Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Parkeersensoren 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Parkeersensoren
Hallo citro-rijders :smt023
Mijn break heeft nog geen parkeersensoren. Heb er wel al gekocht ( 4 voor en 4 achter). Mijn vraag is nu; waar kan ik het beste deze sensoren plaatsen :smt017 . Ik heb bij Frank op de pagina gezien waar hij ze geplaatst heeft maar dat is geen break. Volgens de gegevens van de gekochte sensoren zou de afstand vanaf de grond minimaal 50 cm moeten zijn maar dat haal ik nooit. Wel zijn er ringen bij geleverd waardoor de sensoren iets naar boven schijnen waardoor de afstand naar de grond mijn inziens er niet veel meer toe doet.Ik wilde ze graag in de verdikking(rubber?) van de bumper plaatsen maar blijven ze hier goed in zitten, beweegt dit niet te veel?
grt,
citrohenkie :smt006


30 dec 2007 04:25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parkeersensoren
Heb je een trekhaak aan de auto? Als je de gaten nog in de bumper moet boren, zet ze dan wel iets verder dan van de trekhaak af dan origineel. Anders blijft die maar piepen als de trekhaak gemonteerd is.


30 dec 2007 09:08
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parkeersensoren
Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


30 dec 2007 10:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Parkeersensoren
Klaverblaadje schreef:
Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.



is bij de sensors die fabrieksaf erop zitten ook, die heb ik en als ik 's ochtends weg rij van de oprit raakt de straal altijd de weg en krijg je even contact.
het is alleen wel zaak dit te weten zodat je niet denkt o dat is de heling, maar altijd toch even kijken anders loop je zo een deuk op door, "ik dacht dat het....."

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


30 dec 2007 17:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.