Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:21
Berichten: 2012
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break
Dat is zeker zo, de Defender waar ik in rij als ik niet in de C5 zit lijkt een "veilige" auto tot je weet dat het chassis 0,0 kreukelzone heeft. De krachten die opgevangen moeten worden komen dus zowat 1 op 1 door naar binnen.

Mijn punt is dat een boxer van 30+ kilo een gevaar kan worden als je plots "terug moet naar 0km/h" en niet alleen voor haarzelf. Uiteindelijk heb ik alle anderen in de auto in gordels, airbags en de rest en daarom wil ik voor onze hond een veilige zone maken voor zover dat kan. En dan is vast aan de auto beter dan schuivend van links naar rechts en voor naar achter ;-)

Zat al te denken om eens te kijken wat er allemaal onder die afdekplaat zit waar ik eventueel een bevestingspunt van kan maken. Iemand suggesties?

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


01 nov 2018 10:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 7247
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break
Mijn punt is, een beetje schuiven met beleid kan juist helpen een flinke klap op te vangen, maar het moet niet leiden tot een lancering idd.
Onder de bodemplaat zitten dikke balken. Je zou van onderaf, voor zover je daarbij kan, een plek moeten zien te vinden zodat je bij de bench kan uitkomen. Niet de makkelijkste plek. Willy4 heeft hier vast wel een plaatje van.


01 nov 2018 10:50
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:21
Berichten: 2012
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break
Als het helpt om de snelheid er uit te halen wel. Maar dan heb je het over vertragen en niet over verplaatsen. Een airbag is daar een prima voorbeeld van. Die vangt je op en haalt de energie uit je beweging. Een dergelijk systeem kun je als leek zelf niet (in)bouwen. Wat je wel kunt doen is er voor zorgen dat er maar één klap komt en niet twee. Het moment dat de hond tegen de wand aan komt is 1, de klap dat de kooi tegen de auto komt is dan klap 2. En juist klap 2 kun je voorkomen door de kooi goed vast te zetten.

Daarnaast kan een goede kooi (dus niet zo'n opvouwbare draad kooi) er voor zorgen dat de energie van de klap langs de randen van de kooi wordt afgevoerd zonder dat wat er in zit in de verdrukking komt.

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


01 nov 2018 11:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break
van een break heb van onder geen plaatje , die staat nog op zijn poten.


01 nov 2018 11:49
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Stevige(re) bevestigingspunten achterbak Ph1 break
Vertragen van massa kan heel gemakkelijk met een zacht oppervlak zoals een kussen ofzo. :smt004


01 nov 2018 20:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.