Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
 HPI of gewoon. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17
Berichten: 534
Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker


Naar boven
Bericht HPI of gewoon.
Wat is het verschil tussen de HPI en de gewone 2 liter uitvoering van de C5.

In diverse berichten lees ik een negatief advies over de HPI.

_________________
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding


20 feb 2008 22:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06
Berichten: 2551
Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue


Naar boven
Bericht Re: HPI of gewoon.
Kort door de bocht is een HPi een commonrail diesel, maar dan op benzine.

Van de Citroen website :
Een HPi-motor is een motor waarbij de benzine rechtstreeks in de cilinders wordt geïnjecteerd. Deze injectie vindt plaats onder zeer hoge druk en is mogelijk dankzij de gemeenschappelijke benzinegalerij ("Common Rail") en elektromagnetische injecteurs. De 2.0 HPi-motor levert een aanzienlijke besparing in het brandstofverbruik op en deze besparing is vooral groot bij lage toerentallen. Dankzij het geringe verbruik is ook de uitstoot van CO2 (verantwoordelijk voor het broeikaseffect) aanzienlijk minder.

Volgens mij vallen de geclaimde voordelen in de praktijk tegen, en geeft een HPi vaker problemen dan een gewone benzine motor. In ieder geval is de HPi door Citroen van de markt gehaald wegens "gebrek aan belangstelling". :smt017

_________________
Groeten, Marc


20 feb 2008 22:13
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33390
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: HPI of gewoon.
viewtopic.php?f=5&t=2039 ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


20 feb 2008 22:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.