Auteur |
Bericht |
Tomba1961
C5club Bikkel
Geregistreerd: 16 aug 2018 19:04 Berichten: 257 Woonplaats: 0224
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
@JW-C5 Bedankt voor de uitleg
_________________ - Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two (2012) -02/2018-08/2018 Mercedes W203 C200 Kompressor Elegance(2001) -05/2012-12/2017 BMW E46 328i (1999) -01/2004-05/2012 Alfa Romeo 156 2.0 16V (1998) -01/2003-01/2004 Mercedes W202 C180 Elegance (1994) -04/2001-01/2003 Honda Accord 2.0i (1994) -01/2000-04/2001 Honda Accord 2.0 ex (1991) -07/1999-01/2000 Opel Omega CDI
|
13 jan 2019 14:19 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Voor wat het waard is:... Ik heb ooit een vroege peus 406 gehad met een 1.8 16v. Vond het een prima motortje. Nog behoorlijk koppel bij lage toeren. Geen racemonster maar dat is logisch. Als er geen waardeloze Lpi installatie inzat was ik er waarschijnlijk langer mee doorgegaan. En het gewicht van een c5 zal toch niet heel veel meer zijn?
Ga er gewoon eens mee rijden.
|
13 jan 2019 14:39 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Een paar honderd kilo? Dat merk je wel hoor. Het gaat hier om een break als ik het goed heb. Xantia was zwaar maar niet zo stevig/ veilig, de C5 heeft er nog wat veiligheidskilo's bij gekregen.
|
13 jan 2019 15:18 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Volgens mijn gegevens zit er tussen een 1.8i-16V Xantia 2 Break en een PH2 Break maar net iets meer dan 100 kg verschil in rijklaar gewicht.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 jan 2019 15:27 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
C5 II 1.8i 16v break
Een ph1 c5 is lichter dan een vergelijkbare Xantia II .... Bij de ph2 valt die net de andere kant op, dat loopt dus wel los
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
13 jan 2019 15:28 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Ok, maar xantia berline of 406 tov c5 ph1 break? Mijn waarnemingen zijn natuurlijk ook vertroebeld door de hdi die best wat weegt...
|
13 jan 2019 15:40 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Met permissie, dat ga ik niet allemaal opzoeken In dit draadje gaat het over een PH2 Break 1.8i-16V, en daarvan blijkt het gewicht maar zo'n 100 kg hoger te zijn dan van de Xantia 2 Break met de 1.8i-16V motor. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 jan 2019 15:45 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Ok, factchecker boven factchecker
|
13 jan 2019 15:54 |
|
|
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 312 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Langere tijd met 1.8 16v gereden in de xantia (3 keer) en een peugeot (t1) 406. Ik vond de motor prima, ook met vlak van dikte banken in de aanhanger gereden die toch echt wel boven de 500kg wogen nooit problemen mee gehad. Nee het is geen strepen trekker, en ja als je meer gewend bent dan is het waarschijnlijk toch wel vrij weinig power.
Maar als je gewoon rekening houdt met wat je hebt is het een heerlijke motor. Degene in de C5 T2 zal zeker sterker zijn, enige lastige is de 1.8 te vinden. die zijn vrij zeldzaam. In ieder geval in Nederland
|
13 jan 2019 17:19 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
….en ze waren er alleen in een vrij kale uitvoering. Maar daarbij geldt dan weer dat al vaker geciteerde adagium: wat er niet aan/op zit kan ook niet stuk gaan Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 jan 2019 18:21 |
|
|
trxke
C5club Bikkel
Geregistreerd: 21 apr 2018 08:06 Berichten: 288 Woonplaats: Berlaar (België)
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
Dank voor de vele reactie's Als ik het goed begrijp moet ik dan een C5 met het EW7A blok hebben? Dit is dan het "nieuwe" blok met het hoger vermogen dan de vorige 1.8i 16v die in de C5I zit ? En aan wat kan ik zien dat een C5 hier van voorzien is? Lucid schreef: Langere tijd met 1.8 16v gereden in de xantia (3 keer) en een peugeot (t1) 406. Ik vond de motor prima, ook met vlak van dikte banken in de aanhanger gereden die toch echt wel boven de 500kg wogen nooit problemen mee gehad. Nee het is geen strepen trekker, en ja als je meer gewend bent dan is het waarschijnlijk toch wel vrij weinig power.
Maar als je gewoon rekening houdt met wat je hebt is het een heerlijke motor. Degene in de C5 T2 zal zeker sterker zijn, enige lastige is de 1.8 te vinden. die zijn vrij zeldzaam. In ieder geval in Nederland Ik rij nu al bijna 6j met een Xantia break 1.8i16v en dat valt zeker niet tegen, hij hangt verassend goed aan het gas en is zeker niet lui. Natuurlijk met een zware aanhanger er achter moet je rekening houden dat hij minder koppel heeft dan bv mijn CX 2.2l Break. Het is wel verrassend dat onbeladen de Xantia veel levendiger rijdt dan de CX (die evenveel weegt) Afgelopen maanden heb ik in Nederand toch wel enkele mooi uitgeruste phase II's te koop zien staan, zelfs met leer (Cooltech uitvoering dacht ik?) In België moet ik eigenlijk niet zoeken (een benzine C5II break is zoeken naar een speld in een hooiberg, alles is HDi...) Nu ben ik nog niet echt op zoek maar ben al wel de mogelijkheden aan het bekijken.
|
13 jan 2019 22:05 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 II 1.8i 16v break
De enige manier om zeker te weten dat er een EW7A in ligt, is via de VIN.
Voorts: volgens mijn info levert de EW7J4 > 117 PK, de EW7A > 125 PK
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 jan 2019 00:57 |
|
|
|