Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Vast zittend verstuiver ringetje in de cilinderkop 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittend verstuiver ringetje in de cilinderkop
Die plaatjes zijn niet van mijn C5, ik kan mijn voorstellen dat je zoiets kunt krijgen door te dunne plaatjes.
Het 2mm plaatje was bij de gereviseerde verstuivers van de dieselspecialist geleverd, welke ik in 2016 heb gemonteerd bij een blokwissel.
Een jaar later in 2017 heb ik ze vervangen door een set verstuivers, welke door Bosch zelf zijn gereviseerd, omdat ik niet tevreden was.
Inmiddels zeer tevreden, de laatste tijd is het blok muisstil en zeer laag verbruik, kan ook niet anders in de stalling :D


05 maart 2019 17:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittend verstuiver ringetje in de cilinderkop
dat zijn koperen plaatjes , na een tijdje word dat koper samen gedrukt en komt de verstuiver los te zitten en gaat hij lekken.
als je de koper ring dan bekijkt zie je dat hij samen gedrukt is.
ook andere merken hebben er last van.
daarom is het nuttig ze na te trekken.


05 maart 2019 17:49
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 03 maart 2019 21:50
Berichten: 24
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittend verstuiver ringetje in de cilinderkop
C5HDI110 schreef:
In het topic over mijn C5 staat meer info met foto's, zie Link

Ik ben toch wel benieuwd waarom je de verstuivers aan het vervangen ben ?


Hallo C5HDI110.
ik ben net weer op deze site en moet nog alles verkennen voordat ik weet wat ik kan en moet doen zoals reageren?

Geweldig uitgebreide info met foto`s.
het zit zo in de loop der jaren heb ik 3x eerder verstuivers laten vervangen door ernstige lekkage.
En nu de laatste is in 2018 door een dealer gedaan en die heeft dat ringetje afgebroken en in de cilinderkop laten vallen! En ik zelf voor de 1900.00 euro onkosten moest opdraaien op arbeidsloon na.
Nu vroeg ik me af is er een grove fout gemaakt?
kan ik vanwege fout handelen de garage nog aan klagen
Daarom mijn vraag hoe de normale werkwijze is, zodat ik kan aantonen dat ze grof geweld hebben gebruikt.
Daar zou ik graag hulp bij willen om mijn recht te halen.
enig idee bij wie?


06 maart 2019 23:17
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vast zittend verstuiver ringetje in de cilinderkop
Het koperen ringetje viel in de cilinderkop ???
Ik neem aan niet door het verstuivergat, dat is veel te klein voor een dergelijk dikke ring.
Het voorste kleppendeksel moet er af om de leidingen los te kunnen draaien, ik vermoed dat daar een stukje van het ringetje in is gevallen.
Dan zou de nokkenas drager eraf moeten om het stukje wat dan ergens bij de klepveren ligt, eruit te kunnen vissen,
Normaal gezien dek je dat af met een doek, plakband of een speciale afdekplaat.

Verstuivers zijn c.a. € 400 per stuk bij de dealer, dat is € 1600 + 100 montage materiaal grof gerekend.
Blijft er € 200 over, stel dat de nokkenas drager eraf geweest is, dan is de distributie riem vervangen (mag je niet een 2e keer opspannen).
Een complete riemset (zonder waterpomp) kost € 162, dan zit je al snel aan de €1900 excl. arbeidsloon.
Normaal gezien zou je c.a. € 1700 + arbeidsloon voor het wisselen van de verstuivers hebben betaald.
Dat de monteur er wat in laat vallen is slordig, maar goed fouten maken is menselijk en het word naar mijn mening netjes opgelost.
Het vervangen van de distributie riem was vroeg of laat toch een keer nodig geweest, dan had je onderdelen + arbeidsloon betaald.
In juridische termen is het iets van verbetering van het product door het vervangen van de riem en dat het dan niet meer dan redelijk is dat je voor die onderdelen betaald.

Tot zover een scenario wat ik mij kan bedenken, zonder de factuur gezien te hebben of meer details blijft het gissen.


07 maart 2019 00:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.