Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Radiateurdop Sist 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Radiateurdop Sist
Ik heb het volgende waargenomen. Na een lange rit sist de Radiateurdop... klopt dit?
Ik moest ook vloeistof bijvullen.. hij is gisteren net naar de garage geweest, hier hebben ze het hele koelsysteem schoongemaakt en opnieuw gevuld.
Na een rit van ± 80km trok ik de kap open en er was wat vloeistof ontsnapt via de dop! en er kwam een sissend geluid bij de vuldop weg! Volgens de garage, waarschijnlijk nog ontsnapte lucht wat nog in het systeem zit van het opnieuw bijvullen.

Iemand zoiets eerder meegemaakt?

P.S. de slangen naar de radiateur zijn soepel, zowel boven als onder, dit was voor het geheel verversen van het koelsysteem niet het geval..


15 jan 2008 21:23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Ik heb precies hetzelfde bij mijn auto. C Break Ligne Prestige 2.0 HDi uit 2002 211000 km op de teller.

De dop sist een beetje en er lijkt wat "spatwater" te zitten op de kunststof afdekplaat.
Ook krijg ik regelmatig de melding op de display "koelvloeistof aanvullen" EN het wordje "STOP" in het dashboard.

Ik heb een paar maal de koelvloeistof aangevuld en braaf gewacht tot er bijna geen luchtbellen meer uit de vloeistof kwamen.

Als de bovengenoemde melingen op het scherm verschijnen verdwijnen deze na 1 a 2 minuten. Ook de koelwater- en olie-temperatuur meters geven normale waarden aan.
De auto rijd perfect. De ene keer word de melding wel getoond, en dan de andere keer weer niet.

Ik denk dan maar dat mevrouw een beetje aandacht of zo wil. Karakter heette dat toch?


15 jan 2008 22:13
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 aug 2007 00:10
Berichten: 148
Woonplaats: Haarlem
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Nivosensorenprobleem? Ik heb hetzelfde met het ruitensproeirenivo. Er kan echt geen druppel meer bij en zij blijft vragen. Dus wellicht sensor stuk of vervuild, maar ja, dan moet de bumper eraf. Kan het even mooi weer worden?


15 jan 2008 22:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Ik moest wel een liter bijvullen....

dus of de sensor kapot is vraag ik me af..


15 jan 2008 22:35
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Normaal zou ik denken: of een thermostaat die de auto op klein circuit houdt met te hoge temperatuur (en uitkoken van koelvloeistof) tot gevolg of compressie op je koelsysteem.

Andere optie zou nog een verstopping ergens kunnen zijn.

maargoed, ik ben geen autotechnicus. Als je heel voorzichtig de dop eraf haalt na een lange rit bij warme motor (let op: heel voorzichtig, goede kans dat ie gaat spuiten met kokend koelwater!!!!!!!!!), borrelt ie dan?

En natuurlijk de vraag: wat is de km-stand?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


15 jan 2008 22:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
zodra ik nu de dop eraf haal.. is er bijna geen druk..
zou de koppakking lek zijn dan schiet de vloeistof tot het plafond..
dus dit lijkt gunstig..

kilometerstand 194.700 km bouwjaar 08-2003
koppakking vervangen bij 140.000 km


15 jan 2008 22:45
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Op zich kan het zijn dat je een temperatuur boven kookpunt hebt in het koelcircuit. en dus overdruk en gesis.

Maar dat is bij draaiende motor?

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


15 jan 2008 22:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
DIT HOOR JE ALS DE MOTOR UITSTAAT...
TEMPERATUUR BLIJFT CONSTANT TIJDENS RIJDEN


15 jan 2008 22:56
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Als het door compressie komt, zul je toch compressie moeten hebben tijdens het controleren.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


15 jan 2008 22:58
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Of geborrel in je expansie tankje of radiateur als de motor draait.
Binnenkant van beide doppen zijn schoon of zit er bruin/grijze smurrie aan??


16 jan 2008 13:02
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
erzit nu inderdaad wat smurrie roze/wit aan de radiateurdop..
wat houdt dit in?


16 jan 2008 17:51
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Sludge, een van de verschijnselen van een lekke(nde) koppakking...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


16 jan 2008 17:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Er is waarschijnlijk olie (of nog steeds) in je koelwater gekomen door een vermoedelijke lekke koppaking!
Oliedruk is hoger als waterdruk dus kan in het koelwater komen.
Kijk ook even in het expansietankje, als daar ook wat sludge zit of het koelwater ziet en niet mee doorzichtig uit dan zou ik toch een bezoekje aan de dealer wagen!


16 jan 2008 18:57
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Is niet de typische HDI kwaal die hier in een ander draadje wordt besproken!
HDI schijnt gevoelig te zijn voor kapotte koppakking.
Bij de dealer hebben ze een zogenaamde snuffelaar, die hangen ze aan je uitlaat en kunnen zo doormiddel van een meting zien of de koppakking kapot is!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


16 jan 2008 19:29
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Radiateurdop Sist
Er is onlangs een meting gedaan... geen CO2 waargenomen..
Alle waardes waren normaal..

Kan het ook komen omdat ik gisteren 1 liter kraanwater heb bijgevuld. i.p.v. koelvloeistof?


16 jan 2008 19:33
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.