Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14
Berichten: 199
Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 373000
Kleur: blauw/grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Kachelventilator stopt er[weer mee. Module is goed, zekering 40 amp. Is ook ok. . Vervelend natuurlijk met dit weer. Nadat ik de zekering maar weer had vervangen en de draden in de bsm wat rangschikte begon de ventilator terrassen..... ik heb toen de dikke stekker met veel draden losgehaald. Wat bleek? Deze was zwart daar waar de dikkere draden in de stekker zaten, zo ook op het andere deel op de bsm. Gepoogd de stekkers schoon te maken met contactcleaner, alcohol en een fijn fijltje. De kachelventilator werkt weer.
Is het eenvoudig die stekker te vervangen door een nieuwe? Misschien wel de hele kabelboom?
Kan iemand mij adviseren/verder helpen

_________________
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V


16 jan 2024 00:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Ik zou het houden bij " repareren wat stuk is".
Dat enkele contact, zo te horen.


16 jan 2024 09:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
misschien een goed idee om een brandblussertje aan boord te hebben?

Heb er zelf al jaaarrreeennn 1tje bij de hand, nog nooit nodig gehad.

Effe afkloppuh.


16 jan 2024 17:18
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Een klein brandblussertjes in de auto is schijnveiligheid, hoor ik elk jaar bij de BHV herhaling van de brandweer ;)


16 jan 2024 18:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik als voetganger voor een rood stoplicht stond te wachten toen er een auto afremde en de vlammen er onder uit sloegen. Vermoedelijk broze benzineleiding.

Ik snelde een winkel in, kreeg vrijwel gelijk een brandblusser te pakken en rende naar die auto toe.
Onder de wagen waren al geen vlammen meer te zien maar toen de bestuurder de motorkap omhoog deed brandde daar nog steeds het 1 en ander.

Met de brandblusser heel snel geblust. Als we op de brandweer hadden gaan staan wachten was die auto waarschijnlijk volledig uitgebrand.

Dit was het moment waarop ik besloot een brandblussertje aan boord te hebben, en voor het grijpen.

Nou kunnen ze bij de brandweer wel beweren dat dit schijnveiligheid is, maar als bij mij de vlammetjes uit de bsm beginnen te komen heb ik dat vuurtje waarschijnlijk vlotter onder controle als wanneer ik met lege handen zou staan te wachten op de brandweer, lijkt mij.


16 jan 2024 19:57
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3549
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
+1
Als het maar een schuimblusser is in plaats van een poeder.


16 jan 2024 22:28
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Hoezo, boes, wat is het verschil?


16 jan 2024 22:59
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3549
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Enorme nevenschade.
Een poederblusser is een goedkope oplossing maar als je die hebt moeten gebruiken in bv een auto kan die vervolgens toch nog naar de sloop. Het poeder is zo aggressief (zout) dat alles begint te corroderen. Het is ook nauwelijks schoon te maken achteraf.
Een schuimblusser is iets duurder (en volgens mij ook minder lang bruikbaar) maar heeft weinig nevenschade.

Heb ik, net als jij, al eens succesvol gebruikt bij een smeulend brandje achter een koplamp. (Auto was gelukkig niet van mij) ;)


17 jan 2024 10:02
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
On topic mannen ;)

Ik zou eerst de oorzaak van de verbrande stekker opzoeken. Vermoedelijk een slecht contact maar het kan ook een andere oorzaak hebben, bijvoorbeeld in de kachelmotor zelf.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


17 jan 2024 10:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Een schuimbrandblussertje aanraden nav een zwartgeblakerde stekker op de BSM is toch redelijk ontopic, H_H?

Jouw advies is dat in elk geval wel, want zo'n stekker wordt natuurlijk niet zomaar zwart, lijkt me uiterst zinvol en preventief om de oorzaak op te sporen.


17 jan 2024 15:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14
Berichten: 199
Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 373000
Kleur: blauw/grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Inmiddels een ritje Amsterdam-Groningen v.v. en andere achter de rug. De kachelventilator werkt. Ik houd het op een slecht contact, dat is schoongemaakt. De mannetjes in de stekker heb ik wat bijgebogen. Ik ben geen uitgesproken electronicaman en weet niet waar ik het verder zoeken moet.
Het werkt nog ..... :cit2

_________________
Met vriendelijke groet,
Carracha

1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V


23 jan 2024 16:52
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Voor de zekerheid misschien de stekker nog eens extra vastzetten met wat tie-ribjes. Waarschijnlijk is er een sluiting afgebroken waardoor de stekker wat los in de verbinding zit. Dan krijg je dit soort verbranden. Zorgen dat hij weer solide vastzit verhelpt problemen in de toekomst. (Vermoed ik)

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


23 jan 2024 23:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stekker bsm voor kachelventilator doorgebrand
Het is een veel voorkomend probleem, bij meerde XM's die ik heb gehad waren er problemen me de connectors ook bij de C5.

Vaak gaat het om een contact waar een behoorlijke stroom doorloopt.
Hier ontstaat oxide, wat weer zorgt voor warmte en meer oxide.
Het zou beter zijn, als men een betere kwaliteit van het materiaal zou kiezen, maar ja, dat maakt de auto duurder.

Groet,
Kees.


24 jan 2024 10:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.