Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Afkeur te hoge CO 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
martinc5 schreef:
De eerste sonde pendelt tussen 0,760 en 0,910, onder het rijden, bij schakelen zie je hem richting 0 gaan en bij 2000 of 2500 tpm weer op de hier boven staande waardes terug komen.

De sonde ziet rijk en dat is het ook.
Toch klopt er iets niet.
Er moet nu meteen een P0172 ontstaan
De mengsel correctie moet meteen uit de pas gaan lopen.

Wat doet de integrator of lft?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 okt 2019 14:23
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Deze code komt niet, wat bedoel je met integrator of lft? Ik ben helaas geen monteur maar wil graag leren. :)


12 okt 2019 14:36
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Hij geeft op de obd wel een fuelsys ol-fault.


12 okt 2019 14:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
De lerende houding is goed :smt023

Er zijn plenty monteurs die hier ook echt niets van snappen merk ik vrijwel dagelijks. Dus voorlopig nog gemoeg te doen ;)

short term fuel trim, korte aanpassing of lambda integrator, kan het genoemd worden onder obd. Dat is wat het motormanagement aan het doen is, en het tegenovergestelde van de lambdasonde.
De lft is de long term fuel trim. Of lange termijn aanpassing.
Draait de motor wellicht in open loop?

Dan moet er haast ook wel een foutcode zijn.

Het beste wis je eerst de fouten onder obd.

Dan rijden en kijken naar de fueltrims, lang en kort, en de spanning van de lambasonde.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 okt 2019 14:51
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
:D Ik ben er achter gekomen dat de c5 soms zijn kuren heeft als ik zo het forum lees maar het is wel een hele fijne auto om in te rijden dus we geven niet op :D


12 okt 2019 15:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 375
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Als de regelsonde niet echt pendelt en hoog blijft zal de lft steeds verder af gaan wijken tot deze het niet meer kan corigeren. Daar zal wat bjg zegt een obd melding uit gaan volgen.

De aansluiting van de luchtpomp zit voor je lamda en zou de regeling in de wat kunnen sturen.
Het speelt al even dit probleem. De timing van de distributie kan ook invloed hebben op je mengsel regeling.

Die luchtpomp zit er niet voor niets. Dat daar nooit wat mee gedaan is.


12 okt 2019 15:30
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
De luchtpomp heb ik begrepen slaat bij koude start aan en zou na ca 90 sec weer uitgaan ( heb dit ook gelezen op het forum). Ik heb de luchtpomp eerder getest met spanning erop en werkte wel, ben aan het zoeken gegaan en heb geen kabelbreuk kunnen vinden en denk dat de relais stuk is.Daar is het eigenlijk toen bij gebleven.


12 okt 2019 15:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 375
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Bij elke koude start vervuilt het wel je kat en sondes.
Uiteindelijk niet bevorderlijk voor de levensduur van de betreffende onderdelen.


12 okt 2019 16:48
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Dat klopt, morgen eerst even een stukje rijden voor de Fuel trims


12 okt 2019 21:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Les 1 aangaande internetgebruik: 99.9 % van alle gevonden informatie klopt niet of behoeft ernstige nuancering.


12 okt 2019 21:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 375
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Pessimist. :D
Klopt zeker dat er veel onzin of onwaarheden te vinden zijn.


12 okt 2019 23:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Vroeger was ik optimist. Toen dacht ik dat het 99.5 % was :D
Toegegeven, dit forum trekt het gemiddelde wat omlaag, anders was het 99.91 geweest.


13 okt 2019 00:03
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 aug 2017 10:40
Berichten: 58
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 276000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
Ben even aan het rijden geweest maar zie mijn stft helemaal niet veranderen die bijft op 0,0 staan, hij gaat nog niet eens 0,1 omhoog of naar beneden, ook mijn ltft veranderd op dit moment niet.
mijn lambasondes springen beide rond dezelfde waardes op en neer van 0,795 naar 0,910.
Bij het gas loslaten zonder de koppeling in te trappen gaan beide waardes naar 0,0.


13 okt 2019 14:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
https://www.hella.com/techworld/nl/Tech ... ing-4379/#

Wat mij duidelijk is, is dat er iets niet klopt aan de regeling.
Gas los is dus altijd 0 volt?


13 okt 2019 15:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Afkeur te hoge CO
De fueltrims staan op 0
De auto draait dus in open loop.

Er moet dus gezocht worden naar de oorzaak van het draaien in open loop.
De lambdasonde vertelt de waarheid, er is weinig zuurstof en een rijk mengsel.

Er moet in ieder geval merkspecifiek een foutcode zijn opgeslagen. Kun je hem eens uit (laten) lezen niet OBD maar specifiek motormanagement?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 okt 2019 16:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.