager zien zitten (in het rubber gedeelte). Ik heb ook even gedacht dat het niet paste maar het moet gaan.

Probeer het nog eens en succes ermee!


24 maart 2008 16:18
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verloop dakdragers
Bedankt voor jouw reactie echter heb ik geen dakrailing, maar fixpoint aansluiting.
Mijn huidige thule set is wel voor een dakreling, dus daar zou ik nieuwe voetjes op kunnen kopen.
Waar ik naar op zoek ben is een verloopje van de originele dakdragers citroen (die ik inmiddels ook heb) en de aansluiting van de thule fietsdragers. Ik weet alleen niet of zoiets wel bestaat?


24 maart 2008 21:37
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verloop dakdragers
OK, ik begrijp dat het bij jouw auto anders zit. Ik monteer de dakdragers (die lopen over de breedte van de auto) op mijn dakrailing (die loopt over de lengte van de auto). Op de dakdragers (origineel C5) monteer ik de Thuledrager. Ik dacht dat daar jouw probleem zat, nl het vastklikken van de Thuledrager op de dakdragers. Kan me bijna niet voorstellen dat dat gedeelte bij een phase 2 berline anders is. Volgens mij is alleen de manier van dakdragers bevestigen anders. Ik klem ze vast op mijn railing en jij klikt je dakdragers op een fixpoint. Vanaf dat punt is het gelijk vermoed ik. Grote kans dat ik fout zit want ik heb nog nooit een fixpoint en de daarbij behorende drager gezien maar kijk er nog eens naar :?:


25 maart 2008 19:43
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verloop dakdragers
Ik heb 2 opties.
1 is om andere voetjes te kopen voor de thule bevestiging. nu heb ik voor een dakreling zoals jij beschrijft en ik zou andere kunnen kopen voor de fixpoint.

Een andere optie is om een adapter oid op de originele dakdragers te zetten zodat ik de fietsendragers erop kan vastmaken. Ik weet alleen niet of dat bestaat :?: , vandaar mijn vraag.


25 maart 2008 22:20
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.